דרגון בול Z: מיזוג נולד מחדש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרגון בול Z: מיזוג חדש נולד
ドラゴンボールZ 復活のフュージョン!!悟空とベジータ
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "דרגון בול Z"
בימוי שיגיאסו יאמאוצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Kōzō Morishita עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טקאו קויאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה שיניצ'י פוקומיצו
מוזיקה שונסוקה קיקוצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טושיהארו טאקיי
מדינה יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טואי אולפני אנימציה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה יפןיפן4 במרץ 1995
ארצות הבריתארצות הברית28 במרץ 2006
משך הקרנה 52 דקות
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה, אנימה
הכנסות חצי מיליון דולר
סרט קודם דרגון בול Z: ביו-ברולי
סרט הבא דרגון בול Z: זעם הדרקון
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דרגון בול Z: מיזוג חדש נולדאנגלית: Dragon Ball Z: Fusion Reborn, ביפנית: ドラゴンボールZ 復活のフュージョン!!悟空とベジータ) הוא סרט קולנוע יפני מסוגת האנימה. את הסרט ביים שיגיאסו ימאיצ'י. היה זה הסרט השנים עשר המבוסס על הסדרה "דרגון בול Z".

הסרט יצא לאור בבתי הקולנוע היפניים ב-4 במרץ 1995, ולאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל בתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-28 במרץ 2006. הסרט גם דובב לעברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעולם הבא, רוח של נער מתבקשת לשמור על מתקן לטיהור נשמות, בו הרוע שבנשמות "מתנקה" כדי לקבל נשמות טהורות. למרות זאת הנער מעדיף לשמוע מוזיקה במקום לשמור על המתקן, ומתרשל במשימתו, כתוצאה מכך המתקן מתפוצץ וכל אנרגיית הרוע שבעולם שהייתה בתוך המתקן משתחררת ומשתלטת על הנער, שהופך למפלצת ענק שיכולה לעוות את חוקי הטבע בעולם החיים ועולם המתים. תוהו ובוהו משתרר בשני העולמות כאשר הגבול בין עולם החיים לעולם המתים נפרץ, דבר שמאפשר למתים לחזור חזרה לעולם החיים.

באותו זמן מתקיים בעולם הבא טורניר אמנויות לחימה נוסף, דומה לטורניר שהתקיים באנימה לאחר סאגת האנדרואידים. קרב הגמר, שבו מתמודד גוקו נגד יריבו הוותיק פייקון, מופרע לאחר שהאצטדיון מתמלא בגושים קריסטליים. כשהם מתחילים לברר את מקור הבעיה הם מגלים כי תחנת הקבלה לעולם הבא (המחסום שאותה מנהל מלך היאמא נלכדה בתוך אחד מגושי הקריסטל האלו, ושמפלצת ענקית, שמנה וצהובה, שלא יודעת להגיד דבר מלבד "ג'אנמבה!" אחראית לכל העניין. המפלצת מתקיפה את גוקו ופייקון לאחר שהם מבקשים ממנה להסיר את המחסום. גוקו נשלח להסיח את דעתה של המפלצת בזמן שפייקון מנסה לחלץ את מלך היאמא מכלוב הקריסטל שיצר "ג'אנמבה!".

באותו זמן בכדור הארץ, תוהו ובוהו משתולל כאשר קבוצה גדולה של נבלים מההיסטוריה פולשת לכדור הארץ, וביניהם גם נבלי עבר שנגדם נלחמו לוחמי ה-Z, מובלים על ידי פריזה. חבורת הנבלים של פריזה מובסת בקלות על ידי גוהאן. גוטן וטראנקס מזמנים את הדרקון שנרון לאחר שאספו את כדורי הדרגון בול, ומבקשים ממנו לתקן את המצב, אבל שנרון לא יכול למלא את הבקשה שלהם כיוון שמלך היאמא בעולם הבא אחראי לכך והוא נמצא בצרות.

גוקו נלחם כנגד ג'אנמבה השמן אבל לא יכול לו, במיוחד לאור העובדה שג'אנמבה עושה מניפולציות על עולם המתים עצמו כדי להכות את גוקו. גוקו שמבין שעומד מולו יריב שאפילו יותר חזק ממאג'ין בו, הופך לסופר סאיין 3, ויוצא סוף סוף כשידו על העליונה. באותו הרגע שבו נראה שגוקו מביס את ג'אנמבה אחת ולתמיד, ג'אנמבה משתנה לצורה של שטן, שד דמוי-אנוש מוצק ושרירי. סופר ג'אנמבה מכה קשות את גוקו ללא מאמץ ולפני שהוא מספיק לחסל אותו, וג'יטה (שגם הוא נשלח לעולם הבא אחרי הקרב כנגד מאג'ין בו השמן) מגיע לזירת הקרב ומציל את גוקו.

גוקו מציע לוג'יטה להתמזג בעזרת טכניקת "ריקוד המיזוג", טכניקה אותה למד בזמן שהותו בעולם הבא, ובעזרתה גוטן וטראנקס יכלו להתמזג. וג'יטה בהתחלה מסרב בגלל הגאווה הסאיאנית שלו אבל הוא מסכים בלית ברירה ללמוד את טכניקת המיזוג לאחר שג'אנמבה מוצא את מקום המחבוא שלהם ומתקיף אותם. המיזוג הראשון נכשל והופך את גוקו ווג'יטה לדמות שמנה ומגושמת, אותה סופר ג'אנמבה מכה קשות.

ברגע האחרון הם ניצלים על ידי פייקון, ובזמן שפייקון מסיח את דעתו של ג'אנמבה, גוקו ווג'יטה מתמזגים שוב. הפעם המיזוג מצליח והם הופכים ללוחם סאיאני רב עוצמה בשם גוג'טה, שהופך מיד לסופר סאיין. סופר גוג'טה מנצח בקלי קלות את ג'אנמבה, ומחסל אותו אחת ולתמיד עם מכת ה"Stardust Breaker". באותו זמן גוטן וטראנקס מתמזגים לגוטנקס ומביסים את הנבלים על כדור הארץ.

לאחר שג'אנמבה הושמד, הנער שאכלס את האנרגיה השלילית שהביאה ליצירתו, מבחין בגוג'טה ורץ בבהלה מהמקום, והנזקים בעולם הבא תוקנו. וג'יטה משנה את יחסו לגוקו ונפרד ממנו בידידותיות, גוהאן ווידל מתנשקים בזמן שגוטן וטראנקס מציצים עליהם, והסרט מסתיים בכך ששנרון עדיין מחכה למשאלה.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב ביפנית מדבב בעברית מדבב באנגלית
סון גוקו מאסאקו נוזאווה אבי מאיר וענונו שון שמל
סון גוהאן עידו מוסרי קייל הרברט
סון גוטן ינון כהן קארה אדוארדס
וג'יטה (מקיטה) ריו הוריקאווה עמי מנדלמן כריסטופר ר. סאבאט
טראנקס טאקאשי קוסאו לירון לב לאורה ביילי
וידל יוקו מינאגוצ'י יסמין עיון קארה אדוארדס
פייקון היקארו מידוריקאווה יואב בר-לב קייל הרברט
מר שטן דייסוקה גורי מיכה אוזין סליאן כריס רג'ר
בורמה הירומי צורו יפעת זנדני צפריר טיפאני וולמר
צ'יצ'י נאוקו וטאנאבה אורלי טרי סינתיה קראנז
ג'אנמבה טסשו גנדה גיורא קנת ג'ים פורונדה (ג'אנמבה השמן), קנט ויליאמס (סופר ג'אנמבה)
פריזה (פאריז) ריוסיי נאקאו שמחה ברבירו לינדה יאנג
המלך קאיו ג'וג'י יאנאמי יהויכין פרידלנדר שון שמל
קאיו הדרומי טוקו נישיו שמחה ברבירו דיימון קלארק
קאיו המערבי בין שימאדה ניר רון קייל הרברט
קאיו המזרחי קייקו יאמאמוטו אורלי קטן סטפני נדולני
קאיו הגדול ריוג'י סאיקאצ'י יואב בר לב אוון ג'ונס
שנרון טססו גנדה צביקה שוורצברג כריסטופר ר. סאבאט
הדיקטטור בין שימאדה [1] כריסטופר בווינס
קריין ג'וג'י יאנאמי דב רייזר קייל הרברט

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הדיבוב האנגלי של הסרט

היות שהסרט הופק כמעט במלואו על ידי אולפני טואי, הוא איננו מבוסס על המאנגה "דרגון בול" שכתב אקירה טוריאמה. על כן הוא לא נחשב כחלק מהקאנון העלילתי של יקום דרגון בול, ולכן קשה למקם את אירועי הסרט על ציר הזמן הרשמי של הזיכיון.

על פי המגזין Daizenshuu עלילת הסרט מתרחשת באמצע סאגת מאג'ין בו, מעט לפני שמאג'ין בו השמן התפצל לצורה טובה וצורה רעה, והפך לסופר בו. הדבר ניכר בכך שוג'יטה מת ונמצא בעולם הבא, גוקו כבר יכול להפוך לסופר סאיין 3, וגוטן וטראנקס יכולים להתמזג לגוטנקס. עם זאת, גוהאן עדיין נראה בכדור הארץ בריא ושלם בסרט, וזאת אף על פי שבשלב יותר מוקדם באנימה הוא נפצע קשה בקרב כנגד בו והובל משם לעולם המקודש של אלי הקאיו.

דמותו של גוג'טה זכתה להצלחה ולפופולריות רבה אף על פי שלא נכללה כחלק מהקאנון. למרות הכל דמותו של גוג'טה עדיין מוערצת על ידי מעריצים רבים שחיכו במשך זמן רב להכנסת דמותו של שילוב הסאיאנים בעל הכוח האדיר לקאנון של יקום דרגון בול. דבר זה אכן קרה לאחר ההכרזה על הסרט דרגון בול סופר: ברולי כחלק מהעולם של דרגון בול סופר, סרט שנחשב כקאנון כיוון שהתבסס על מאנגה של אקירה טוריאמה והופק על ידי טואי בשיתוף פעולה מלא עם טוריאמה.

הפסקול עבור המקור היפני הולחן על ידי שונסוקה קיקוצ'י, שהלחין את המוזיקה גם עבור שאר האנימה. הפסקול של קיקוצ'י נשאר כמו שהוא גם בדיבוב העברי. המוזיקה של הדיבוב האנגלי, אותו הפיק הסטודיו האמריקני Funimation, הולחנה על ידי נייתן א. ג'ונסון.

צנזורה בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

באחד הקטעים בסרט, מופיעה דמות פרודית שמבוססת על אדולף היטלר: דיקטטור מן העבר שחוזר חזרה מהמתים ביחד עם צבא עצום, פרודיה על הוורמאכט. היטלר מוצג כאן כדמות קומית ונלעגת בדומה לדמותו של הדיקטטור מסרטי צ'ארלי צ'פלין, ואף הצבא שלו יורה פגזים הדומים לעפרונות צבעוניים. למרות העובדה שמדובר בפרודיה הסצנות האלו הוסרו לחלוטין מהדיבוב העברי עקב הקשר לגרמניה הנאצית ולשואה. גם בגרמניה הקטעים הללו הוסרו לחלוטין עקב החוק האוסר על הצגת סמלים נאציים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הדמות צונזרה בדיבוב העברי.