האלביסים האדומים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האלביסים האדומים
מקום הקמה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוקבילי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.redelvises.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האלביסים האדומיםאנגלית: Red Elvises, הידועים גם כאיגור והאלביסים האדומים, על שם המייסד ומוביל ההרכב איגור יוזוב) היא להקה רוסית אמריקאית, שמבצעת מוזיקה בסגנונות פֿאנק רוק (funk rock)(אנ'), רוק גולשים (אנ'), רוקבילי, רגאיי, פולק רוק, דיסקו ורוסית מסורתית. הלהקה נוסדה בקליפורניה בסביבות 1990 ומוקד פעילותה בלוס אנג'לס.

תחילת דרכם[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלביסים האדומים נוסדו ב-1995 על ידי איגור יוזוב, אולג ברנוב וז'ניה רוק. איגור ואולב נפגשו במצעד למען השלום בין רוסיה לאמריקה ולאחר מכן ניגנו יחד בלהקת פולק-רוק רוסית בשם "לימפופו". החבר השלישי בהרכב המקורי, ז'ניה רוק (הידוע כקוליחנוב) היגר גם הוא לאמריקה והיה הגיטריסט והסולן של הלהקה עד לשנת 2004. בחודשים הראשונים היה אנדריי ברנוב המתופף, אך באותה שנה התווסף להרכב כמתופף האמריקאי הראשון בלהקה אבי סילס מאוסטין, טקסס. הלהקה החלה את דרכה בהופעות רחוב בטיילת של הרחוב השלישי בסנטה מוניקה, בלוס אנג'לס.

2001–1995[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבר להופעות, עסקה הלהקה בהקלטה והפקה עצמאית של תקליטים. האלבום הראשון של הלהקה, " Grooving To The Moscow" יצא לאור ב-1996, ואחריו יצא "Surfing In Siberia" ב-1997. ב-1998, פרצה הלהקה למודעות הציבורית עם האלבום "I Wanna See You Bellydance". המוזיקה שלהם הרכיבה את הפסקול של סרט האינדי "הסמוראי עם ששת המיתרים" בבימויו של לאנס מונגיה שיצא באותה שנה. הפסקול כלל להיטים כגון "Lovepipe" ו"Boogie on the Beach". הופעת וידאו באורך מלא בשם "Live on the Pacific Ocean", מתעדת את הופעתם בסדרת הופעות השקיעה בסנטה מוניקה.

2008–2001[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2001 מנתה הלהקה שלושה חברים: אולג ברנוב על התופים, איגור יוזוב על גיטרת הבס החשמלית וז'ניה רוק כגיטריסט סולן. במרץ 2001 הוציאה הלהקה לאור שני תקליטי אולפן "Welcome to the Freakshow", שנכתב כולו על ידי יוזוב, ו" Bedroom Boogie", שנכתב כולו על ידי ז'ניה רוק. הקבוצה המשיכה להופיע באמריקה במהלך השנה והוזמנה גם לסיבוב הופעות ברוסיה.

2009–הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2009 הכריזו האלביסים האדומים כי חבר הלהקה הוותיק והבסיסט ברנוב החליט לעזוב את הלהקה. לאחר מכן נכתב באתר הלהקה כי ברנוב לקח הפסקה מהשתתפותו בלהקה, או שבחר להקים הרכב משלו. בפברואר של 2009, הכריז ברנוב כי הוא הצטרף לפרויקט הסטארט-אפ "Slava's Snowshow" שבוים על ידי אמן המיצגים סלאבה פולונין (אנ'), ובו משחק ברנוב תפקיד במה.[1]

ההצלחה וסיבוב ההופעות ברוסיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1991 וב-2002 הוציאו האלביסים האדומים אלבומים ברוסית, שזכו להצלחה רבה ברוסיה. מאז 2002 מקיימת הלהקה סיבוב הופעות ברוסיה במשך חודשיים בכל קיץ. ההופעות מתקיימות במועדונים בערים מרכזיות כגון מוסקבה וסנט פטרסבורג, ובעיר מולדתו של יוזוב- אודסה שבאוקראינה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האלביסים האדומים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rokenrol News Report, web.archive.org, ‏2011-10-08