האדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האדון
מידע כללי
מאת אי. אל. ג'יימס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 2019 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האדון הוא רומן רומנטי ארוטי משנת 2019 מאת אל ג'יימס,[1] הספר תורגם לעברית על ידי שירה פאר ויצאה לאור בעברית בהוצאת ידיעות אחרונות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקסים (מקס) טרווליאן הוא אריסטוקרט האנגלי אשר חי חיים טובים כצלם, דוגמן ומלחין, טרווליאן שוכב עם אשה מזדמנת כמעט כל לילה אך אין לו בת זוג.

באופן פתאומי אחיו קיט מת והוא יורש את מחוז טרוותיק ואת התואר "הרוזן מטרוותיק".

עוזרת הבית של מקס היא מהגרת אלבנית בשם אלסיה דמאצ'י (בת 23). בפעם הראשונה שהוא רואה אותה הוא מתאהב בה ואף היא מתאהבת בו, הוא מגלה את כישרונותיה בתחום המוזיקה והוא נהנה להקשיב לה מנגנת בפסנתר יום אחד הוא מכניס אותה לחדר הצילום שלו, הוא מצלם אותה ואז מנשק אותה, לאחר מכן היא מספרת לו שהיא הוברחה מאלבניה על ידי מבריח שהבריח אותה למטרות זנות, היא ברחה ממנו לפני שנגע בה, יום לאחר מכן המבריח מחפש אותה שוב.

מקס מסתיר אותה בדירת האירוח שלו בקורנוול, בדירה הוא מגלה שהיא בתולה והם מתחילים במערכת יחסים.

שני אנשים פורצים לדירתו של מקסים ומגלים את אלסיה ומרביצים לה, מקס מגיע ולוכד אותם, הוא ואלסיה הולכים לבית אחוזת טרוותיק שם היא מגלה שהוא רוזן, והיא חושבת שהוא זקוק לה מינית והוא לא אוהב אותה באמת, מקסים מגיע ומעמיד אותה על טעותה.

לאחר כמה ימים אלסיה מספרת לו שהיא מאורסת בעל כורחה לגבר אלבני שהיא לא רוצה בו מפני שהוא גבר אלים, למחרת הארוס שלה - אנטולי חוטף אותה לאלבניה.

מקסים מגיע לביתה בקוקס ומבקש מאביה את ידה, אביה אומר לו שהיא הובטחה לגבר אחר, באותו רגע אלסיה נכנסת והם מתחבקים, היא אומרת למקסים שייתן לה לטפל בבעיה, מיד אחר כך אנטולי - הארוס נכנס.

אלסיה משקרת לאביה ואומרת שהיא בהיריון ממקסים, אביה מתעצבן ומוציא רובה ציד היא מסבירה לאביה שהיא שונאת את אנטולי ומראה לו סימני חבלות ממנו, כשמקסים רואה את זה הוא מתנפל על אנטולי וחובט בו. אנטולי שולף אקדח ומאיים לרצוח את אלסיה, אלסיה אומרת לו שהיא הוציאה את הכדורים מהאקדח ביום שלפניי, אביה של אלסיה מגרש את אנטולי מביתו. אביה של אלסיה מכוון את רובה הציד שלו על מקסים ומכריח אותו להתחתן עם אלסיה,בתגובה מקסים מציע נישואים לאלסיה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"האדון" זכה לביקורות שליליות חזקות על ידי מבקרי ספרות, כאשר צובר הביקורות Book Marks דיווח על שלוש ביקורות שליליות ושתי ביקורות חיוביות מבין 6 שנאספו.[2] ה"גרדיאן" תיאר זאת כ"לורד בוגר מתעלל במהגרת אלבנית, כאשר מחברת "חמישים גוונים של אפור" מחליפה BDSM במשחקי כוח מצמררים להחריד" והוסיף כי "יש מחסור מוחלט בבגרות רגשית שזה באמת מטריד".[3] איזבל כתבה "הנרטיב כל כך מחויב לביצוע מיניות של הפגיעות וחוסר האונים של אליסה עד שהתוצאה פוגענית". [4] ב"אטלנטיק" אמרו שזה "מדרדר ללא תקווה ולא מבדר בצורה עצומה".[1] בביקורת חיובית, Booklist קבעה כי "האמונה של הספר בכוחה הטרנספורמטיבי לאין שיעור שאהבה תגיע למקום המתוק שהקוראים מחפשים להיסחף".[5]

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 בפברואר 2020, הוכרז על ידי וראייטי כי האדון יעובד לסרט שיופק על ידי סרטי יוניברסל.[6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Gilbert, Sophie (18 באפריל 2019). "The Indelible Awfulness of E. L. James's 'The Mister'". The Atlantic. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Book Marks reviews of The Mister by E. L. James". Book Marks. נבדק ב-27 בדצמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Cain, Sian (17 באפריל 2019). "EL James's The Mister – turns out books and sex can be this bad" – via www.theguardian.com. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Faircloth, Kelly. "E.L. James's The Mister Fucks a Duck". Jezebel.
  5. ^ Maguire, Susan (באפריל 2019). "The Mister". Booklist. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Kroll, Justin (25 בפברואר 2020). "Movie Rights to 'Fifty Shades of Grey' Author's 'The Mister' Land at Universal (EXCLUSIVE)". Variety. נבדק ב-11 ביוני 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ רועי אבן, ‏הגוון ה-51, באתר ‏מאקו‏, 26 בפברואר 2020