דרור קטן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרור קטן
Little Sparrow
בימוי מדונה
הופק בידי איימי פסקל
תסריט מדונה
ארין קרסידה וילסון
דיאבלו קודי
שחקנים ראשיים ג'וליה גארנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי פסקל
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרור קטןאנגלית: Little Sparrow) הוא שם העבודה של סרט ביוגרפי אמריקאי שעומד לצאת לאקרנים, המבוסס על חייה והקריירה של הזמרת-יוצרת האמריקאית מדונה.[1]

ב-24 בינואר 2023, פורסם כי הפקת הסרט נכנסה להשהיה, כאשר מדונה בחרה להתמקד במקום זאת ב-"The Celebration Tour", סיבוב ההופעות השנים-עשר של הזמרת-יוצרת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהודעה לעיתונות, יו"ר קבוצת סרטי יוניברסל, דונה לנגלי, הצהירה כי הסרט יתמקד בקריירה המוזיקלית של מדונה כמו גם ב"סיפור הרחב יותר, חסר הגוון" של חייה.[2]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדונה באביב 2017

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016, התסריט "Blonde Ambition" ("אמביציה בלונדינית") מאת יוצרת הקולנוע אליזה הולנדר לסרט ביוגרפי שבמרכזו הקריירה המוקדמת של מדונה היה הפרויקט בעל ההצבעה הגבוהה ביותר בדירוג הרשימה השחורה של אותה שנה של התסריטים הטובים ביותר בהוליווד שלא הופקו.[3] חברת סרטי יוניברסל רכשה את הזכויות על התסריט של הולנדר באפריל 2017, עם ברט ראטנר, מייקל דה לוקה וג'ון זאוזירני מבלוויו הפקות צורפו כמפיקים.[4] מאוחר יותר באותו חודש, מדונה הביעה חוסר הסכמה מדרך הטיפול של יוניברסל בפרויקט בפוסט באינסטגרם, וקבעה "רק אני יכולה לספר את הסיפור שלי. כל מי שמנסה [לעשות זאת במקומי] הוא שרלטן וטיפש שמחפש סיפוק מיידי מבלי לעשות את העבודה. זו מחלה בחברה שלנו".[5][6]

התפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדונה דיברה על שיתוף פעולה בתסריט עם התסריטאי דיאבלו קודי באמצעות סרטון אינסטגרם באוגוסט 2020.[7] בחודש שלאחר מכן, היא הודיעה רשמית שהיא תביים את סרט הביוגרפיה של חברת סרטי יוניברסל ותכתוב את התסריט יחד עם קודי, כשאיימי פסקל אמורה להפיק את הסרט.[8] בלייב באינסטגרם, הזמרת חשפה מספר פרטי עלילה ואישרה שבעוד שהסרט לא יהיה מחזמר קולנועי, השחקנית שתגלם את מדונה תשיר את שיריה באופן דיגטי (אנ'). מאוחר יותר קודי עזב את הפרויקט לאחר שהגיש טיוטה סופית, כאשר ארין קרסידה וילסון נכנסה לתפקיד במקומו.[9][10]

בריאיון באוקטובר 2021 בתוכנית הלילה, The Tonight Show Starring Jimmy Fallon, מדונה טענה שהיא דחתה כמה ניסיונות בראשות גברים ליצור סרט על חייה, ושהפרויקט שלה יאפשר לה לספר את הסיפור שלה עם נקודת מבט של אישה.[9] מדונה חשפה את שם הסרט, "דרור קטן" (Little Sparrow), בפוסט שפורסם בחשבון האינסטגרם שלה בפברואר 2022.[11]

קדם-הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמר שפורסם בהוליווד ריפורטר במרץ 2022 פירט את תהליך האודישן שאירע במשך חודשים לתפקיד הראשי, שכלל מפגשי כוריאוגרפיה באורך 11 שעות עם הכוריאוגרפית של מדונה עבור המתמודדות המובילות. בין השחקניות שנבחנו לתפקיד כללו את פלורנס פיו, אלכסה דמי, ג'וליה גארנר, אודסה יאנג, אמה לירד, ברבי פריירה וסידני סוויני, יחד עם הזמרות ביבי רקסה וסקיי פררה.[9][12] השחקנית ג'וליה פוקס נפגשה עם מדונה מוקדם יותר באותה השנה כדי לדון בגילום תפקידה של דבי מזר, השחקנית והחברה הוותיקה של הזמרת.[13][14] ב-8 ביוני 2022, הוכרז כי ג'וליה גארנר הוצעה לגלם את מדונה בסרט.[15]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Madonna On Why She’s Writing & Directing Her Own Biopic: “No One’s Going To Tell My Story But Me”, IMDb
  2. ^ "niversal to Develop Madonna Biopic, Joining Music-Movie Craze"
  3. ^ Dave McNary, Dave McNary, Madonna Biopic ‘Blond Ambition’ Tops 2016 Black List, Variety, ‏2016-12-12 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Dave McNary, Dave McNary, Madonna Biopic ‘Blonde Ambition’ in the Works at Universal, Variety, ‏2017-04-24 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Dave McNary, Dave McNary, Madonna Disapproves of ‘Blonde Ambition’ Biopic, Variety, ‏2017-04-25 (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Madonna on Instagram: "Nobody knows what I know and what I have seen. Only I can tell my story. 📚Anyone else who tries is a charlatan and a fool. 🤡. Looking for instant gratification without doing the work. This is a disease in our society. ✍️🙃", Instagram (באנגלית)
  7. ^ Ellise Shafer, Ellise Shafer, Madonna Says She’s Working on a Secret Screenplay With ‘Juno’ Writer Diablo Cody, Variety, ‏2020-08-08 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Matt Donnelly, Matt Donnelly, Madonna to Direct Her Biopic, Co-Written by Diablo Cody for Universal, Variety, ‏2020-09-15 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ 1 2 3 Borys Kit,Mia Galuppo, Borys Kit, Mia Galuppo, The Search for Madonna: Inside the Auditions for the Material Girl’s Biopic, The Hollywood Reporter, ‏2022-03-02 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Joey Nolfi April 02, 2021 at 05:18 PM EDT, Diablo Cody didn't 'quit' Madonna biopic despite reports: studio source, EW.com (באנגלית)
  11. ^ Madonna Reveals The Title Of Her Upcoming Biopic, Wonderland, ‏2022-02-03 (באנגלית בריטית)
  12. ^ Two ‘Euphoria’ Actresses Have Auditioned to Play Madonna, W Magazine (באנגלית)
  13. ^ Joey Nolfi January 15, 2022 at 07:36 PM EST, Julia Fox met with Madonna to discuss potential role as Debi Mazar in new biopic, EW.com (באנגלית)
  14. ^ Joey Nolfi January 19, 2022 at 05:39 PM EST, Debi Mazar reacts to Julia Fox possibly playing her in Madonna biopic, EW.com (באנגלית)
  15. ^ Matt Donnelly,Ramin Setoodeh, Matt Donnelly, Ramin Setoodeh, Julia Garner Offered Madonna Role in Universal Biopic (EXCLUSIVE), Variety, ‏2022-06-07 (באנגלית אמריקאית)