דרור שאול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרור שאול
דרור שאול
דרור שאול
לידה 28 ביוני 1971 (בן 52)
כיסופים, ישראל ישראלישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק במאי קולנוע
תסריטאי
http://www.drorshaul.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרור שאול (נולד ב-28 ביוני 1973) הוא במאי קולנוע ופרסומות ותסריטאי ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שאול נולד לציפורה יפת שאול ועמי שאול (סאול) בקיבוץ כיסופים שבצפון-מערב הנגב, שם גם גדל. דרור הוא האח הצעיר של טל שאול, ושל אחיהם הבכור, רן שאול. סבם, סידני סאול, נולד בפולין, ביאנובה (כיום בביילארוס). סידני הוא נצר למשפחת הגאון מווילנה. הוריו נטבחו בפוגרום בשנת 1904, והוא ברח לארצות הברית, לדודתו לנה גורדון, בפילדלפיה. סבתו של דרור, אסתר ברצ'נקו (אחותו של ישראל גלילי), נולדה ב בריאלוב, אוקראינה. סידני ואסתר הכירו בניו יורק. אביו, עמי שאול (סאול), נולד וגדל במנהטן, והיה מוזיקאי מחונן שלמד בתיכון לה גוארדיה מוזיקה ואמנויות (M&A), ואחר כך התקבל לג׳וליארד, אבל עלה לישראל לפני תחילת לימודיו, בגיל 17. לאחר עלייתו הגיע לדודו גלילי בקיבוץ נען. בנען פגש עמי קבוצת אמריקאים מגרעין של תנועת החלוץ הצעיר, ואיתם עלה לקיבוץ כיסופים בעת ייסודו, ב-1951. בכיסופים הכיר עמי את ציפורה יפת, שהייתה ממוצא תימני וגדלה בשכונת התקווה. אביה יפת שת (שבתימן נקרא חסן כלף) ואמה שדרה בת יששכר שמעוני (שמה בתימן היה: שדרת שוכר אל-סומעי) עלו לישראל ב-1924 מאזור שרעב בתימן. שני הוריו של דרור התעניינו בארכאולוגיה ובמוזיקה, ניגנו בכלי נגינה שונים, ושימשו בתפקידי מפתח חברתיים, פיננסים, וביטחוניים במשק. בין היתר אביו עמי שאול היה מרכז המשק, מזכיר המשק, ומא״ז (אחראי הביטחון) במבצע קדש ובמלחמת ששת הימים, ובתור שכזה אירח במקום את דוד בן-גוריון, משה שרת, משה דיין ואחרים. בכיסופים מוזיאון ארכאולוגיה על שמו, המבוסס על ממצאיו בשטחים סביב המשק. בין היתר מצא עמי רצפת פסיפס שנמצאת במוזיאון ישראל.

בצה"ל שירת דרור שאול בגדוד 50 של הנח"ל. לאחר שחרורו שב לקיבוץ ועזב בתחילת שנות ה-90 לתל אביב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם המעבר לתל אביב השתלב שאול בתפקידי הפקה בקולנוע ובטלוויזיה. בזכות העובדה שהיה בעל רישיון נהיגה על משאית, שימש כעוזר הפקה בסרטים אמריקאים גדולים, כמו "לא בלי בתי", "מחץ הדלתא" ואחרים. התקדם לתפקידי עוזר במאי ולתפקיד מפיק בפועל, בין השאר בסדרת הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית".

שאול מפתח תוכן דיגיטלי למותגים בינלאומיים, עורך תסריטים ומרצה בסדנאות פיתוח תסריט ומקורות השראה ביצירה.

סרטיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון לסרטו הראשון, "מבצע סבתא", שכתב וביים ב-1999, נשאב מסיפור פטירתה וקבורתה של סבתו, בתחילת 1993, אירוע שבשיאו התפרק ארון הקבורה.

ב-2002 כתב וביים את סרטו הארוך הראשון, "סימה וקנין מכשפה".

ב-2003 השתתף בסדנאות התסריט והבימוי היוקרתיות של רוברט רדפורד בסאנדנס ארצות הברית.

ב-2006 יצא סרטו "אדמה משוגעת", שזכה בפרס הסרט הזר בפסטיבל סאנדנס 2007. הסרט זכה גם בארבעה פרסי אופיר כולל הסרט הטוב ביותר. הסרט השתתף בפסטיבלים רבים וזכה בפרסים רבים.

ב-2015 יצא סרטו "פלאפל אטומי" - קו-פרודוקציה ישראלית, גרמנית, ניו זילנדית, בשילוב גורמים איראנים רבים.

שאול ביים מאות סרטי פרסומת ביניהם קמפיינים שזכו בפרסים בישראל ומחוצה לה, בין היתר קמפיין HUAWEI כריסמס 2016, בו צפו מעל 32 מיליון איש ברשת.[1]

ב-2024 יצר את הסרט "רפת ראובן", לזכרו של הרפתן ראובן הייניק, שנהרג על ידי מחבל לאחר שיצא לטפל בפרות רפת כיסופים למחרת מתקפת החמאס על הקבוץ ב-7 באוקטובר, ו"מלחמת חרבות ברזל" שפרצה בעקבותיה[2].

פרסים והוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס אופיר בקטגוריית דרמה לטלוויזיה
  • פיינליסט בפסטיבל BANFF בקנדה בשנת 2000.
  • פרס הסרט הזר בפסטיבל סאנדנס 2007 על סרטו "אדמה משוגעת" שזכה בנוסף גם ב-4 פרסי אופיר

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גר באודים נשוי ואב לשניים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דרור שאול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]