דרחוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
דרחוב בניו-יורק

דרחובאנגלית: Stroad) הוא הלחם של המילים דרך ורחוב[1][2], שילוב של כביש מהיר עם תנועת מכוניות ערה לצד דרך הולכי הרגל עם הפרדה מועטה או כלל ללא הפרדה מהכביש.

המונח נטבע על ידי מהנדס אזרחי ומתכנן ערים אמריקאי, צ'ארלס מארון ב-2011, כהערה על תשתיות הכבישים הסלולות בארצות הברית[2][3][4] המונח מתאים לכמה מצבי תנועה הקיימים גם בקנדה.

הדרחוב הוא תופעה נלווית של מתן עדיפות לתנועת רכבים פרטיים תוך התעלמות מתנאי השטח והולכי הרגל. הליכה בדרחוב נחשבת למסוכנת, שכן המהירות בכביש עלולה להגיע ל-70 קמ"ש ויותר. הדרחוב נועד לאפשר למכוניות לנוע מהר יותר ובכך לפתור את עומסי התנועה עבור רכבים. עם זאת, היעדר תשתית מתאימה להליכה ברגל, גורמת לשימוש מוגבר בכלי רכב, גם עבור מרחקים קצרים, במקום הליכה ברגל. ישנם חלקים בדרחוב, אשר כלל ללא מדרכה והולכי הרגל נדרשים לבצע את הליכתם על דשא או בשולי הכביש, מה שהופך את ההליכה למסוכנת יותר בדרחוב.

הדרחוב מונע גם מהמכוניות לנוע מהר, שכן יש בו מעברי חצייה ורמזורים רבים, שילוב של דברים אלו, יחד עם מדרכה להולכי רגל גורמים לקצב התנועה לרדת.

הדרחוב הוא תופעה שנוצרת כאשר מתכננים כביש ביציאה מהעיר, וממשיכים לפתח את העיר לאחר הכביש, מה שיוצר ביקוש של הולכי רגל להגיע גם לאזור החדש של העיר ונוצר שילוב בעייתי של רחוב וכביש מהיר. צירי תנועה בישראל הדומים באופיים לדרחוב האמריקאי, אפשר לראות בשדרות ההסתדרות בחיפה, או דרך ז'בוטינסקי בקטע שבין בית החולים ביילינסון למחלף גהה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרחוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cunningham, Ron (23 ביולי 2021). "Stretch of Northwest Eighth Avenue severs two vital neighborhoods". Gainesville Sun. נבדק ב-16 בספטמבר 2021. ...A stroad being a car corridor that isn’t smart enough to be a street nor efficient enough to be a road. ... {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Nesmith, Bruce & Kaplan, Ben (9 ביוני 2021). "'Stroads,' hybrid of streets and roads, make Linn County less safe: Local governments should observe and redesign roads before implementing traffic cameras". The Gazette. נבדק ב-16 בספטמבר 2021. ...The worst-designed roads in America are our stroads, a term coined by engineer Charles Marohn of Strong Towns to denote trafficways that try to be both roads (moving traffic quickly from one destination to another) and streets (centers of productive human activity). ... {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Goodyear, Sarah (7 בינואר 2014). "Defining the Worst Type of Street Design". CityLab. Bloomberg News. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Sarah Fenske (1 בנובמבר 2021). "'Recovering engineer' Charles Marohn has a few ideas for St. Louis". St. Louis on the Air. St. Louis Public Radio. נבדק ב-13 בפברואר 2022. engineering codes prioritize speed and traffic flow over safety ... Marohn is known for coining the term "stroad" ... Stroads try to be all things to all people and generally end up failing on all levels as a result. {{cite news}}: (עזרה)