האחים אווט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים אווט
The Avett Brothers
מקום הקמה Mount Pleasant עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה בלוגראסקאנטריפאנקפופפולקרוקאינדי רוק • הונקי טונק ורגטיים
פרסים והוקרה
  • פרס אמריקנה לצמד/להקת השנה (2011)
  • פרס אמריקנה לצמד/להקת השנה (2007)
  • פרס אמריקנה לצמד/להקת השנה (2010)
  • פרס אמריקנה לפריצת השנה (2007) עריכת הנתון בוויקינתונים
theavettbrothers.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
סת' אווט
סקוט אווט
בוב קרופורד
ג'ו קוון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחים אֶוֶוט (אנגלית: The Avett Brothers) היא להקת פולק רוק אמריקאית מקונקורד, קרוליינה הצפונית, שהוקמה בשנת 2000[1]. הלהקה נקראת על שם שני האחים שהקימו אותה, סְקוֹט אֶוֶוט (בנג'ו, גיטרה, פסנתר, תופים ושירה) וסֶת' אֶוֶוט (גיטרה, פסנתר, תופים ושירה), וחברים בה גם בּוֹב קְרוֹפוֹרְד (קונטרבס, גיטרה בס וכינור) וג'וֹ קְווֹן (צ'לו). למסעות ההופעות של הלהקה מצטרפים גם מַיְיק מַארְשׁ (תופים), טַנְיָה אֶלִיזָבֶּת' (כינור), ואחותם של סקוט וסת', בּוֹנִי אֶוֶוט-רִינִי (פסנתר). הלהקה משלבת סגנונות בלוגראס, קאנטרי, פאנק, פופ, פולק, רוק, אינדי רוק, הונקי טונק ורגטיים. "האחים אווט" היוותה השראה ללהקת הפולק-רוק הבריטית ממפורד אנד סאנס[2].

האחים לבית אווט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט יֶנְסִי (Scott Yancey) נולד ב-19 ביוני 1976 בשַיֵין (Cheyenne), ויומינג. טִימוֹתִ'י סת' (Timothy Seth) נולד ב-30 ביולי 1980 בשארלוט, קרוליינה הצפונית. הם בניהם של סוזי (Susie) וג'ים (Jim)[3]. אחותם הבכורה, בוני, נולדה בשנת 1973.

אבי המשפחה, ג'ים, יליד 1947, עסק בריתוך ונהג לעסוק במוזיקה כתחביב. בשנת 2008, הוציא אלבום עם שירי גוספל, בו מופיעים גם שלושת ילדיו, והחל להופיע ברחבי ארצות הברית[4]. את אהבתו למוזיקה ספג בילדותו - אביו היה כומר נודד בכנסייה המתודיסטית ואמו הייתה פסנתרנית [5].

אם המשפחה, סוזי לבית גְּלִיסוֹן (Gleason), הייתה מורה בבית ספר יסודי. אביה שירת בחיל הרגלים האמריקאי, ובמהלך מלחמת העולם השנייה נשלח לגרמניה, שם נשאר במשך זמן מה אחרי תום המלחמה. אשתו הצטרפה אליו לגרמניה, ושם נולדה, בשנת 1947, סוזי[6].

סקוט נשוי לשרה (Sarah) משנת 2003. לזוג שלושה ילדים: אלינור (Eleanor), ילידת 2008; מקסוול (Maxwell), יליד 2011; ולוק (Luke), יליד 2015[7]. פרט לקריירה המוזיקלית שלו, סקוט עוסק גם בציור והוא בעליה של גלריה לאמנות בקונקורד[8].

סת' היה נשוי לסוּזָן קֵיי אַדְקִיְנס (Susan Kay Adkins) משנת 2008 ועד לגירושיהם, בשנת 2013[9]. במאי 2016 נישא סת' לשחקנית ג'ניפר קרפנטר. בנם של בני הזוג, אייזק (Isaac), נולד בפברואר 2015[10].

הרקע להקמת הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"האחים אווט" נולדה ממיזוג של שתי להקות בהן ניגנו, בנפרד, סת' וסקוט בנעוריהם, במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20.

סת' אווט היה חבר בלהקה בשם Margo בעת שלמד בתיכון במאונט פלזנט (Mount Pleasant), קרוליינה הצפונית, באמצע שנות ה-90 של המאה ה-20. בשנת 1995, הקליטה הלהקה את האלבום היחיד שלהם, שכלל ארבעה שירים[11].

במקביל, היה סקוט חבר בלהקת Nemo 1934 (הוקמה בשנת 1996), עת למד בקולג' בגרינוויל (Greenville), קרוליינה הצפונית. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים[12] והתפרקה מעט אחרי הוצאתו של האלבום השלישי, בשנת 2001[13]. מדי פעם, היו חברי Nemo מגיעים למאונט פלזנט ומנגנים ביחד עם חברי Margo[11].

לקראת סוף שנות ה-90 של המאה ה-20 התאחדו שתי הלהקות תחת השם Nemo. בשנת 2000, כשלהקת Nemo הייתה על סף התפרקות, הוציאו סת' וסקוט, ביחד עם הגיטריסט של הלהקה, מיני-אלבום בסגנון קאנטרי, וקראו לו על שמם, The Avett Brothers. שנה לאחר מכן, הם נפרדו מן הגיטריסט איתו הקליטו את המיני-אלבום, צירפו אליהם את בוב קרופורד, ואיתו המשיכו כלהקת "האחים אווט"[14].

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוציאה 10 אלבומי אולפן, 4 אלבומי הופעה ו-5 מיני-אלבומים.

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת הוצאה שם האלבום הערות
2002 Country Was נחשב על ידי רבים כאלבום הראשון של הלהקה, אף על פי שקדם לו המיני-אלבום The Avett Bros. הסיבה העיקרית לכך - פרט לעובדה שמדובר באלבום המלא הראשון של הלהקה - היא שזהו האלבום הראשון אותו הקליטו סת' וסקוט תחת שם הלהקה "האחים אווט", ללא שותפם ל-Nemo, ועם בוב קרופורד, אשר הפך מאז לחבר קבוע בלהקה.
2003 A Carolina Jubilee באלבום זה הדגימה הלהקה מגוון סוגות של כתיבה וביצוע. אלבום זה קשר את הלהקה עם המפיק המוזיקלי דּוֹלְף רֶמְסוּר (Dolph Ramseur), שהתרשם מן החומרים של הלהקה ומן ההופעות החיות שלה. תחת הלייבל שלו, Ramseur Records, הוציאה הלהקה שבעה אלבומים ושני מיני-אלבומים.
2004 Mignonette שם האלבום הוא כשמה של יאכטה שטבעה בשנת 1884 באזור כף התקווה הטובה; אחדים מן האנשים שהיו עליה, שנאלצו לשרוד למעלה משבועיים על סירת הצלה, ללא מזון, החליטו לאכול את אחד מחבריהם למסע באקט של קניבליזם[15]. הבחירה לקרוא לאלבום בשם היאכטה נעשתה כדי להוקיר את האומץ של אחד מן השורדים, אשר חש תחושות אשמה קשות, להודות במעשה הנורא, אף על פי שידע שבכך הוא גוזר עליו ועל חבריו גזר דין מוות[16]. באלבום משולבים אביהם ואחותם של סת' וסקוט, והוא כולל שתי רצועות נסתרות.
2006 Four Thieves Gone: The Robbinsville Sessions האלבום הוקלט במשך 10 ימים בבית-אגם בעיירה רובינסוויל (Robinsville), קרוליינה הצפונית, על שמה קרוי האלבום. לאחר שהלהקה הבחינה שאחד השירים שהקליטו, Denouncing November Blue, דומה מאוד לשיר Uneasy Rider של צ'רלי דניאלס (Charlie Daniels), החליטו בלהקה להוסיף לשם אלבום את הפתיח המתקשר לגניבה[17].
2007 Emotionalism האלבום הראשון של הלהקה שכיכב במצעדי הבילבורד בארצות הברית. הגיע למקום ה-134 ב"בילבורד 200" ולמקום ב-13 בדירוג Independent Artist Chart[18][19]. בעקבות הצלחת האלבום, הופיעה הלהקה לראשונה ברשת טלוויזיה ארצית בארצות הברית, בתוכנית Late Night with Conan O'Brien. באלבום זה השתתף לראשונה ג'ו קוון, שהפך מאז לחבר קבוע בלהקה.
2009 I and Love and You לקראת הוצאתו של אלבום זה, עברה הלהקה לעבוד עם חברת התקליטים American Recordings. האלבום זכה להצלחה גדולה מאוד, והגיע למקום ה-16 ב"בילבורד 200"[19] ולמקום הראשון בדירוג אלבומי אמריקנה/פולק[20]. בעקבות זאת, הופיעה הלהקה בתוכניות טלוויזיה מובילות, כמו Late Show with David Letterman, The Late Late Show with Craig Ferguson ו-Late Night with Jimmy Fallon.
2012 The Carpenter אלבום זה המשיך את ההצלחה של האלבום הקודם, I and Love and You, הגיע למקום ה-4 ב"בילבורד 200"[19], ואף היה מועמד לפרס גראמי.
2013 Magpie and the Dandelion אלבום זה נחשב להמשך של האלבום הקודם, כיוון שרוב השירים בו הוקלטו במסגרת ההקלטות ל-The Carpenter. גם אלבום זה זכה להצלחה גדולה, והגיע למקום ה-5 ב"בילבורד 200"[19].
2016 True Sadness אלבום זה הגיע להישג הגדול ביותר של הלהקה עד לאותה העת. הוא דורג במקום השלישי ב"בילבורד 200"[19] והיה מועמד לשני פרסי גראמי. סרט דוקומנטרי, בבימויים של ג'אד אפאטאו ומייקל בּוֹנְפִילִיוֹ (Michael Bonfiglio), תיעד את העבודה על הסרט.
2019 Closer Than Together האלבום הפוליטי ביותר של הלהקה, אשר יצא בשיאה של תקופה שהתאפיינה בגזענות ובאלימות בארצות הברית[21]. שבועות אחדים לפני יציאתו של האלבום, פרסם סת' אווט בחשבון האינסטגרם של הלהקה הצהרה מיוחדת בהתייחס אליו, בה כתב, בין היתר כך: "לא הפקנו אלבום שבא להגיב על הנוף החברתי-פוליטי בו אנו חיים. עם זאת, הפקנו אלבום ששואב, כמובן, ממה שמתרחש עכשיו בקנה מידה רחב מסביבנו... כיוון שאנחנו חלק מזה וזה חלק מאיתנו. [...] 'האחים אווט' כנראה לעולם לא תוציא אלבום חברתי-פוליטי. אבל אם היינו מוציאים כזה, הוא בטח היה נשמע כמו [האלבום החדש]."[22]

מיני אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת הוצאה שם האלבום הערות
2000 The Avett Bros. האלבום הראשון שהוציאה הלהקה, כאשר סת' וסקוט עדיין היו חברים בלהקת Nemo. את האלבום הפיקו בהוצאה עצמית, ביחד עם חברם ל-Nemo, ומספר חודשים לאחר מכן Nemo התפרקה ו"האחים אווט" יצאה לדרך עצמאית.
2004 Swept Away האלבום כולל 3 שירים. האחד מהם, ששמו כשם האלבום, מופיע גם באלבום Mignonette. השניים האחרים הם ביצועים חיים שמופיעים גם באלבום ההופעה Live, Volume 2. האלבום אינו ניתן לרכישה היום[23].
2006 The Gleam האלבום כולל 6 שירים והוקלט על ידי סת' וסקוט במהלך מסע ההופעות לקידום האלבום Four Thieves Gone: Robinsville Sessions.
2007 The Gleam II האלבום כולל 8 שירים, רובם בביצוע אקוסטי.
2020 The Gleam III האלבום כולל 8 שירים.

אלבומי הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת הוצאה שם האלבום הערות
2002 Live at the Double Door Inn השירים שבאלבום הוקלטו במהלך הופעה שהתקיימה בשנת 2002 ב - Double Door Inn (שארלוט, קרוליינה הצפונית). השירים כוללים בעיקר ביצועים מן האלבום הראשון של הלהקה, Country Was, וגרסאות כיסוי.
2005 Live, Volume 2 רוב השירים הם מן האלבום השני של הלהקה, A Carolina Jubilee, אליהם מצטרפים מספר שירים מן האלבומים הראשון והשלישי, Country Was ו - Mignonette, וכמה גרסאות כיסוי.
2010 Live, Volume 3 השירים שבאלבום הוקלטו במהלך הופעה שהתקיימה בשנת 2009 ב - Bojangles Coliseum (שארלוט, קרוליינה הצפונית) וכללה שירים מאלבומים קודמים של הלהקה.
2015 Live, Vol. Four השירים שבאלבום הוקלטו במהלך הופעה שהתקיימה בשנת 2014 ב - PNC Arena (ראלי, קרוליינה הצפונית) וכללה שירים מאלבומים קודמים של הלהקה.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Americana Music Honors & Awards[עריכת קוד מקור | עריכה]

"האחים אווט" זכתה ארבע פעמים בפרסים מטעם הארגון Americana Music Honors & Awards. בשנים 2007, 2010 ו-2011 זכו בפרס "צמד/להקת השנה", ובשנת 2007 זכו גם בפרס "הבטחת השנה"[24]. בנוסף לזכיות אלו, הייתה הלהקה מועמדת ארבע פעמים לפרסים נוספים מטעם הארגון: בשנת 2007, היה אלבומה "Emotionalism" מועמד בקטגוריה "אלבום השנה"; בשנים 2008 ו-2014 הייתה מועמדת בקטגוריות "צמד/להקת השנה"; ובשנת 2010, היה השיר "I and Love and You" מועמד בקטגוריה "שיר השנה".

Hollywood Music In Media Awards[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט וסת' אווט זכו, בשנת 2019, בפרס "השיר המקורי הטוב ביותר" מטעם Hollywood Music In Media Awards, על השיר שכתבו, "Sun, Flood, or Drought", לסרט "The Biggest Little Farm"[25].

פרסי גראמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש פעמים הייתה הלהקה מועמדת לפרסי גראמי: בשנת 2013 היה האלבום "The Carpenter" מועמד בקטגוריה "אלבום אמריקנה של השנה", ובשנת 2017 היה האלבום "True Sadness" מועמד באותה הקטגוריה; בשנת 2017 היה השיר "Ain't no Man" מועמד בקטגוריה "Best American Roots Performance"[26].

ציטוטים משירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "It's not the chase that I love, It's me following you" (Kick Drum Heart, I And Love And You)
  • "They say life only grows short, I say the road only grows long" (Tin Man, I And Love And You)
  • "Decide what to be and go be it" (Head Full of Doubt/Road Full of Promise, I And Love And You)
  • "Back then everyday was different, now each moment is the same" (Tin Man, I And Love And You)
  • "I have been homesick for you since we met" (A Father's First Spring, The Carpenter)
  • "If I live the life I'm given, I won't be scared to die" (The Once and Future Carpenter, The Carpenter)
  • "There was nothing worth sharing like the love that let us share our name" (Murder in The City, The Second Gleam)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האחים אווט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sunny Hubler, Scott Avett Unveils "In The Light Of Unlearning" At SOCO Gallery, QC Exclusive
  2. ^ Patrick Doyle, The Avett Brothers’ Long Road, Rolling Stone, ‏24.12.2013
  3. ^ Tanya D. Marsh, For His Children and Ours: Jim Avett’s Thoughts on Faith, Family and Music, HuffPost, ‏13 June 2017
  4. ^ David Menconi, Playing by Heart: The Story of Jim Avett, Our State, ‏1 Feb 2011
  5. ^ Chris Richards, In wake of Avett Brothers’ success, their father relaunches his own musical career, The Washington Post, ‏16 April 2011
  6. ^ Marcia Morris, Avett Brothers’ mom loves travel, home, but not singing, The Charlotte Observer, ‏9 May 2014
  7. ^ The Avett Brothers (Scott & Seth Avett) – Net Worth, Wife, Divorce, Quotes, Wiki, Age, Famous People, ‏25 April 2020
  8. ^ Sunny Hubler, An Intimate Look Inside The Art Studio Of Scott Avett, QC Exclusive
  9. ^ aisha, Susan Avett - The Avett Brothers Lead Seth Avett's Ex-Wife, Glamour Path, ‏4 April 2020
  10. ^ Bettina Dizon, Jennifer Carpenter's Blossoming Love Story with Rock Singer Seth Avett, Ama Mama, ‏12 May 2020
  11. ^ 1 2 Tanya Marsh, From margo to the road to now: A long, strange trip with ben sawyer, Tales of Avett News, ‏June 12, 2018
  12. ^ Nemo, As My Life Turns to a Song
  13. ^ Nemo
  14. ^ The Forward Motion: For the Avett Brothers, progress means looking back and slowing down, Fretboard Journal, ‏July 2011
  15. ^ Jason Vincze, Mignonette: The Story behind the Avett Brother’s Album, Nashville, ‏25 October 2017
  16. ^ Steve LaBate, The Avett Brothers - Mignonette, Paste, ‏1 October 2004
  17. ^ Steve LaBate, The Avett Brothers: A Highway Less Traveled, Paste, ‏22 May 2006
  18. ^ Chart History: The Avett Brothers (Independent Albums)
  19. ^ 1 2 3 4 5 Chart History: The Avett Brothers (Billboard 200)
  20. ^ Chart History: The Avett Brothers (Americana/Folk Albums)
  21. ^ Ben Salmon, The Avett Brothers Go (Sort of) Political on Closer Than Together, Paste, ‏9 October 2019
  22. ^ Seth Avett, Mission Statement: Closer Than Together, Intsagram, ‏13 June 2019
  23. ^ Swept Away (EP), The Avett Brothers Wiki
  24. ^ Honors & Awards, The Americana Music Association
  25. ^ The Avett Brothers: Awards, IMDb
  26. ^ Awards Nominations & Winners, Recording Academy Grammy Awards