האח הגדול עונה 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האח הגדול עונה 1
סוגה תוכנית מציאות
בימוי רועי עוז-פרבשטיין
יורם זק
מנחים ארז טל
אסי עזר
זוכים שפרה קורנפלד
פרסים מיליון ש"ח
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 32
הפקה
חברת הפקה קופרמן הפקות
אתר צילומים קריית התקשורת נווה אילן
אורך פרק 90 - 120 דקות (ברוטו)
שידור
רשת שידור ערוץ 2 (קשת)
האח הגדול LIVE (ערוץ 20)
תקופת שידור מקורית 1 בספטמבר 200816 בדצמבר 2008
קישורים חיצוניים
אתר התוכנית (mako)
דף התוכנית ב-IMDb

האח הגדול עונה 1 הייתה העונה הראשונה של תוכנית המציאות הישראלית "האח הגדול". העונה שודרה החל מ-1 בספטמבר 2008, הגמר נערך ב-16 בדצמבר שבסופו ניצחה הדיירת שפרה קורנפלד. את העונה הנחו ארז טל ואסי עזר.

התוכנית זכתה להד תקשורתי רב. כתבות עליה הופיעו בעיתונים יומיים ארציים, מקומיים ואף בעיתונים בינלאומיים, במגזינים, בטלוויזיה (בערוצים שונים), ברדיו ובתקשורת המקוונת. הפורום המוקדש לתוכנית באתר "תפוז" הפך תוך זמן קצר לאחד מעשרת הפורומים הפעילים ביותר באתר. ערוץ 20 בכבלים ששידר 24 שעות מהבית, הפך לערוץ השני הפופולרי ביותר בקרב לקוחות HOT, כשהוא מפגר רק אחרי ערוץ 2 ומשתווה בקירוב לערוץ 10.[1] מודל מיניאטורי של הבית, בו מוצבות בובות שחלקן מזכירות את דיירי הבית, הוצב במתחם מיני ישראל. וכן מפעל הפיס השיק כרטיס גירוד תחת מותג התוכנית.

על העונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שפרה קורנפלד, זוכת העונה, עם המנחים אסי עזר (מימין) וארז טל (משמאל)

רועי עוז-פרבשטיין שימש כאח הגדול בשבועיים-שלושה הראשונים של העונה, ולאחר מכן יורם זק החליף אותו עד סיומה. דיירי הבית היו אמורים לשהות בבית האח הגדול במשך 100 ימים, אך ההפקה החליטה להאריך את שהותם בשבוע נוסף. לבית היו אמורים להיכנס 15 משתתפים, אך ברגע האחרון הוחלט להכניס מתמודד נוסף, יוסי בובליל, שהוא אביה של המתמודדת עינב בובליל.[2] לאחר 56 יום, שבמהלכם הודחו או עזבו מחצית המתמודדים, נוספו לבית ארבעה דיירים חדשים.

בעקבות התוכנית נכנס לשיח הציבורי ביטוי הסלנג "פרידמנים" (כינוי לחנונים, שפורש כמתייחס לאשכנזים, שהשתמשה בו המתמודדת עינב בובליל). כך, למשל, כתב הפרשן בן כספית על מבצע עופרת יצוקה: "המלחמה בטרור עולה קומה, ובאותה הזדמנות מפילה את הקומה על משפחת הטרור שרוחצת בניקיון כפיה למטה. הדמוקרטיה, שעד לא מזמן הייתה מתחננת, סוף סוף מתגוננת. או, במילותיו של בכיר בצה"ל, אתמול: חמאס חשבו שיש להם עסק עם פרידמנים. ובכן, אנחנו בובלילים."[3]

כשלוש שנים לאחר סיום התוכנית פנה יוסי בובליל למשטרה, והגיש תלונה על שיבוש תוצאות ההצבעה שבה נקבע ששפרה קורנפלד (ולא הוא) היא הזוכה. "קשת" הגיבה שאין שחר לטענה זו.[4]

היות שהתוכנית משודרת בשידור חי, לא ניתן לכאורה לצנזר ממנה קטעים, ולכן נראה שהשידור החי מתבצע בעזרת ציוד מיוחד המאפשר השהיה של שידור הווידאו בדקה עד מספר דקות בודדות (לא בשימוש בזמן המשדר המרכזי). עם זאת, קיימים אירועים המטילים קביעה זאת בספק: באחד הפרקים תיאר המתמודד יוסי בובליל אירוע מפוקפק בעל אופי מיני לו היה שותף לדבריו. הקטע הועלה לאתר שיתוף הסרטונים YouTube ופורסם אף באתר עכבר העיר אונליין.[5] חברת "קשת" המפיקה את התוכנית פנתה לאתר ודרשה להוריד את הסרטון בטענה של פגיעה בזכויות יוצרים, וזאת על אף שקיימים בו עוד קטעים רבים מהסדרה שאותם לא ביקשה להוריד. פרט לזאת, "קשת" גם נמנעה מלשדרו במסגרת התוכנית השבועית הערוכה. האירוע זכה לתגובות מעורבות שכן עלה החשש ש"קשת" מגינה באמצעות הצנזורה על בובליל בשל הפופולריות הרבה שלו בקרב צופי התוכנית.[6] בתגובה רשמית של "קשת" שהוקראה בסיום התוכנית ששודרה ב-25 בנובמבר,[7] נאמר כי תכנים שנמצא כי אינם ראויים לשידור בזמן צפיית שיא אינם משודרים, וניתן לצפות בתוכנית 24 שעות בערוץ 20; כמו כן, נאמר בתגובה, כי מי שמסתייג מדרכיו ומדבריו של מי מהמשתתפים בתוכנית, יכול להביע זאת באמצעות הצבעתו.

חדרי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סלון
  • מטבח ופינת אוכל
  • חצר
  • חדר נשים
  • חדר גברים
  • חדר מדרגות
  • חדר רחצה
  • חדר האח הגדול
  • סוויטה

דיירי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל: זוכת העונה שפרה קורנפלד וסגנה יוסי בובליל

רשימת 20 הדיירים שנכנסו לבית האח הגדול לפי סדר כניסתם:[8]

דיירים שנכנסו בכניסה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיירים שנכנסו בכניסה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חגית רונן מימון – בת 43, נשואה +2, מבאר שבע
  • יוני וינקל – בן 30, רווק, מערד
  • אינה ברוורמן – בת 22, רווקה, מעכו
  • שחר בן דוד – בן 28, רווק, מצור יגאל

התרחשויות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביום ה-2, בהדחה הראשונה, הודח בוריס שניידרובסקי, אך הוא הוחזר לבית בגלל טעות ברשימת המועמדים להדחה. ביום ה-9 בוריס הודח פעם נוספת.
  • בשבוע ה-7 הופסק השידור החי פעמיים. במקרה הראשון הופסק השידור למשך כמעט שעה, במהלך ויכוח קולני שפרץ בין שי לונסה. חלק מהוויכוח שודר במסגרת המשדר המרכזי בערוץ 2. המקרה השני שבו הופסק השידור למשך שעות ארוכות, היה כדי להודיע לשי על מותה של דודתו. השידור חזר לאחר ששי יצא מהבית כדי לנסוע להלוויה, ובמהלך השידור בערוץ 2 דווח כי הפסקת השידור נועדה למנוע מקרובי משפחה לגלות על מותה של הדודה באמצעות הצפייה הישירה בווילה. שי קיבל אישור לחזור אל הבית אם לא יודח, אך לאחר סגירת ההצבעות הסתבר כי הוא מודח, הוא לא נכח בטקס ההדחה.
  • ביום ה-79, עינב איבדה את הכרתה וההפקה נאלצה לפנות אותה מבית האח הגדול לטיפול רפואי ושידור ערוץ 20 הופסק זמנית.
  • במהלך העונה הועמדו להדחה עינב בובליל ואשר סימוני במקומם של שפרה קורנפלד וצבר גדיש בעקבות תיאום הצבעה שנתפסה בעדשת המצלמות בבית, בתיעוד שומעים את בובליל וסימוני לוחשים אחד לשני את ראשי התיבות ש"צ שפירושן שפרה וצבר. מאוחר יותר, כחצי שנה אחרי סיום התוכנית, חשפה בובליל שהיא וסימוני החלו לתאם הצבעות, אחרי התקרית, בספר התהילים הפרטי שלה על ידי סימון אותיות בספר בהיותם מעמידים פנים שהם קוראים יחדיו בספר.[9]
  • ביום ה-107, התקיימה תוכנית הגמר בה זכתה הדיירת שפרה קורנפלד במיליון שקלים, למקום השני הגיע יוסי בובליל, למקום השלישי הגיע איתי זיו, למקום הרביעי הגיעה עינב בובליל ולמקום החמישי הגיע לאון שניידרובסקי.

שינויים באופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביום ה-74, באופן חריג, כל אחד מהדיירים קיבל שיחת טלפון של שתי דקות מקרוביו.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משימת הכספת – ביום ה-4, האח הגדול אמר לדיירים שהמשימה השבועית שלהם היא לשמור על הכספת שנמצאת בחצר הבית ל-24 שעות, מבלי שאף אחד ייקח את הכסף שנמצא בתוכה. האח הגדול אמר לכל אחד מהדיירים שאם אחד הדיירים יוציא את הכסף מהכספת, הבית יקבל חצי מהתקציב שאמורים לקבל. כל אחד מהדיירים נשאל אם הם רוצים לקבל את הקוד לכספת, להוציא את הכסף ולקבל חסינות, או לשמור על הכספת. מיקי ויוסי בחרו להוציא את הכסף. בסוף המשימה, מיקי ויוסי החליטו שלא להוציא את הכסף והבית קיבל תקציב מותרות.
  • משימת ההיכרות – ביום ה-12, האח הגדול ביקש מהדיירים להתחלק לזוגות לפי בחירתם, ולכל זוג ניתנו ארבע שעות להכיר זה את זה לעומק, ולאחר מכן האח הגדול שאל כל זוג שאלות על המידע שלמדו זה על זה, ואם הזוג טעה ביותר משלוש שאלות, יכשלו במשימה.
  • המפעל הגדול – ביום ה-17, הוקם בבית מפעל, בחדרים נפרדים ובמשמרת עבודה יומית. האח הגדול שאל את הדיירים מי מהם יהיה עובד מספר אחת, והחליטו שיוסי. הדיירים היו צריכים לעבוד בחדרים נפרדים, בכל חדר עבודה היו אוזניות, בהן הושמעה מוזיקה, והדיירים חויבו לשים את האוזניות לכל אורך המשמרת, שאורכה שעתיים. לדיירים היה אסור לצאת מהחדר ללא אישורו של האח הגדול, ואם לא יבצעו אחת מההוראות, יכשלו במשימה.[א][ב] במשמרת השלישית, בזמן שיוסי עבד, הדיירים ערכו פיקניק בחצר, ולא נאמר להם מה עבודתו של יוסי הפעם. הדיירים היו צריכים למחוק כל זכר מהפיקניק תוך 15 דקות, ללבוש את הסרבלים ולהכנס לחדר מספר חמש בשקט מוחלט, מכיוון שהפעם לא הושמעה מוזיקה. יוסי לא הבין שלשאר הדיירים ניתנה משימה סודית, והדיירים הצליחו במשימה וקיבלו תוספת של 35% לתקציב השבועי.
  • משימת השינה – ביום ה-24 וה-25, הדיירים יכלו לישון רק ארבע שעות כקבוצה הקולקטיבית. על מסך הפלזמה הופעל שעון שסופר לאחור מארבע שעות, וברגע שאחד הדיירים נרדם, השעון מתחיל לספור לאחור. אם שעות השינה יישאר מעל האפס לאורך כל המשימה, התקציב יגדל בהתאם לסכום שיסכנו (הדיירים סיכנו חמישים אחוזים מהתקציב). במהלך המשימה, האח הגדול נתן לדיירים מספר הזדמנויות להרוויח שעות שינה נוספות. לרשות הדיירים כיסוי עיניים בהם יוכלו להשתמש רק כאשר יחליטו לישון. עקב עצת רופא, נעמה יצאה מהמשימה.
  • משימת הקליפ – ביום ה-35, הדיירים היו צריכים לשחזר את הקליפ "Here It Goes Again" של Ok Go. הדיירים היו צריכים לבחור מי ארבעת הדיירים שיהיו הלהקה המבצעת את הקליפ, וכוריאוגרף שיהיה אחראי על הריקוד וביצוע מדויק של הקליפ, ובחרו בלאון, קרן, רנין וצבר כמבצעים של הקליפ, ואת איתי ככוריאוגרף. ביום ה-36, לאון, קרן, רנין וצבר ביצעו את הקליפ בחדר המשימות מבלי שהקליפ המקורי היה ברקע, עמדו במשימה, והדיירים קיבלו תוספת של 30% לתקציב השבועי.
  • משימת האקסטרים – ביום ה-40, בחצר הבית הוצב מתקן המעיף את הדייר שיעלה עליו 80 מטרים מעל הקרקע. התקציב של הדיירים התחיל ב-700 שקלים, וכל דייר שעלה על המתקן הוסיף לתקציב 300 שקלים.[ג]
  • משימת השוק החשמלי – ביום ה-45, בגינה השתרע מתקן ארוך המורכב מצינור נוחשת ומאומגה המחוברים לפעמון, על שני נציגים (שיבחרו הדיירים) להעביר את האומגה סביב הצינור לאורך כל המסלול מבלי שהאומגה תגע בצינור, כל נגיעה של האומגה בצינור תפעיל את הפעמון ותחייב את הנציגים לחזור לנקודת ההתחלה, וכדי להשלים את המשימה על הנציגים להשלים מסלול רצוף מקו ההתחלה עד לקו הסיום בתוך שעתיים. מלבד צליל הפעמון, בכל פעם שהאומגה תגע בצינור הנחושת, כל דיירי הבית, למעט שני הנציגים, יקבלו שוק חשמלי עדין. הדיירים בחרו את יוסי ושי כנציגים. יוסי ושי נכשלו במשימה, והדיירים איבדו 50% מהתקציב השבועי.
  • משימת ה-ונסה – ביום ה-53, הדיירים נשאלו איזה דייר ירצו לחקות, ורוב הדיירים ענו שירצו לחקות את ונסה, וכתוצאה מכך, כל הדיירים היו צריכים להתנהג כמו ונסה (לדבר כמוה, לאכול את המאכלים שהיא אוהבת, להתלבש כמוה...) עד לסוף המשימה, ובנוסף לכך, ניתנו לדיירים אתגרים שונים הקשורים לונסה.[ד] כל יציאה מהדמות של ונסה תיחשב לפסילה. לדיירים מותר לצבור עד 6 פסילות, ואם יצברו יותר מ-6 פסילות, יאבדו 50% מהתקציב השבועי שלהם. הדיירים צברו 10 פסילות, נכשלו במשימה, ואיבדו 50% מהתקציב השבועי.
  • משימה סודית – ביום ה-56, נכנסו לסוויטה ארבעת דיירי הכניסה השנייה (חגית, יוני, אינה ושחר), ולאחר כניסתם, עינב ולאון נבחרו להכנס לסוויטה. חגית, יוני, אינה, שחר, עינב ולאון קיבלו משימה סודית: עינב ולאון יצטרכו להשיג שלושה פריטים של הדיירים: המאפרה הגבוהה, תמונה של בן זוגה של רנין וערכת הסריגה ולהעבירם לחדר האח הגדול, ויהיה אסור להם להעביר עוד פריטים לחדר האח הגדול עד שאחד הדיירים החדשים (חגית, יוני, אינה ושחר) לא פינה את הפריט לסוויטה. אם יצליחו במשימה, יוסיפו 100% לתקציב השבועי של הדיירים. בנוסף, אם עינב ולאון יגלו לדיירים שפגשו את חגית, יוני, אינה ושחר, יועמדו להדחה. עינב, לאון, חגית, יוני, אינה ושחר עמדו במשימה וקיבלו תוספת של 100% לתקציב השבועי.
  • משימת הכדורגל – ביום ה-61, הוקם בחצר מגרש כדורגל. כל דייר בתורו, היה צריך לעלות על הקרוסלה לסיבוב קצר, ובתום הסיבוב ייגש הדייר אל הכדור שיוצב פחות מעשרה מטרים מהשער הריק. כל גול יזכה את הדיירים ב-300 שקלים, וכל עידוד נלהב, פעיל ויצירתי, יזכה את הדיירים ב-450 שקלים.
  • משימת ההתעלמות – בימים ה-66 וה-67, התקיימו בבית אירועים השונים משגרתם של הדיירים, והדיירים היו צריכים להתעלם מקיומם, כלומר, להמשיך בשגרתם ולהתנהג כאילו אינם קיימים, ואם יתייחסו לאירוע בדרך כלשהי, יצברו פסילה. לדיירים מותר לצבור עד 10 פסילות, ואם יצברו יותר מ-10 פסילות, יאבדו 30% מהתקציב השבועי שלהם.[ה] הדיירים צברו יותר מ-12 פסילות, נכשלו במשימה ואיבדו 30% מהתקציב השבועי.
  • אח-בורגר – ביום ה-72, הדיירים עבדו כולם ברשת ההמבורגרים של האח הגדול, "אח-בורגר". אחרי מסלול למידה קצר של המנות הדיירים התחילו לקבל הזמנות בטלפון, ועל הדיירים היה לקבל את ההזמנה ולהכין אותה בהתאם: על כל משלוח להיות עשוי בדיוק על פי ההזמנה, השליח יביא את המנות לחדר האח הגדול תוך 25 דקות מרגע ההזמנה, אסור לדיירים לאכול מהמנות. אי עמידה באחד החוקים יגרום לפסילה. לדיירים מותר לצבור עד 10 פסילות, ואם יצברו יותר מ-10 פסילות, יאבדו 30% מהתקציב השבועי שלהם. לכל אחד מהדיירים ניתן תפקיד בסניף: מנהלת משמרת - שפרה, גריל - יוסי, צ'יפסר - יוני ושחר, אחראית מנות קרות - אינה, קונדיטורית - עינב, הרכבה - חגית, שליח - איתי ועובד ניקיון - לאון. הדיירים צברו 8 פסילות, עמדו במשימה וקיבלו תוספת של 30% לתקציב השבועי.
  • משימת הטריוויה – ביום ה-80, הדיירים התבקשו להתחלק לשלושה זוגות ושלישייה אחת.[ו] לאחר שהתחלקו לזוגות ושלישייה, כל אחד מהזוגות נכנסו למונית הכסף בהנחיית עידו רוזנבלום, ונשאלו תשע שאלות: שלוש שאלות קלות, שלוש שאלות בינוניות ושלוש שאלות קשות. כל תשובה נכונה על שאלה קלה זיכתה את הדיירים בתוספת של 20 שקלים לתקציב השבועי, כל תשובה נכונה על שאלה בינונית זיכתה את הדיירים בתוספת של 50 שקלים לתקציב השבועי וכל נכונה נכונה על שאלה קשה זיכתה את הדיירים בתוספת של 100 שקלים. במידה והזוג או השלישייה שבמונית צברו יותר משלוש תשובות שגויות, הזוג או השלישייה יצאו מהמונית.

הערות

  1. ^ האח הגדול גילה לדיירים (למעט יוסי) שהמשימה היא מזויפת, ושהמשימה האמיתית הייתה של כל הדיירים למעט יוסי, והיא הייתה שרק עובד מספר אחת (יוסי) יידרש להשלים משמרת בכל יום, בזמן ששאר הדיירים חוגגים במשימת בריכה, ואם יגלה שהם אינם עובדים כמוהו, יכשלו במשימה. הדיירים (למעט יוסי), ולפני כל סיום משמרת של יוסי, שאר הדיירים היו צריכים להתרכז בחדר מספר 5, ולצאת כל אחד בתורו, מה שיעזור להם לשכנע את יוסי שסיימו את המשמרת יחד איתו.
  2. ^ במשמרת הראשונה, יוסי היה צריך לעסוק באיסוף תולעי קומפוסט, זבל אורגני ואריזתם לייצוא. במשמרת השנייה, יוסי היה צריך למיין ברגים לפי סוגם, ואת הברגים היה צריך להוציא ממיכל שמן. במשמרת השלישית, יוסי היה צריך למיין חרקים בצנצנות, ועל כל צנצנת להדביק מדבקה עם שמו של כל חרק.
  3. ^ כל הדיירים עלו על המתקן למעט יוסי שלא יכל להשתתף במשימה.
  4. ^ האתגר הראשון היה אתגר שקשור לתרבות ולשפה הצרפתית, והאתגר השני היה אתגר רכיבה על סוסים.
  5. ^ האירועים שקרו: הספה בחדר האח הגדול הוחלפה בכיסא קטן, אדם המחופש למלך מספר הילדים "נרקיס מלך הביצה" נכנס לבית, הכיסא הקטן בחדר האח הגדול הוחלף בכיסא שעליו תבנית ביצים, הרכב מוזיקלי, הכיסא שעליו תבנית ביצים בחדר האח הגדול הוחלף באסלה, סרט החתונה של יוסי ואשתו שודר בפלזמה, נחש בחדר השירות ובחדר האח הגדול, שי (דייר העונה שהודח) נכנס לבית, ליאור פרחי וסאבלימינל נכנסו לבית, ושרו את השיר המשותף שלהם ("תיזהר ממנה"), האסלה בחדר האח הגדול הוחלפה בכיסא שעליו עוגה, להקת מחול נכנסה לבית, הכיסא שעליו עוגה בחדר האח הגדול הוחלף במתקן לילדים, מספר חיות נכנסו לבית, החזן מבית הכנסת של הבית נכנס לבית, קבוצת תיירים נכנסה לבית וזיקוקי די-נור.
  6. ^ הזוגות היו: יוסי ולאון, רנין ואינה, יוני ואיתי, והשלישייה הייתה שחר, שפרה ועינב.

טבלת הדחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא
חסינות לדייר המעמיד
מועמדות אוטומטית להדחה, ללא כל הסתמכות על מס' העמדות מסוימות
שבוע 1 שבוע 2 שבוע 3 שבוע 4 שבוע 5 שבוע 6 שבוע 7 שבוע 8 שבוע 9 שבוע 10 שבוע 11 שבוע 12 שבוע 13 שבוע 14 שבוע 15
הגמר
מועמדות
להדחה
הדחה
ראשונה
הדחה
שנייה
שפרה מיקי
קרן
נעמה
יוסי
אשר
איתי
אשר
איתי
ללא
הדחה
יוסי
עינב
עינב
יוסי
יוסי
עינב
ללא
הדחה
יוסי
איתי
יוסי
איתי
ניצלה
מהדחה
שחר
יוני
ללא
הדחה
יוסי
עינב
הזוכה
(יום 107)
9
יוסי נעמה
צבר
שי
קרן
נעמה
ונסה
נעמה
ערן
ללא
הדחה
צבר
שפרה
שפרה
אשר
שפרה
שי
ללא
הדחה
שפרה
ונסה
צבר
שפרה
ללא
הדחה
שפרה
רנין
ללא
הדחה
שחר
איתי
מקום שני
(יום 107)
11
איתי מיקי
שי
עינב
יוסי
יוסי
ונסה
ערן
שפרה
ללא
הדחה
רנין
קרן
עינב
אשר
שי
שפרה
ללא
הדחה
צבר
שפרה
אינה
שחר
ללא
הדחה
שחר
אינה
ללא
הדחה
שחר
לאון
מקום שלישי
(יום 107)
4
עינב איתי
בוריס
בוריס
שפרה
נעמה
ונסה
ערן
שפרה
ללא
הדחה
שפרה
צבר
שפרה
שי
שפרה
שי
ללא
הדחה
ונסה
לאון
חגית
צבר
ניצלה
מהדחה
שפרה
רנין
ללא
הדחה
שחר
שפרה
מקום רביעי
(יום 107)
8
לאון ערן
ג'ני
איתי
ערן
יוסי
נעמה
יוסי
נעמה
ללא
הדחה
יוסי
קרן
אשר
יוסי
יוסי
שי
ללא
הדחה
איתי
ונסה
חגית
שחר
ללא
הדחה
יוסי
שחר
ללא
הדחה
איתי
שחר
מקום חמישי
(יום 107)
4
שחר טרם נכנס לבית צבר
שפרה
צבר
שפרה
ללא
הדחה
רנין
שפרה
ללא
הדחה
איתי
לאון
הדחה
(יום 100)
5
יוני טרם נכנס לבית עינב
צבר
עינב
שפרה
ללא
הדחה
עינב
שפרה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 93)
2
אינה טרם נכנסה לבית שפרה
צבר
יוסי
צבר
ללא
הדחה
יוני
שפרה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 93)
2
רנין בוריס
ערן
אשר
יוסי
נעמה
קרן
נעמה
ערן
ללא
הדחה
איתי
ונסה
יוסי
עינב
יוסי
ונסה
ללא
הדחה
ונסה
יוסי
יוסי
שחר
ניצלה
מהדחה
יוסי
שחר
הדחה
(יום 86)
2
חגית טרם נכנסה לבית שפרה
לאון
יוסי
שפרה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 79)
1
צבר יוסי
עינב
יוסי
עינב
מיקי
נעמה
נעמה
קרן
ללא
הדחה
אשר
יוסי
איתי
ונסה
איתי
ונסה
ללא
הדחה
איתי
ונסה
יוני
שחר
הדחה
(יום 72)
3
ונסה בוריס
יוסי
בוריס
יוסי
יוסי
עינב
עינב
ערן
ללא
הדחה
רנין
שי
יוסי
רנין
רנין
שי
ללא
הדחה
לאון
רנין
הדחה
(יום 65)
3
שי עינב
צבר
יוסי
עינב
מיקי
עינב
נעמה
עינב
ללא
הדחה
עינב
קרן
יוסי
עינב
איתי
עינב
הדחה
(יום 51)
2
אשר שי
מיקי
שפרה
יוסי
שפרה
נעמה
נעמה
קרן
ללא
הדחה
שפרה
צבר
סירוב הדחה
(יום 44)
3
קרן יוסי
מיקי
יוסי
מיקי
מיקי
עינב
ערן
נעמה
ללא
הדחה
צבר
שפרה
הדחה
(יום 37)
3
ג'ני עינב
לאון
עינב
לאון
שי
נעמה
נעמה
קרן
ללא
הדחה
הדחה
(יום 28)
1
נעמה יוסי
ג'ני
יוסי
שפרה
עינב
מיקי
שי
שפרה
ללא
הדחה
עזיבה
(יום 26)
2
ערן ונסה
איתי
יוסי
עינב
עינב
יוסי
נעמה
עינב
הדחה
(יום 23)
1
מיקי איתי
בוריס
יוסי
בוריס
נעמה
ונסה
הדחה
(יום 16)
2
בוריס אשר
רנין
יוסי
מיקי
הדחה
(יום 9)
2
הערות [א] [ב] [ג] [ד] [ה] [ו] [ז] [ח]
רשימת
מועמדים
ראשונית
בוריס
יוסי
מיקי
יוסי
צבר
קרן
שפרה
אשר
יוסי
עינב
שפרה
כל
הדיירים
מועמדות
להדחה
בוריס
יוסי
בוריס
יוסי
עינב
שפרה
ונסה
יוסי
מיקי
נעמה
עינב
נעמה
עינב
ערן
קרן
שפרה
כל הדיירים אשר
יוסי
עינב
קרן
אשר
יוסי
עינב
יוסי
שי
שפרה
ונסה
צבר
שפרה
יוסי
צבר
שחר
שפרה
אינה
איתי
חגית
יוני
יוסי
לאון
שחר
רנין
שחר
שפרה
כל הדיירים איתי
יוסי
לאון
עינב
שחר
שפרה
עזיבה ללא נעמה ללא
הדחה בוריס
הדחה בוטלה
בוריס מיקי ערן ג'ני קרן אשר שי ללא הדחה ונסה צבר חגית רנין אינה

יוני

שחר לאון
מקום חמישי
עינב
מקום רביעי
איתי
מקום שלישי
יוסי
מקום שני
שפרה
הזוכה

הערות

  1. ^ ביום ה-2, יוסי, מיקי ובוריס הועמדו להדחה, ולציבור ניתנו 10 דקות להצביע. יחד עם זאת, טעות שנעשתה בהפקה הביאה לכך שרק יוסי ובוריס היו מועמדים לבסוף בעוד חישוב ההצבעות עבור מיקי היה לקוי. בוריס היה זה שהודח, אך לאחר גילוי הטעות הוא הוחזר לבית וההצבעה נערכה בשנית בשבוע השני.
  2. ^ נעמה הייתה אמורה להיות מועמדת להדחה ברשימה הקולקטיבית, אך עזבה טרם ההדחה.
  3. ^ במקור, עינב ואשר לא היו מועמדים להדחה. כאשר נחשף שהם תיאמו ביניהם הצבעות, הם הוחלפו בשפרה וצבר במועמדות להדחה.
  4. ^ האח הגדול נתן רשות לשי להשתתף בהלווית דודתו במשך כמה שעות (מחוץ לבית) כך שהוא לא היה נוכח בהדחתו.
  5. ^ אינה, חגית, שחר ויוני היו חסינים מהדחה זו בשל היותם דיירים חדשים.
  6. ^ במקום העמדה להדחה, הדיירים שקיבלו יותר משתי הצבעות, קיבלו חסינות, ושאר הדיירים הועמדו להדחה. מי שקיבלו חסינות הן רנין, שפרה ועינב.
  7. ^ אף אחד מהמתמודדים לא היה חסין מפני הדחה בשבוע זה, שהיה השבוע הראשון בו הודחו שני דיירים מבית האח הגדול.
  8. ^ בשבוע ה-14, כל מתמודד שקיבל לפחות קול אחד למועמדות, הועמד להדחה.

מספר העמדות להדחה לדייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע 1 שבוע 2 שבוע 3 שבוע 4 שבוע 5 שבוע 6 שבוע 7 שבוע 8 שבוע 9 שבוע 10 שבוע 11 שבוע 12 שבוע 13 שבוע 14 שבוע 15
הגמר
סה"כ
שפרה 0 3 1 3 4 2 3 5 4 5 1 הזוכה 31
יוסי 4 12 4 1 3 5 3 2 4 2 1 מקום שני 41
איתי 3 1 1 1 1 1 2 3 1 0 3 מקום שלישי 17
עינב 3 5 5 3 2 4 2 1 0 1 1 מקום רביעי 27
לאון 1 1 0 0 0 0 0 3 0 0 2 מקום חמישי 7
שחר טרם נכנס לבית 4 4 4 הודח 12
יוני טרם נכנס לבית 1 2 הודח 3
אינה טרם נכנסה לבית 1 0 הודחה 1
רנין 1 0 0 0 2 1 1 1 0 3 הודחה 9
חגית טרם נכנסה לבית 2 הודחה 2
צבר 2 0 0 0 4 0 0 4 4 הודח 14
ונסה 1 0 1 0 1 1 2 4 הודחה 10
שי 2 1 1 1 1 1 5 הודח 12
אשר 1 1 1 1 1 3 הודח 8
קרן 1 1 1 3 3 הודחה 9
ג'ני 2 0 0 0 הודחה 2
נעמה 1 1 8 9 עזבה 19
ערן 2 1 0 6 הודח 9
מיקי 4 2 4 הודחה 10
בוריס 4 3 הודח 7

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע פרק תאריך שידור
מקוריישראלישראל
נתוני צפייה[א] מקור
אחוזי צפייה[ב]
1 1 אירוע הכניסה 1 בספטמבר 2008 30.3% [10]
2 המודח הראשון 2 בספטמבר 2008 29% [11]
2 3 ישיבת התקציב 7 בספטמבר 2008 26.1% [12]
4 ההדחה הראשונה 9 בספטמבר 2008 26%
3 5 הנשיקה 14 בספטמבר 2008 26.6% [13]
6 ההדחה השנייה 16 בספטמבר 2008 24.3% [14]
4 7 המפעל של האח הגדול 21 בספטמבר 2008 29.7% [15]
8 ההדחה השלישית 23 בספטמבר 2008 26.8%
5 9 ההדחה הרביעית 28 בספטמבר 2008
10 תכנית לראש השנה 30 בספטמבר 2008
6 11 רנין נגד ונסה 5 באוקטובר 2008 29.1%
12 ההדחה החמישית 7 באוקטובר 2008 33.1% [16]
7 13 מתקן הפחד 12 באוקטובר 2008 32.3% [17]
14 ההדחה השישית 14 באוקטובר 2008 32.5% [18]
8 15 שוק חשמלי 19 באוקטובר 2008 32% [19]
16 ההדחה השביעית 21 באוקטובר 2008 33.1% [20]
9 17 הכניסה השנייה 26 באוקטובר 2008 33.7% [21]
18 המשימה הסודית 29 באוקטובר 2008 31.6%
10 19 הותיקים נגד החדשים 2 בנובמבר 2008 34% [22]
20 ההדחה השמינית 4 בנובמבר 2008 31.3% [23]
11 21 שי חוזר לבית 9 בנובמבר 2008 33% [24]
22 ההדחה התשיעית 11 בנובמבר 2008 33% [25]
12 23 שיחות מהבית 16 בנובמבר 2008 34.4% [26]
24 ההדחה העשירית 18 בנובמבר 2008 34.7% [27]
13 25 מונית הכסף 23 בנובמבר 2008 34.1% [28]
26 משדר הדחה 26 בנובמבר 2008 37% [29]
14 27 שמונת הגדולים 30 בנובמבר 2008 33.7% [30]
28 הדחה כפולה 2 בדצמבר 2008 31.8% [31]
15 29 שבוע ההדחה האחרונה 7 בדצמבר 2008 33.8%
30 ההדחה האחרונה 9 בדצמבר 2008 37.3% [32]
16 31 רגע לפני הגמר 14 בדצמבר 2008 33.3%
32 הגמר הגדול! 16 בדצמבר 2008 39.1% [33]

האחות הקטנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל התוכנית

במהלך העונות הראשונות שודרה במקביל לשידורי האח הגדול בערוץ 2 התוכנית האחות הקטנה (או האחות הקטנה VIP במקביל לאח הגדול VIP) בערוץ ביפ בטלוויזיה בכבלים, שהציעה פרשנות סאטירית והומוריסטית לנעשה בבית האח הגדול. בניגוד לתוכניות אחרות מסוגה (דוגמת "חדר הלבשה" למרוץ למיליון ו"מהדורת השבט" להישרדות), האחות הקטנה הופקה על ידי חברת הפקה שונה מחברת ההפקה של האח הגדול (קופרמן הפקות). התוכנית, שודרה במהלך העונות: הראשונה, ה-VIP והשנייה בהגשתה של אפרת אברמוב, ושודרה שלוש פעמים בשבוע: בשתיים מהן עסקה התוכנית באירועי 48 השעות האחרונות בבית האח הגדול ולאחר מכן שודרה תוכנית לסיכום וניתוח אירועי השבוע החולף בבית האח הגדול. בכל פרק הצטרף אל אברמוב אורח, לרוב קומיקאי. האחות הקטנה זכתה להתייחסות תקשורתית[34][35] בזכות עצמה. בשתי העונות הראשונות שלה שימשה ככלי במאבק שהתנהל בין זכייניות ערוץ 2, שידורי קשת (שהיא גם הבעלים של ערוץ ביפ) ורשת, על רקע עלייתה של התוכנית שבוע סוף! ברשת, שנתפסה על ידי שידורי קשת כחיקוי הפורמט של ארץ נהדרת. תוכנית סיכום השבוע של האחות הקטנה, ששודרה בערוץ ביפ בעונתה הראשונה בשישי בערב מול שבוע סוף! בערוץ 2, הצליחה למשוך צופים רבים, בהתחשב בכך ששודרה בערוץ נישה, ונגסה באחוזי הצפייה של "שבוע סוף!". "האחות הקטנה" לא שבה ללוות את העונה השלישית של "האח הגדול", מאחר ששידורי ערוץ ביפ הסתיימו בסמוך לתחילת העונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מירב קריסטל, ערוץ 20 - השני הכי נצפה ב-HOT, באתר ynet, 6 בנובמבר 2008
  2. ^ תכירו את המתמודדים של האח הגדול, עכבר העיר אונליין, באתר הארץ, 02 בספטמבר 2008
  3. ^ בן כספית, 96 שעות, "מעריב", 2 בינואר 2009
  4. ^ אלי לוי, יוסי בובליל התלונן במשטרה: אני זכיתי, לא שפרה, באתר mynet (כפי שנשמר בארכיון האינטרנט), 4 בפברואר 2012
  5. ^ סהר הראל, עכבר העיר אונליין, האח הגדול: המציאות שלא תראו בריאליטי, באתר הארץ, 17 בנובמבר 2008
  6. ^ נטע אלכסנדר, סהר הראל, "האח הגדול" מעלים עין, באתר הארץ, 16 בנובמבר 2008
  7. ^ ערן סוויסה, בעקבות הלחץ: קשת תבהיר כי היא מתנערת מדברי בובליל, באתר nrg‏, 24 בנובמבר 2008
  8. ^ האח הגדול, דיירי הבית, באתר mako, ‏1 בספטמבר 2008
  9. ^ במהלך תוכנית האירוח "לילה בכיף" (המשודרת בערוץ ביפ)
  10. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: אח גדול מאד, באתר וואלה!‏, 2 בספטמבר 2008
  11. ^ הדס ריבק‏, רייטינג שבועי: האח הגדול והאחות הקטנה, באתר וואלה!‏, 7 בספטמבר 2008
  12. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: מספר 8 עד הסוף, באתר וואלה!‏, 8 בספטמבר 2008
  13. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: יש מספיק לכולם, באתר וואלה!‏, 15 בספטמבר 2008
  14. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: ירידות שערים, באתר וואלה!‏, 17 בספטמבר 2008
  15. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: 30 רוק, באתר וואלה!‏, 22 בספטמבר 2008
  16. ^ הדס ריבק‏, רייטינג סופ"ש: חתימה טובה, באתר וואלה!‏, 12 באוקטובר 2008
  17. ^ הדס ריבק‏, רייטינג חג: האח גדול, וזה הכל, באתר וואלה!‏, 15 באוקטובר 2008
  18. ^ הדס ריבק‏, רייטינג חג: האח גדול, וזה הכל, באתר וואלה!‏, 15 באוקטובר 2008
  19. ^ ענת קם‏, רייטינג חג: תנחשו מי בראש הטבלה?, באתר וואלה!‏, 22 באוקטובר 2008
  20. ^ ענת קם‏, רייטינג יומי: שומר על אחוזי הצפייה, באתר וואלה!‏, 27 באוקטובר 2008
  21. ^ ענת קם‏, רייטינג יומי: עוד חוזר הניגון, באתר וואלה!‏, 29 באוקטובר 2008
  22. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: au revoir, באתר וואלה!‏, 5 בנובמבר 2008
  23. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: עם מעט עזרה מהאח, באתר וואלה!‏, 10 בנובמבר 2008
  24. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: בחירתה של גאולה, באתר וואלה!‏, 12 בנובמבר 2008
  25. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: בחירתה של גאולה, באתר וואלה!‏, 12 בנובמבר 2008
  26. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: היי גיא, באתר וואלה!‏, 17 בנובמבר 2008
  27. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: זה לא מסתדר בשידור החוזר, באתר וואלה!‏, 19 בנובמבר 2008
  28. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: רק אל תלכו, באתר וואלה!‏, 24 בנובמבר 2008
  29. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: מריחים את הסוף, באתר וואלה!‏, 26 בנובמבר 2008
  30. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: מבט לחדשות, באתר וואלה!‏, 1 בדצמבר 2008
  31. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: הרבה, אבל פחות, באתר וואלה!‏, 3 בדצמבר 2008
  32. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: אח תותח, באתר וואלה!‏, 10 בדצמבר 2008
  33. ^ הדס ריבק‏, רייטינג יומי: גמר "האח הגדול" 39.1%, באתר וואלה!‏, 17 בדצמבר 2008
  34. ^ ניר קיפניס, ‏אחות לנו קטנה, באתר גלובס, 12 בנובמבר 2009
  35. ^ גילי איזיקוביץ, אפרת אברמוב: זאת הקטנה, באתר הארץ, 13 בנובמבר 2009


  1. ^ המדרוג נכתב על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה
  2. ^ במגזר היהודי