הדיוויזיה הרביעית (קנדה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדיוויזיה הרביעת
סמל הדיוויזיה
סמל הדיוויזיה
פרטים
מדינה קנדהקנדה קנדה
שיוך צבא קנדה
סוג דיוויזיה
בסיס האם טורונטו עריכת הנתון בוויקינתונים
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1916
1940
20131919
1946
קיימת (כ־3 שנים)
מלחמות מלחמת העולם הראשונה
מלחמת העולם השנייה
פיקוד
מפקדים מפקדים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדיוויזיה הרביעית של הצבא הקנדי הייתה דיוויזיה קנדית שפעלה במלחמת העולם הראשונה ובמלחמת העולם השנייה.[1] החל משנת 1916 אימצה הדיוויזיה כסימן שלה כתם מבנה ייחודי בצבע ירוק. בשנת 2013 הוכרז שהגזרה המרכזית של הכוחות תסומן מחדש כדיוויזיה הקנדית הרביעית.[2] כיום היא אחראית על פעולות הצבא הקנדי במחוז הקנדי של אונטריו ומרכזה ב- Denison Armory בטורונטו.[3]

מלחמת העולם הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הקנדית הרביעית הוקמה בבריטניה באפריל 1916 ממספר יחידות קיימות ואחרות שהיו אמורות להגיע זמן קצר לאחר מכן. בפיקודו של מייג'ור גנרל דייוויד ווטסון, הדיוויזיה יצאה לצרפת באוגוסט אותה שנה, שם שירתה בחזית המערבית הן בצרפת והן בפלנדריה עד ליום שביתת הנשק. הדיוויזיה הקנדית הרביעית הייתה חלק מהקורפוס הקנדי בקרב רכס וימי, אשר תקף והביס את הגרמנים, והרחיק אותם מהרכס. כתוצאה מכך, הקנדים נודעו כמאסטרים של לוחמה התקפית וככוח לוחם מובחר.[4]

בקרב רכס וימי באפריל 1917, הדיוויזיה הקנדית הרביעית קיבלה את התפקיד לכבוש את גבעה 145, הגבעה הגבוהה והחשובה ביותר של רכס וימי. עם זאת, כאשר ניסו לכבוש את הגבעה, הפריעו להם אש מה"פצעון", שהיה הגובה הבולט השני ברכס וימי. כדי לכבוש את גבעה 145, כוחות שהיו אמורים לתקוף את הפצעון נפרסו מחדש וכבשו את גבעה 145.

מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הקנדית הרביעית (משוריינת).[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה הקנדית הרביעית (המשוריינת) הוקמה במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי הפיכתה של דיוויזיית הרגלים הקנדית הרביעית בתחילת 1942 בקנדה. הדיוויזיה המשיכה מעבר לים ב-1942, כששתי השיירות העיקריות שלה הגיעו לבריטניה באוגוסט ובאוקטובר.

הדיוויזיה בילתה כמעט שנתיים באימונים בבריטניה לפני שעברה לנורמנדי ביולי 1944. בממלכה המאוחדת היא השתתפה במשחקי מלחמה יחד עם דיוויזיית השריון הפולנית הראשונה, ולאחר מכן נלחמה בצרפת, בארצות השפלה ובגרמניה; שתי הדיוויזיות הלכו בדרכים קרובות מאוד. הדיוויזיה השתתפה בשלבים המאוחרים יותר של הקרב על נורמנדי בכיס פאלז, ההתקדמות מנורמנדי ובילתה כמעט חודשיים בפעילות בכיס ברסקנס וכן במבצע פסיון. הדיוויזיה לחמה בחורף בהולנד והשתתפה בהתקדמות הסופית ברחבי צפון גרמניה.

דייוויד ויויאן קארי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד ויויאן קארי קיבל את עיטור צלב ויקטוריה על פעולותיו בפיקוד על קבוצת קרב של טנקים מרגימנט דרום אלברטה, ארטילריה וחיל רגלים של ה-Argyll ו-Sutherland Highlanders של קנדה בסנט למברט-סור-דיבס, במהלך הפעולות לסגירת פער פאלז. זה היה צלב ויקטוריה היחיד שהוענק לחייל קנדי במהלך המערכה בנורמנדי (מ-6 ביוני 1944 עד סוף אוגוסט 1944), והיחיד שהוענק אי פעם לחייל בחיל השריון המלכותי הקנדי.

קארי בן ה-32 היה מייג'ור ברגימנט דרום אלברטה. במהלך קרב פאלז, נורמנדי, בין 1820 באוגוסט 1944, פיקד קארי על כוח מעורב קטן של טנקים, תותחי נ"ט מתנייעים וחי"ר אשר קיבלו הוראה לנתק את אחד מנתיבי ההימלטות העיקריים של הגרמנים.

לאחר שקארי הוביל את המתקפה על הכפר סנט למברט-סור-דייב ותפס עמדה בתוכו, הוא הדף התקפות אויב חוזרות ונשנות במהלך היממה וחצי שלמחרת. למרות האבדות הרבות, הפיקוד של מייג'ור קארי השמיד שבעה טנקי אויב, 12 תותחי 88 מ"מ ו-40 כלי רכב, מה שהוביל למותם של 300 חיילים גרמנים, 500 פצועים ו-1,100 שבויים. לשרידי שתי ארמיות גרמניות נמנעה נתיב מילוט.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזור מרכז כוחות הקרקע והפעלה מחדש של 2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-LFCA נוצר ב-1 בספטמבר 1991, ולקח את הפיקוד על מה שהיה בעבר אזור מיליציה מרכזית ויחידות צבא של הכוח הסדיר באונטריו מאזור צפון לייקהד ועד לגבול עם קוויבק. באותה נקודת זמן, ששת מחוזות המיליציה הכפופים אורגנו מחדש לארבעה: מחוז צפון אונטריו, מחוז לונדון, מחוז טורונטו ומחוז אוטווה, כל אחד מהם בחישוב חטיבה של חיילי מיליציה ומספר קטן של מטה תמיכה קבוע.[5] מאוחר יותר באותו עשור, ב-1997, שוב אורגנו ארבעת מחוזות כוח המילואים לשלוש קבוצות חטיבות.

בזמן יצירתו בתחילת שנות ה-90, הוא שוכן בשטח הבסיס הקודם ולאחר מכן הועבר בסביבות 1993 למגדל המשרדים Place Nouveau ברחוב יונג מצפון לשדרת פינץ'; זה היה שנוי במחלוקת שכן משרדיו של מפקד האזור, מייג'ור-גנרל בריאן ורנון, שופצו בפאר, ומשכו ביקורת פוליטית ותשומת לב מהמבקר הכללי של קנדה.

בשנת 2013, ה-LFCA שונה ל"דיוויזיה הקנדית הרביעית". עם שינוי השם הזה, זכה המערך גם לחלק המזהה והשושלת ההיסטורית של הדיוויזיה שלחמה בשתי מלחמות העולם.[6]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "www.canadiansoldiers.com". canadiansoldiers.com.
  2. ^ M.Dorosh (24 ביולי 2013). "CSC: Clarification on the Canadian Army's Historic Insignia Announcement". canadiansoldierscom.blogspot.ca. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Official LFCA-JTFC Web Site
  4. ^ Honey, K., (9 April 2002).
  5. ^ "Domestic Military Organization 1900–1999". Canadian Soldiers.com. 22 בפברואר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Restoring the Canadian Army's historical identity". Department of National Defence. אורכב מ-המקור ב-14 ביולי 2013. נבדק ב-9 ביולי 2013. {{cite web}}: (עזרה)