דרך יאווראט

דרך יאווראט
เยาวราช, 耀華力路
מיקום
עיר בנגקוק עריכת הנתון בוויקינתונים
רחובות מסתעפים Charoen Krung Road, Thanon Maha Chak, Ratchawong road, Chakkrawat Road, Boriphat road, Chak Phet Road, Mangkon Road, Thanon Phadung Dao, Plaeng Nam road, Tri Mit road, Lamphun Chai road, Maha Chai road עריכת הנתון בוויקינתונים
אירועים ראש השנה הסינית, Nine Emperor Gods Festival עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 13°44′28″N 100°30′30″E / 13.741136°N 100.508305°E / 13.741136; 100.508305
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרך יאווראטתאית: ถนนเยาวราช) הוא כביש באורך כולל של 1,532 מטרים ואחד הרחובות הראשיים של העיר בנגקוק, בירת תאילנד. זהו העורק הראשי של אזור הצ'יינה טאון של העיר. הכביש ממוקם ברובע סמפאנטאוונג ובקרבת רובע פאהוראט, הרובע ההודי של העיר המהווה אחד ממרכזי הסחר בטקסטיל הבולטים בעיר.

אזור דרך יאווראט הפך למרכז העיקרי למסחר של הקהילה הסינית בבנגקוק לאחר שמרכז המסחר של הקהילה הסינית עבר לאזור זה במהלך המאה ה-19 מהמיקום הקודם בו הוא היה במטרה לפנות מקום לבניית ארמון מלך תאילנד. אזור הצ'יינה טאון של בנגקוק מכיל רחובות קטנים רבים וסמטאות מלאות בחנויות וספקים המוכרים את כל סוגי הסחורות. ניתן למצוא באזור זה בעיקר חנויות בגדים, מזכרות, מוצרי יד שנייה, ציוד חשמלי, עתיקות וכלי נגינה מיובאים, כאשר לעיתים רבות הפריטים בחנויות נמכרים במחירים סיטונאיים. האזור מכיל גם מסעדות סיניות רבות. האזור מושך אליו תיירים ומקומיים מכל רחבי העיר.

אזור דרך יאווראט גובל בנהר צ'או פראיה מדרום.

שלטי חוצות רבים באזור זה של העיר הם דו-לשוניים (מכילים הן כיתוב בתאית והן כיתוב בסינית).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תאילנד. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.