דקסטר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דקסטר
Dexter
מבוסס על סדרת ספרי "דקסטר" מאת ג'ף לינדסי
סוגה דרמת פשע
מותחן פסיכולוגי
מסתורין
יוצרים ג'יימס מאנוס ג'וניור עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מייקל קואסטה, אדם דייווידסון, קית' גורדון, מרקוס סייגה, סטיב שיל, טוני גולדווין, רוברט ליברמן, ג'רמי פודסווה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 96 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך "דקסטר: דם חדש" (2021)
הפקה
מפיק רוברט לויד לואיס
טים שלטמן
לורן גוסיס
סקוט ריינולדס
מפיקים בפועל דניאל סירון
שרה קולטון
צ'ארלס איגל
ג'ון גולדויין
מייקל סי הול
צ'יפ ג'והנסן
קלייד פיליפס
ונדי וסט
חברת הפקה רשתות שואוטיים
John Goldwyn Productions
The Colleton Company
הפצה CBS Television Distribution, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים מיאמי, פלורידה
לונג ביץ', קליפורניה
מוזיקה רולף קנט
אורך פרק 45–60 דקות
שידור
רשת שידור שואוטיים עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל yes oh (בעבר)
yes Action (עונות 7–8)
yes VOD (עונות 1–9)
תקופת שידור מקורית 1 באוקטובר 200622 בספטמבר 2013
קישורים חיצוניים
www.sho.com/dexter
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דקסטראנגלית: Dexter) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמת פשע ששודרה ברשת שואוטיים בין השנים 2006–2013. הסדרה המבוססת על הרומן "דקסטר חולם חלומות אפלים" מאת ג'ף לינדסי שהותאמה לטלוויזיה על ידי התסריטאי זוכה פרס אמי ג'יימס מאנוס ג'וניור, אשר כתב את פרק הפיילוט. הסדרה עוקבת אחר דקסטר מורגן (אנ') (מייקל סי הול), חוקר תבניות דם במשטרת מיאמי, המנהל חיים כפולים כרוצח סדרתי שקורבנותיו הם פושעים שחמקו מעונש.

היוצרים העיקריים של הסדרה הם המפיקים בפועל דניאל סרון וקלייד פיליפס. סרון עזב את הסדרה בתום העונה השנייה. הסדרה עלתה לאוויר לראשונה בכבלים ברשת שואוטיים ב-1 באוקטובר 2006. עונתה השמינית והאחרונה הסתיימה ב-22 בספטמבר 2013. בישראל, שודרה הסדרה לראשונה בערוץ yes stars 2 ב-11 ביולי 2007, כשמאוחר יותר שונה שמו של הערוץ ל-yes stars Action בה שודרה עד תומה. כיום, כל העונות ניתנות לצפייה ב-yes VOD.

באוקטובר 2020 פורסם כי הסדרה תזכה למיני-סדרה, "דקסטר: דם חדש", בת 10 פרקים שתספק סיום הולם עבור מעריצי הסדרה, אשר עלתה לשידור ברשת Showtime האמריקאית ב-7 בנובמבר 2021.[1] בישראל, המיני-סדרת המשך עלתה גם כן ב-yes.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1121 באוקטובר 200617 בדצמבר 2006
21230 בספטמבר 200716 בדצמבר 2007
31228 בספטמבר 200814 בדצמבר 2008
41227 בספטמבר 200913 בדצמבר 2009
51226 בספטמבר 201012 בדצמבר 2010
6122 באוקטובר 201118 בדצמבר 2011
71230 בספטמבר 201216 בדצמבר 2012
81230 ביוני 201322 בספטמבר 2013

תקצירי עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שצפה באמו נרצחת באכזריות, דקסטר (מייקל סי הול) אומץ על ידי שוטר במשטרת מיאמי בשם הארי. ככל שדקסטר גדל, הארי מגלה שהחוויה הפכה אותו לפסיכופת[2] עם חיבה להרג. הארי מחליט להשתמש בניסיונו כשוטר על מנת להגן על דקסטר מגילוי, ומנווט אותו מפגיעה בחפים מפשע לפגיעה ברוצחים שהצליחו לחמוק מעונש. כשדקסטר גדל, לאחר מות הארי, הוא הופך למנתח נתזי דם במשטרת מיאמי וממשיך במסע הרציחות שלו כשהוא נמנע מגילוי.

לאחר שרוצח סדרתי נוסף, שנקרא "רוצח משאית הקרח" מתחיל לפעול במיאמי ומשאיר לדקסטר רמזים שגורמים לו להאמין שהוא נחשף, הוא מחליט לגלות את זהות הרוצח. רוצח משאית הקרח מבתר את קורבנותיו, מרוקן את דמם ומשאיר את חלקי גופותיהם במקומות ציבוריים. הרוצח, שלבסוף מתגלה כאחיו הביולוגי של דקסטר, בריאן מוסר, חוטף את אחותו של דקסטר, דברה, שאיתה פיתח מערכת יחסים ומנסה לשכנע את דקסטר להרוג אותה ולהצטרף אליו למסע הרציחות שלו. דקסטר מחליט לרצוח את בריאן, מצליח להסוות את הרצח כהתאבדות ומתרץ את הימצאותו באזור למשטרה כניסיון להציל את אחותו. בסוף העונה דקסטר מצליח לשמור על זהות אחיו חסויה ומצליח להמשיך במסע רציחותיו ללא הפרעה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

האזור בים בו השליך דקסטר את חלקי גופות קורבנותיו מתגלה על ידי צוללנים וגורם למשטרת מיאמי, בשיתוף עם ה-FBI לפתוח במצוד אחר הרוצח, שמכונה על ידי התקשורת כ"הקצב מביי-הרבור" (Bay harbor butcher). דקסטר משתמש בתפקידו במשטרת מיאמי כדי לנסות לחבל בחקירה ולעכב אותה, ומתחיל לפקפק ברצונו להיות רוצח סדרתי, בעקבות רציחתו את אחיו. דקסטר מתקשה להרוג את קורבנותיו ומתחיל לנהל רומן עם אמנית בריטית בשם ליילה, שהייתה בעברה מכורה לסמים, לאחר שהיא מבינה שהוא מנהל חיים סודיים - דבר שאף אחד אחר לא שם לב לו עד אז. ריטה מגלה על הרומן והיא מחליטה להיפרד, אך בהמשך סולחת לו והם חוזרים. דקסטר מגלה עוד על אמו ועל רוצחיה. הוא הורג את אחד הרוצחים, סנטוס חימנז, בבקתה באוורגליידס. הסמל דוקס, שוטר אחר במשטרת מיאמי, חושד במעשיו של דקסטר ומחליט לעקוב אחריו ולגלות את סודו. לאחר שדוקס תופס את דקסטר מניח את השקיות עם חלקי הגוף בסירתו, דקסטר כולא אותו בבקתה ומפליל אותו כקצב מביי-הרבור. ליילה מגלה את מיקום הבקתה, מגלה שדקסטר הוא רוצח סדרתי, ומחליטה להרוג את דוקס כדי להגן עליו מגילוי. בעקבות הפיכתה לרוצחת הוא מחליט להרוג אותה אך היא מגלה את תוכניותיו וחוטפת את ילדיה של ריטה כדי לפגוע בו. דקסטר מצליח להציל אותם אך נכלא בדירתה כשהיא עולה באש, לאחר שהיא הציתה אותה בניסיון להרוג אותו ואת הילדים. דקסטר מצליח לפרוץ לבסוף לפרוץ החוצה מהדירה. ליילה בורחת לפריז. דקסטר מגלה את מיקומה של ליילה ורוצח אותה. הוא מחליט שמעכשיו הוא יפעל תחת חוקים משלו, במקום תחת החוקים שאביו לימד אותו, על מנת להימנע מגילוי.

צוות שחקנים חדש התווסף לסדרה: קית' קאראדין, כפרנק לאנדי, סוכן מיוחד מטעם ה-FBI שבמהלך העונה נהפך לבן הזוג של דברה, וג'יימי מורי, כליילה, אמנית שבעבר הייתה מכורה לסמים. דמותו של קודי, בנה הקטן של ריטה, לוהק מחדש.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני שחקנים חדשים התווספו לסדרה, ג'ימי סמיטס בדמותו של מיגל פרדו, סגן התובע המחוזי, העוזר לדקסטר לעלות על עקבותיו של רוצח המשפיע על חיי שניהם, ודזמונד הרינגטון בתפקיד הבלש ג'ואי קווין.

דקסטר מבלה את רוב זמנו עם ריטה וילדיה, ומאמין כי חייו לא יכולים להיות טובים יותר. שוטרת מהמחלקה לחקירות פנים פונה לדברה בניסיון להוכיח שקווין, השותף החדש של דברה, הוא מושחת. דברה מפתחת מערכת יחסים עם פושע רחוב, אשר מספק מידע למשטרה. דקסטר מנסה להרוג סוחר סמים רצחני בשם פריבו, אך הורג בטעות אדם אחר אשר מנסה גם הוא להרוג את פריבו. דקסטר מגלה שהאדם אותו רצח הוא אוסקר - אחיו הצעיר של מיגל פרדו. מיגל ואחיו השני רמון נשברים בגלל מות אחיהם, ומוכנים לעשות הכול כדי למצוא את הרוצח.

המשטרה מתחילה בחקירה אודות רוצח סדרתי הרוצח את כל האנשים הקשורים באופן כל שהוא לפריבו ופושט חלק מהעור שלהם, וזוכה לשם פושט העורות. דקסטר מצליח למצוא את פריבו והורג אותו, אך מיגל תופס אותו בשעת המעשה. מיגל מודה לדקסטר ומבטיח לשמור את סודו לנצח. ריטה מגלה שהיא בהריון. דקסטר מאמין שהוא יצטרך לבחור בין ריטה לבין הנוסע האפל (כינויו של דקסטר לדחף הרצחני שבו), ולבסוף מציע נישואין לריטה, ומוכן לפתוח בחיים חדשים, בתור בעל ואב. דקסטר ומיגל מפתחים מערכת יחסים חברית, ודקסטר רואה במיגל חבר אמת, ולראשונה בחייו מוכן להיפתח באופן מוחלט עם אדם אחר.

דקסטר הורג רוצח סדרתי עליו מיגל סיפר לו, ומיגל מגלה שדקסטר רוצח רוצחים אחרים. מיגל רואה בדקסטר גיבור, והם מתחילים לשתף פעולה. מיגל מבקש מדקסטר לרצוח את אלן וולף, סנגורית המאיימת להרוס את הקריירה של מיגל. דקסטר מסרב כיוון שהיא אינה רוצחת. מיגל מתעקש להצטרף לדקסטר במעשה עצמו ודקסטר מלמד אותו את השיטות שלו. השנים תופסים רוצח אחר ומיגל הורג אותו. לאחר מכן מיגל רוצח לבדו את אלן וולף. דקסטר מגלה זאת ומתעמת עם מיגל. מיגל מוצא את פושט העורות ומספר לו שדקסטר יודע איפה פריבו. לבסוף דקסטר הורג את מיגל.

פושט העורות תופס את דקסטר ביום חתונתו, דקסטר מצליח להשתחרר הורג את פושט העורות ובורח לפני שהמשטרה מגיעה. דקסטר מגיע לחתונתו עם יד חבושה לאחר שהפיל את עצמו מהשולחן כדי להשתחרר.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חודשים לאחר החתונה ילדה ריטה בן, האריסון. דקסטר מתמרן בין מחויבויותיו למשפחתו, לעבודתו, וכן לנוסע האפל שבתוכו.

ארתור מיטשל (ג'ון לית'גאו) הוא רוצח סדרתי אשר הצליח להיעלם מעייני החוק במשך עשרות שנים. הכינוי של מיטשל הוא "רוצח השילוש" (Trinity killer), מפני שמיטשל רוצח שלושה קורבנות בזה אחר זה. מיטשל נרדף על ידי הסוכן המיוחד של ה-FBI, פרנק לאנדי (שהיה דמות מפתח בעונה השנייה). דקסטר מסוקרן מצורת הרצח הייחודית של מיטשל אשר משאיר את גופות קורבנותיו גלויות, ומהעובדה שעל אף שהוא רוצח סדרתי, יש לו משפחה וחיים חברתיים פוריים, בהם הוא אהוב ונערץ.

עיתונאית בשם כריסטין היל מתחברת אל קווין, שותפה של דברה, ומוציאה ממנו מידע לגבי הרציחות. במהלך החקירה של לאנדי ודברה, שניהם נורים ולאנדי מת מול עיניה של דברה. דקסטר מגלה שרוצח השילוש למעשה רוצח 4 אנשים אחד אחרי השני, ולא שלושה, ושהוא גם אב מתעלל שפוגע בכל מי שסביבו. כריסטין היל מתגלה כבתו של ארתור מיטשל, ומסתבר שהיא ירתה בלאנדי כדי להגן על אביה. היא מתוודה על כך בפני דברה, ומיד לאחר מכן מתאבדת. דקסטר מנסה לתפוס את רוצח השילוש בכל כוחו, אך הוא מצליח לחמוק בכל פעם.

בסופו של דבר מצליח דקסטר לתפוס את ארתור ולהרוג אותו. הוא חוזר לביתו ומגלה את אשתו (ריטה) שוכבת באמבטיה מלאת דם ללא רוח חיים (על פי השיטה שבה ארתור רצח את חלק מקורבנותיו) ואת האריסון יושב על רצפה מלאת דם, בצורה דומה לאופן בו הארי מצא את דקסטר. בכך אזהרותיו של הארי (בדמיונו של דקסטר), כי עצם התעקשותו לא לעזוב את משפחתו תגרום לפגיעה בה, מתגשמות.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקסטר מתקשה להתמודד עם מותה של ריטה. הוא שוקל לברוח, הורג אדם חף מפשע, ולבסוף חוזר לילדיו. אסטור, ביתה של ריטה, מאשימה אותו במוות של אימה, והיא וקודי עוברים לאורלנדו לגור עם סבא וסבתא שלהם. דקסטר עובר לגור עם דברה ושוכר בייביסיטר עבור האריסון. דברה מתחילה לצאת עם קווין.

דקסטר נתקל בחבורת רוצחים שאונסים נשים, מתעללים בהן, ולאחר מכן מחשמלים אותן למוות ומשליכים אותן בחביות לאגם. הוא מצליח להציל את הקורבן ה-13 של אותה חבורת רוצחים, לומן פירס (ג'וליה סטיילס). היא רואה אותו רוצח את בויד, האדם שנפטר מהגופות של הנשים, ודקסטר נאלץ לשמור עליה כדי שלא תספר את סודו. הוא רוכש את אמונה והיא מבקשת ממנו שיעזור לה לנקום במי שאנס והתעלל בה. דקסטר מסכים והיא הופכת לשותפתו. הם מתחקים אחר אנשי החבורה ורוצחים אותם אחד אחרי השני. דקסטר ולומן מתקרבים והופכים לזוג.

בינתיים חשדותיו של קווין בדקסטר מתגברים, והוא מנסה להוציא מידע ממשפחתו של רוצח השילוש - אשר הוא סבור שהכירה את דקסטר בתור קייל באטלר (כפי שאכן קרה). הוא לא מצליח להשיג הוכחה לכך, ושוכר את לידי, שוטר לשעבר, שגם לאחר שקווין מפטר אותו - ממשיך לחקור ולעקוב אחר דקסטר. לידי מגלה שדקסטר ולומן רוצחים את כל מי שהיה מעורב בפרשיית האונס והרצח. דקסטר ולומן מגלים שעוקבים אחריהם וחושדים בקווין. לידי חוטף את דקסטר ומנסה לחלץ ממנו הודאה במעשים. בין השניים מתפתח מאבק, לידי מנסה לדקור את דקסטר, ובסופו של דבר דקסטר הורג את לידי. רצח לידי נחקר על ידי מחלקתו של דקסטר, וקווין נחשד ברצח לאחר שטיפת דם נמצאת על נעליו וקשריו עם לידי מתגלים. דקסטר מזייף את תוצאת בדיקת הדם מהנעל של קווין ומנקה את קווין מאשמה.

לומן נחטפת על ידי ג'ורדון צ'ייס, מנהיג חבורת הרוצחים. דקסטר מנסה להצילה אך נופל במלכודת שצ'ייס טמן לו. לאחר מאבק דקסטר ולומן מצליחים להכניעו ודקסטר מאפשר ללומן להרוג את צ'ייס. דברה מגיעה למקום, רואה את גופתו של צ'ייס בזמן שדקסטר ולומן נמצאים מאחורי יריעת ניילון החוצצת בינם לבינה. היא מזהירה אותם, מבלי שהיא יודעת את זהותם, שבקרוב הבניין יהיה מלא שוטרים. דקסטר ולומן מנקים את המקום ומסתלקים. לאחר שהרגו את כל אנשי החבורה שאנסו אותה, לומן מספרת לדקסטר שהיא לא יכולה להמשיך בחיים האלה, ועליה לעזוב.

מספר הצופים לפרק בעונה זו בארצות הברית עמד על 1,993,000 בממוצע.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות המלצה מבטיסטה, דקסטר רושם את בנו לגן דתי. הדבר מעלה אצלו תהיות על הדת והאמונה. הוא שוכר את אחותו של בטיסטה כאומנת לבנו.

קווין מציע נישואים לדברה אך היא מסרבת. לגווארטה מקבלת קידום, ודברה מקבלת את משרת הסגן שלה, למרות שלפי הוותק בטיסטה היה אמור לקבל את התפקיד. וינס מעסיק מתמחים. לאחר שהבחור הראשון מתעלף בזירת רצח הוא מחליפו בבחורה בשם רייאן. רייאן גונבת את היד התותבת מתיק "רוצח משאית הקרח" ומציעה אותה למכירה באינטרנט. וינס מגלה זאת ומחליף אותה במתמחה אחר, לואיס, שעובד שם כתחקיר למשחק מחשב שהוא עובד עליו. לואיס שמבין במחשבים עוזר לווינס להסתיר את המכירה כך שמחלקת הרצח לא תקושר לגנבה. לואיס יוצא עם אחותו של אנג'ל ובהמשך מתגלה כי הוא מחזיק את היד התותבת בביתו.

דקסטר פוגש את האח סם, פושע שאחרי ישיבה בכלא חזר בתשובה והחל להעסיק פושעים לשעבר במוסך שלו. דקסטר לא מאמין שניתן לחזור בתשובה אך בהמשך הוא משתכנע שסם שינה את דרכיו והשניים הופכים חברים. האח סם נרצח על ידי אחד העובדים שלו, ודקסטר נוקם את מותו למרות שסם ביקש שדקסטר ימחל לרוצחו.

רוצח סדרתי חדש ממחיש את חזון יוחנן תוך כדי הריגת אנשים. דקסטר מגלה את זהות רוצחי יום הדין לפני המשטרה: פרופסור גלר, מומחה לחזון יוחנן ותלמידו טרוויס מרשל. דקסטר מנסה לרצוח את טרוויס אבל טרוויס מביע חרטה ומספר לדקסטר שפרופסור גלר מוביל את הרציחות. דקסטר נותן לו הזדמנות להשתנות ומשכנע את טרוויס לשתף איתו פעולה כדי לתפוס את גלר. דקסטר מגלה שפרופסור גלר נהרג לפני שנים על ידי טרוויס שהוזה וממשיך לראותו. כדי להסיט את המשטרה מלהבין שגלר מת והרוצח הוא טרוויס, הוא משאיר את טביעות האצבעות של גלר בכנסייה עתיקה שמשמשת כבסיס עבור טרוויס.

דב נפגשת עם פסיכולוגית ומבינה שהיא מאוהבת בדקסטר. טרוויס מצליח ללכוד את דקסטר ומנסה להרוג אותו בלב ים אך דקסטר ניצל. מקום המסתור של טרוויס נחשף על ידי מחלק הרצח. טרוויס מוצא בארנק של דקסטר את כתובתו והולך לדירתו. טרוויס חוטף את הבן של דקסטר ורוצה להקריב אותו כ"כבשה" שבחזון יוחנן. דקסטר מגלה שבנו נחטף, מוצא את טרוויס המופתע, ומצליח להציל את בנו ולהרדים את טרוויס. דקסטר מכין "חדר הריגה" בכנסייה והורג את טרוויס. באותו הזמן מגיעה דב לכנסייה ורואה את דקסטר הורג את טרוויס. דקסטר רואה אותה ושניהם מסתכלים אחד בשני.

בישראל שודרה העונה ב-yes מספר ימים לאחר שידורה בארצות הברית. עונה זו היא העונה השנייה הכי נצפית מבין כל העונות ובכל פרק צפו כ-1.8 מיליון איש בארצות הברית בממוצע.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שדברה עדה לרצח טרוויס מרשל בכנסייה, היא עוזרת לו לשרוף את הכנסייה ולהציג זאת כהתאבדות של טרוויס. לגווארטה מגלה בכנסייה דוגמית דם הנראית דומה לאלו בהן השתמש "הקצב מביי-הארבור" אשר מעוררת את חשדה והיא חוקרת את המעשה בצורה פרטית.

דברה מגלה שדקסטר הוא רוצח סדרתי ומערכת היחסים בין השניים חווה עליות ומורדות. בהמשך דברה אף מתוודה בפניו כי היא מאוהבת בו.

דקסטר הורג חבר במאפיה האוקראינית כנקמה על רצח הבלש מייק אנדרסון, דבר שמסבך אותו עם ראש המאפייה, אייזק סירקו. סירקו היה בן זוגו של החבר המאפייה המנוח, והוא נעזר בדקסטר כדי להימלט מחברי המאפייה המנסים להתנקש בו. דקסטר עוזר לו בחיסולם, אך סירקו נורה ומבקש מדקסטר שלא לטפל בו ולהשליך אותו לים באותו המקום בו השליך את בן זוגו.

דקסטר עולה על עקבותיה של האנה מק'קיי (איבון סטרזובסקי), שלקחה חלק במסע רציחות מתוקשר בהיותה נערה. הוא מגלה כי היא ממשיכה לרצוח את כל מי שעומד בדרכה דרך הרעלתם ותופס אותה, אך הוא לא מסוגל להרוג אותה. השניים מתאהבים, למורת רוחה של אחותו דברה, שמנסה להביא למעצרה של מק'קיי. בשני הפרקים האחרונים, דברה מתקרבת להשיג הוכחות על רצח שביצעה בעבר, ומק'קיי מנסה להרעיל אותה באמצעות מנת יתר. דקסטר בוחר להסגיר את מק'קיי, אך היא מצליחה לברוח ומשאירה פרח בפתח ביתו.

לגווארטה מאמינה כי דוקס חף מפשע וחשדה נופל על דקסטר. היא מביאה לשחרורו של אחד מרוצחי אימו של דקסטר. דקסטר תופס אותו כדי להורגו, מבין כי שלווארטה טמנה לו פח, ובורח. לגווארטה עוצרת את דקסטר, אך מגלה כי הוא שיבש את הראיות כך שיראה שלגווארטה שתלה ראיות כדי להפלילו בכל מחיר. לגווארטה מגלה צילומים של דברה ממלאת מכלי הדלק סמוך לכנסייה בליל השריפה, ומשיגה צו משפטי לקבלת נתוני ה-GPS של דקסטר ודברה מיום הרצח. דקסטר פורץ לביתה ומגלה את הצו.

דקסטר מחליט להרוג את לגווארטה, בניגוד לקוד בו דבק במשך כל חייו. היעדרותם של דקסטר ולגווארטה ממסיבת הפרישה מהמשטרה של אנג'ל בטיסטה מעלה את חשדה של דברה, שיוצאת לחפש אחריהם. היא מגיעה למכולה בה עמד דקסטר לרצוח את לגווארטה. לגווארטה אומרת לה לירות בדקסטר, ודקסטר אומר לדברה לירות בו. דברה יורה בלגווארטה למוות.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת העונה מתחילה כשישה חודשים לאחר סוף העונה השביעית. דברה עובדת בחברת חקירות פרטית לאחר שפרשה מתפקידה במשטרת מיאמי. בעקבות הטראומה היא שרויה בדיכאון קשה ומשתמשת בסמים ובאלכוהול. היא מנתקת קשר עם דקסטר ומתעלמת ממנו. אנג'ל קודם לסגן במקומה, וטום מת'יוס חוזר לתפקידו הקודם במשטרה. במקביל מגיעה למשטרה ד"ר אוולין ווגל (שרלוט רמפלינג), חוקרת מדעי המוח בעלת התמחות בפסיכוזה שחוזרת לגור במיאמי, על מנת לעזור ללכוד רוצח שפותח את הקרקפת של קורבנותיו ומוציא חתיכה ממוחותיהם. הרוצח זוכה לכינוי "מנתח המוח" בקרב המשטרה.

דקסטר מגלה כי אוולין מודעת לסודו וכי הארי התייעץ איתה בעבר בקשר אליו, ללא ידיעתו. אוולין מספרת לדקסטר שהיא הגתה את ה"קוד" ביחד עם הארי. היא מספרת שחלקי המוח החסרים של הקורבנות נשלחים לביתה, ושהיא מאמינה שמנתח המוח הוא אחד ממטופליה בעבר. היא מבקשת מדקסטר שיעזור לה ויתפוס את הרוצח. דקסטר חושד שמנתח המוח הוא אלברט ייטס, שאכן היה מטופל של ווגל בעבר וסבל מהתעללות קשה מצד אימו. ייטס פורץ לביתה של ווגל וחוטף אותה. דקסטר ודברה, שבינתיים הצליח לתקן חלקית את יחסיהם, מאתרים יחד את ייטס וווגל. כשדברה ודקסטר מגיעים לבית הנטוש הם מוצאים את ווגל, ודקסטר מערים על ייטס והורג אותו.

בהנחייתה של ווגל מתחיל דקסטר לשמש מעין מורה רוחני לזאק המילטון (סאם אנדרווד), נער מתבגר שווגל מזהה בו מאפיינים דומים לאלה שהיו לדקסטר בילדותו. דקסטר מתחיל ללמד את זאק על הקוד ואיך ליישם אותו. קווין מנסה להפליל את זאק בכמה מקרי רצח, אחד מהם של קאסי, שכנה של דקסטר.

האנה מק'קיי חוזרת למיאמי תחת שם בדוי, ודקסטר מגלה שהיא נשואה למיליונר שבנה לה חיים תחת זהות בדויה. למרות זאת, האנה חווה התעללות מצדו. האנה רוצחת את בעלה ונעזרת בדקסטר על מנת להיפטר מהגופה. דקסטר והאנה חוזרים להיות זוג. דברה מתנגדת לקשר ביניהם אך לבסוף מקבלת אותו ונותנת להאנה מקלט בביתה. דקסטר חוזר לדירתו ומוצא את גופתו של זאק כשחלק מראשו חסר. ווגל מקבלת את חלק הראש של זאק, דפוס המתאים לשיטת הפעולה של "מנתח המוח" שמת לכאורה. הם מבינים שייטס אינו מנתח המוח ושהרוצח מסתובב חופשי. בעזרת בדיקת DNA דקסטר מגלה שהרוצח הוא קרוב משפחה של ווגל. ווגל מספרת לדקסטר על בנה שרצח את אחיו הצעיר ומת בשרפה, אך מציינת שלא ראתה את הגופה. הם מגלים כי בנה הוא החבר לשעבר של קאסי, המשתמש בשם הבדוי אוליבר סקסון.

דקסטר מתכנן את בריחתו עם האנה והריסון לארגנטינה, אך רוצה לתפוס קודם את סקסון. הוא מגיע לביתה של ווגל אך כשהוא יוצא ממכוניתו הוא רואה את סקסון רוצח את אימו על ידי שיסוף גרונה; לבסוף, מצליח דקסטר לתפוס את סקסון, אך מגלה שהוא כבר לא מוצא הנאה מהרצח. הוא מתקשר לדברה על מנת להסגיר את סקסון. סקסון משתחרר על ידי מרשל, ואילו דברה שמנסה לעצור את סקסון מלברוח, נורית על ידו.

בשדה התעופה מדווח דקסטר כי דברה נורתה. הוא שולח את האנה והאריסון לטיסה, ונשאר לדאוג לדברה. אלווי מוצא את האנה ומתכנן להסגירה. היא מצליחה להרדים אותו ומתחמקת עם האריסון. דקסטר מגיע לבית החולים ומגלה כי מצבה של דברה יציב. סקסון מגיע אף הוא לבית החולים ועושה דרכו אל חדרה של דברה על מנת להרוג אותה. ברגע האחרון הוא נתפס על ידי בטיסטה וקווין ומובא לתחנת המשטרה. מצבה של דברה מחמיר ונודע שהיא תהיה צמח. דקסטר גורם לסקסון לתקוף אותו בתחנת המשטרה, והורג את סקסון בתואנה של הגנה עצמית. לאחר מכן הוא מנתק את דברה מהמכשירים ויוצא איתה על ספינתו ללב ים. הוא משליך את גופתה למים, נפרד טלפונית מהאנה ומבנו האריסון, שמצליחים לעלות על טיסה לארגנטינה. דקסטר מבין שהוא פגע באנשים הקרובים לו ביותר, ומפליג עם ספינתו לתוך הסערה המתחזקת. עם שוך הסערה נמצאים שברי הספינה, והמשטרה מסיקה כי דקסטר נהרג. בסצנת הסיום מתגלה כי דקסטר חי לבדו ועובד כנהג סמיטריילר בחברת עצים באורוגון.

רוצחים סדרתיים במהלך העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרבית העונות הופיעו רוצחים סדרתיים מרכזיים שרוב העונה עסקה במרדף של דקסטר ומשטרת מיאמי אחריהם. כל הרוצחים הסדרתיים נרצחו בסוף העונה על ידי דקסטר, מלבד בעונה השנייה, בה הרוצח היה דקסטר בעצמו.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: רוצח משאית הקרח/הקירור (באנגלית: Ice Truck Killer)
  • זהות הרוצח: בריאן מוסר (אחיו הביולוגי של דקסטר)
  • דפוס רציחות: מבתר את קורבנותיו (זונות בדרך כלל) ומרוקן את הדם מחלקי הגוף.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: הקצב/השוחט מביי-הארבור (באנגלית: ביי הארבור בוצ'ר)
  • זהות הרוצח: דקסטר מורגן (אנ')
  • דפוס רציחות: קורבנותיו הם רוצחים סדרתיים. הוא מבתר את הגופות וזורק אותם לקרקעית הים בתוך שקיות פלסטיק.

דקסטר הפליל את הבלש ג'יימס דוקס, ובגלל שג'יימס נשרף למוות הוא לא יכול היה לגלות לכולם את הזהות האמיתית של דקסטר.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: פושט העורות (באנגלית: סקינר)
  • זהות הרוצח: ג'ורג קינג (גנן)
  • דפוס רציחות: רוצח כל מי שקשור לפריבו (שנרצח על ידי דקסטר אך קינג לא יודע שפריבו מת) ופושט חלק מעורם, הוא מתבונן בקרובנותיו דרך קיצוץ הענפים של העצים ליד בתיהם ואז רוצח אותם.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: רוצח השילוש (טריניטי קילר)
  • זהות הרוצח: ארתור מיטצ'ל
  • דפוס רציחות: רוצח כל שנה (במשך שלושה עשורים) בחודשים יוני, יולי ואוגוסט (החופש הגדול) ברחבי ארצות הברית ארבעה אנשים בסבב רציחות דומה. הקורבנות מדמים את משפחתו של ארתור (הילד הוא ארתור בעצמו):
    1. ילד בן 10 נחטף, מוכרח ללבוש פיג'מה ונקבר בעודו בחיים תחת מלט.
    2. נערה שמדממת למוות באמבטיה עם חתך בירך (נראה כמו התאבדות).
    3. אם לשני ילדים בשנות ה-30 לחייה שמתאבדת בקפיצה ממקום גבוה (הרוצח מכריח אותה לקפוץ).
    4. אב לשני ילדים שמת ממכות מפטיש.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצחים: חבורת הנשים בחביות (The Barrel Girl Gang)
  • זהות הרוצחים: בויד פאלור, דן מנדל, קול הרמון, אלכס טילדן, ג'ורדן צ'ייס (יוג'ין גריר) - לפי סדר הרציחות של דקסטר ולומן.
  • דפוס רציחות: קבוצה של חמישה גברים שחוטפים נשים ואונסים אותן באכזריות. חברי הקבוצה, למעט ג'ורדן צ'ייס, אונסים אותן לפי ההוראות של ג'ורדון ואחר כך בויד פאלור רוצח אותן ומכניס אותן לחבית מלאה בפורמלדהיד וזורק אותן לביצה.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: רוצח יום הדין (באנגלית: דומס-דיי קילר)
  • זהות הרוצח: טרוויס מרשל (גם: פרופסור גלר – מתגלה שהוא נהרג לפני שלוש שנים על ידי טרוויס, וטרוויס בעצם חולה הנפש שסבל מפיצול אישיות ודמיין אותו).
  • דפוס רציחות: רוצח אותם לפי סדר מסוים בחזון יוחנן. הוא יוצר טאבלו (תמונה, סצנה) מתוך חזון יוחנן, ועבור כל טאבלו הוא מקריב אדם המגלם את הדמויות בטאבלו (הטאבלו נקראו גם "שבעה מפתחות") כדי להגיע לאחרית הימים, כי האמין שהוא העד לפי חזון יוחנן שאמור להביא את סוף העולם וליצור עולם חדש וטוב יותר.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השביעית הייתה העונה היחידה במהלך הסדרה בה דקסטר ומשטרת מיאמי לא רדפו אחר רוצח סדרתי מסוים. עם זאת, במהלך מספר רב של פרקים בעונה ניסו להרשיע את האנה מק'קיי (איבון סטרזובסקי), אישה שרצחה מספר פעמים בלי דפוס מסודר, בדרך כלל על ידי הרעלה.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כינוי הרוצח: מנתח המוח (באנגלית: Brain Surgeon).
  • זהות הרוצח: אוליבר סקסון (דניאל ווגל).
  • דפוס רציחות: מנסר את הצד האחורי של הגולגולת וקליפת המוח, מוציא את האמיגדלה ומאחסן אותה בצנצנת. את הצנצנות עם חלקי האמיגדלה של הקורבנות הוא שולח לאמו, ד"ר אוולין ווגל.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השחקנים בעונה הראשונה
דמות שחקן עונות
1 2 3 4 5 6 7 8
דקסטר מורגן (אנ') מייקל סי הול ראשי
דברה מורגן ג'ניפר קרפנטר ראשית
אנג'ל בטיסטה דייוויד זייאס ראשי
מריה לגווארטה לורן ולז ראשית
הארי מורגן ג'יימס רימר ראשי
וינס מסוקה סי. אס. לי משנה ראשי
ג'ואי קווין דזמונד הרינגטון משנה ראשי
ג'יימס דוקס אריק קינג ראשי
ריטה בנט ג'ולי בנץ ראשית אורחת
  • דקסטר מורגן (אנ') (מייקל סי הול): בנו המאומץ של השוטר המכובד הארי מורגן ממשטרת מיאמי. על פניו הוא בחור חביב העוסק בחקירת טביעות וטקסטורות דם במשטרת מיאמי, אך ידיעותיו בתחום הרוצחים הסדרתיים עולה על ידיעת חבריו למשטרה. דקסטר מבלה את לילותיו במעקב אחרי פושעים נתעבים שחמקו מעונשו של החוק וברציחתם, דבר שהוא מכנה כ"הוצאת הזבל". תאוות הרצח שלו מגיעה מזיכרון טראומטי מודחק בו אמו נרצחה מול עיניו כאשר היה בן 3 והוא הושאר יומיים במכולה מלאה בדם. בהתבגרותו אביו המאמץ שם לב להתנהגותו המוזרה ומנסה לעזור לו לנתב את תאווה זו לכיוונים חיוביים יותר, כשמציג בפניו סוג של חוקים ואתיקה בנושא הנקראים בפיו "הקוד של הארי" שמאפשר לו להרוג רק רוצחים אחרים. דמותו מתפתחת בהמשך העונות, ובעונה השמינית דקסטר אינו רוצה לרצוח עוד.
  • דברה מורגן (ג'ניפר קרפנטר): אחותו המאמצת של דקסטר היא שוטרת במחלקת הפשע הנואשת לעבור למחלקת הרצח של משטרת מיאמי, מטרה אשר היא מצליחה להגשים בפרק השני של העונה הראשונה. דברה היא אישה חכמה אך חסרת ביטחון הנשענת על ידיעותיו של דקסטר כדי לפתור תיקים קשים. דברה נחטפת על ידי "רוצח משאית הקרח" בסוף העונה הראשונה בעודנו מגלים כי הרוצח הוא אחיו הביולוגי של דקסטר. בעונה השנייה דברה מנסה להתגבר על הטראומה ומצליחה לפתח את עצמה בעבודה וגם בחייה האישיים. נרצחה על ידי אוליבר סקסון (דניאל ווגל) בסוף עונה 8.
  • ריטה בנט (ג'ולי בנץ): אם לשני ילדים אשר משתקמת מהתעללות שעברה מצד פול בעלה לשעבר. דברה ענתה לשיחת הטלפון בה ריטה ביקשה עזרה והצילה בכך את חייה. דברה הכירה לדקסטר את ריטה ומאז הם מפתחים מערכת יחסים אך ריטה אינה מודעת לסודו של דקסטר. בעונה השנייה יחסיהם עוברים טלטלות בעקבות גילויים על בגידה מצד דקסטר. בסוף העונה, יחסיהם חוזרים למצב בו היו בעונה הראשונה, טובים. נופלת קורבן ל"רוצח השילוש" בסוף העונה הרביעית.
  • סמל ג'יימס דוקס (אריק קינג): שוטר במשטרת מיאמי אשר פעל בכוחות המיוחדים בהאיטי כ-15 - 20 שנים לפני גיוסו למחלקת הרצח במשטרה. דוקס הוא הדמות היחידה שלא מסתדרת עם דקסטר. דמותו החביבה של דקסטר מעצבנת אותו והמקצוע שלו, התעסקות עם דם מעבירה בו חלחלה. הדבר שמעצבן אותו יותר מכל הוא שדקסטר בדרך כלל צודק. בעונה השנייה דוקס מגלה התעניינות יתרה במעשיו של דקסטר ועוקב אחריו. הוא מגלה כי דקסטר אכן מחזיק בסוד ותחושותיו לגביו היו נכונות. נרצח על ידי ליילה בעונה 2.
  • סגן מריה לגווארטה (לורן ולז): ממונה על מחלקת הרצח במשטרת מיאמי. היא לא מחבבת את דברה אך לא מסתירה את משיכתה לדקסטר ומפלרטטת איתו בכל הזדמנות. כאשר שותפה לשעבר וחברה דוקס, הופך להיות החשוד העיקרי בפרשת "קצב המפרץ" היא מנסה כל שביכולתה לטהר את שמו עד שמצליחה למצוא סתירה בין תאריכים של משימות שהשתתף בהן לתאריכים בהם "קצב המפרץ" פעל, אך לרוע מזלה ומזלו של דוקס הוא נמצא מת בתקרית פיצוץ צריף יחד עם גופה נוספת, מתעלמים מממצאיה והתיק נסגר. בעונה השביעית לגוורטה מוצאת בזירת ההתאבדות של טרוויס מרשל (לכאורה) חתיכת זכוכית עם טיפת דם בתוך פיר הביוב לאחר שדקסטר הפילה בטעות. היא חוקרת את מקרה הקצב מביי הרבור ומתחקרת אנשים עד שהיא סוגרת על דקסטר וכמעט עוצרת אותו. בסוף העונה דקסטר מנסה להרוג אותה במכולה, אך דברה מרגישה מחויבות לבוא לדקסטר ומוצאת את לגווארטה שם עם דקסטר ולבסוף הורגת אותה. דמותה של לגווארטה שונה מאוד מדמותה בספר בו היא מופיעה כדמות מניפולטיבית שכל עניינה הוא קידום תפקידים במחלקה. בסופו של הרומן, אחיו הביולוגי של דקסטר רוצח אותה בעוד דקסטר מעלים עין.
  • אנג'ל בטיסטה (דייוויד זייאס): בלש במשטרת מיאמי העובד לצד דקסטר. בעוד הוא אינו שותף לעניינו של דקסטר בדם, הוא מעריך את אומנות הרצח. הוא עובר פרידה קשה מאשתו אשר נקבעת סופית בתחילת העונה השנייה. בסדרה, אנג'ל הוא הדבר הקרוב ביותר לחבר שיש לדקסטר.
  • הארי מורגן (ג'יימס רימר): שוטר בכיר ומוערך במשטרת מיאמי המקורב למפקח טום מאת'יוס. הארי מצא את דקסטר במכולה מלאה בדם והחליט לאמץ אותו. מכשדקסטר התבגר, שם לב לדחפיו להרוג וניסה ללמד אותו לשלוט בהם ולנתב אותם למקומות חיוביים יותר. באחד המקרים נכנס הארי לזירת הרצח של דקסטר שניסה לסגור חשבון עם סרסור שרצח את הזונות שלו ושוחרר בגין צו חיפוש שאינו תקף, רגשות אשמה על כך שנתן לו סוג של "אישור" לרצוח הציפו אותו והוא התאבד מספר ימים לאחר מכן על ידי מינון גבוה של התרופות למחלת הלב שלו, דבר אשר הסתיר המפקח טום מאת'יוס מתוך יראת כבוד להארי.
  • וינס מסוקה (סי. אס. לי): עובד עם דקסטר במעבדה ובזירות הפשע. וינסנט מצטייר כמפענח טוב ומנוסה אך בעל חוש הומור גס.

הבדלים בין עלילת הספר לסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימים מספר הבדלים בין העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה לרומן "דקסטר חולם חלומות אפלים". הם נעים מעלילות משנה נוספות לשינויים במיקום של פרטים מסוימים בסדרה.

  • השינוי הגדול ביותר הוא ברמזים הקשורים לזהותו של "רוצח משאית הקרח" אשר קרוי ברומן "הקצב מטאמיאמי" (אזור במיאמי). ברומן, דקסטר (והקורא) נוטים להאמין כי ייתכן ודקסטר עצמו מבצע את הרציחות, בעקבות חלומות מוזרים המקשרים אותו אליהם. הרמז האחרון הוא תמונה מטושטשת של מישהו הדומה לדקסטר שנמצאה בזירת הפשע. לאחר ש"הקצב מטאמיאמי" חוטף את דברה, דקסטר וסגן מיגדיה לאגוורטה (שעקבה אחרי דקסטר) מתמודדים מולו ונחשף כי הוא אחיו האבוד והכמעט זהה (המבוגר ממנו בשנה), בריאן, אשר כמו דקסטר, צפה ברצח האכזרי של אמם. במהלך העימות, בריאן הורג את לגווארטה, דברה מגלה כי אחיה הוא רוצח ודקסטר עוזר לאחיו בריאן להימלט, כמעשה המשאיר פתח לרומן הבא. כפרס, דקסטר לוקח טיפת דם של לגווארטה ומוסיף אותו לאוספו האישי. ברומן קיים גם מאבק פנימי האורך דקות ארוכות, של דקסטר עם עצמו: האם לרצוח את דברה (כפי שמעודד אותו בריאן) או האם להקשיב לקול הפנימי של אביו, הארי ולהשאיר אותה בחיים.
  • הרומן מסופר מנקודת ראייתו של דקסטר בלבד ומתמקד בחיפושיו האישיים אחרי "רוצח משאית הקירור" עם חריגה קטנה לדמות של דברה, אחותו המאמצת ואביו, הארי. דברה מתוארת ברומן כאישה שגופה ה"נשי" מהווה מכשול רב בניסיונותיה לעבור ממחלק המוסר לרצח. בסדרה היא דווקא בעלת גוף נערי, דבר שהוא אחד הגורמים לדימוי העצמי הבעייתי שלה. שאר שחקני הסדרה (סמל דוקס, סגן מריה לאגוורטה) אינם בעלי תפקיד גדול ברומן והסדרה מפתחת דמויות אלה עם עלילות משנה כגון יחסיו הרעועים של הבלש אנג'ל בטיסטה (שברומן הוא חוקר מז"פ ולא שוטר) עם אשתו.
  • בעלה המכה של ריטה, מוזכר ברומן אך אינו משתתף בעלילה, בעוד שבסדרה הוא מנסה לחזור לילדיו.בסדרה, בריאן מופיע תחת השם המזויף רודי, רופא האחראי על התאמה ועיצוב איברים תותבים, אשר הופך לחברה של דברה והקשר שלו לדקסטר נחשף רק בשלהי העונה הראשונה. דקסטר רוצח את בריאן במקום לעזור לו לברוח, דברה אינה מגלה את סודו של דקסטר (שלרגע אינו מעלה בדעתו לרצוח אותה) ולגווארטה אינה משתתפת כלל בעימות ונשארת בחיים.
  • שמות כמה מהדמויות שונו. ברומן שמה הפרטי של לאגוורטה הוא מיגדיה ובסדרה מריה ושמו הפרטי של סמל דוקס שונה מאלברט ברומן לג'יימס בסדרה.

התייחסויות תרבותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דקסטר רושם עצמו כד"ר פטריק בייטמן על מנת לקבל את סם ההרגעה בו הוא משתמש כדי להשקיט את קורבנותיו. פטריק בייטמן הוא הרוצח הסדרתי מהרומן והסרט "אמריקן פסיכו".
  • השם בו דקסטר משתמש כדי לפגוש את הפסיכיאטר בפרק "Shrink Wrap" הוא שון איליס, שילוב בין שמו של שון בייטמן (אחיו הקטן של פטריק בייטמן מ"אמריקן פסיכו" והדמות הראשית ב"חוקי המשיכה") וברט איסטון איליס (הסופר שכתב את שני הרומנים הנ"ל).
  • הדמות ניל פרי היא התייחסות לקדוש המעונה בסרט "ללכת שבי אחריו".
  • שם אביו המאמץ של דקסטר, הארי מורגן, זהה לשם גיבור הספר "יש ואין" מאת המינגווי, שאף עלילתו מתרחשת בפלורידה.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

Dexter: Music from the Showtime Original Series
אלבום אולפן מאת דניאל ליכט, שונות
יצא לאור 28 באוגוסט 2007
סוגה תוכנית טלוויזיה של קומדיה שחורה, דרמה משטרתית, סדרה המבוססת על ספר, מותחן פסיכולוגי, פשע, דרמה פרוצדורלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 1:04:06
חברת תקליטים תקליטי מילאן
הפקה שואוטיים
כרונולוגיית אלבומים של דניאל ליכט, שונות
דקסטר
(2007)
דקסטר: דם חדש
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסקול הסדרה יצא ב-28 באוגוסט 2007 באלבום "Dexter: Music from the Showtime Original Series". האלבום הופק על ידי Showtime ומכיל 25 רצועות שנכתבו ברובן על ידי דניאל ליכט. הרצועה הראשונה היא שיר הפתיחה של הסדרה שנכתב על ידי רולף קנט. בין יתר הרצועות משולבת מוזיקה קובנית עם קטעי דיבור של מייקל סי הול.

השירים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Dexter Main Title (Rolfe Kent) – 1:40
  2. Tonight’s the Night (Michael C. Hall, Daniel Licht) – 1:07
  3. Conoci La Paz (Beny Moré) – 3:03
  4. Uruapan Breaks (Kinky) – 2:21
  5. Flores Para Ti (Raw Artistic Soul featuring Rafael Cortez) – 5:16
  6. Blood (Hall, Licht) – 0:59
  7. Con Mi Guaguanco (Ray Armando) – 7:12
  8. Perfidia (Mambo All-Stars) – 2:37
  9. Sometimes I Wonder (Hall, D.Licht) – 0:29
  10. Born Free (Andy Williams) – 2:25
  11. Dexter Main Title (Kinky) – 1:41
  12. Escalation (D.Licht) – 2:09
  13. Shipyard (D.Licht) – 2:03
  14. Deborah Loves Rudy/The House" (D.Licht) – 3:12
  15. I Can’t Kill (D.Licht) – 2:21
  16. Voodoo Jailtime (D.Licht) – 2:58
  17. New Legs (D.Licht) – 2:01
  18. Photo Albums (D.Licht) – 3:22
  19. Courting the Night (D.Licht) – 1:22
  20. Hide Your Tears (D.Licht) – 1:36
  21. Wink (D.Licht) – 2:08
  22. Astor’s Birthday Party (D.Licht) – 2:00
  23. Epilogue/Bloodroom (D.Licht) – 3:44
  24. Blood Theme (D.Licht) – 2:25
  25. Die This Way (D.Licht, Jon Licht) – 3:55

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זכיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

2006

2007

  • פרס אמי על עיצוב הסדרה
  • פרס אמי על עריכת צילום במצלמה יחידה
  • פרס IGN על העלילה הטובה
  • פרס IGN על הסדרה הטובה
  • פרס Satellite על דמות המשנה הטובה - דייוויד זייאס
  • פרס Satellite על השחקן הטוב - מייקל סי הול
  • פרס Satellite על סדרת הדרמה הטובה
  • פרס סאטורן על השחקן הטוב בסדרת טלוויזיה - מייקל סי הול
  • איגוד מבקרי הטלוויזיה על הישג אישי בסדרת דרמה - מייקל סי הול

2008

  • פרס סאטורן על הסדרה הטובה בכבלים

2009

  • פרס Satellite על שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה או במיני סדרה בטלוויזיה - ג'ון ליתגאו

2010

  • במאי סדרת הדרמה הטובה - סטיב שייל

2013

מועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

2005

  • פרס גלובוס הזהב על ההופעה הטובה ביותר בסדרת דרמה
  • פרס IGN על סדרת הטלוויזיה הטובה
  • פרס Satellite על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס Satellite על סדרת הטלוויזיה הטובה

2007

  • פרס אמי על עריכת צילום במצלמה יחידה
  • פרס אמי על הפסקול הטוב ביותר
  • פרס גלובוס הזהב על ההופעה הטובה ביותר של שחקן בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס סאטורן על שחקן המשנה הטוב - ג'יימס רימר
  • פרס סאטורן על שחקנית המשנה הטובה - ג'ניפר קרפנטר
  • פרס סאטורן על הסדרה הטובה בכבלים
  • איגוד השחקנים על השחקן הטוב - מייקל סי הול
  • איגוד מבקרי הטלוויזיה על הסדרה החדשה הטובה
  • איגוד התסריטאים האמריקאי על פרק הדרמה הטוב - Dark Defender
  • איגוד התסריטאים האמריקאי על סדרת הדרמה הטובה
  • פרס פיבודי

2008

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2009

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2010

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה

2011

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול
  • פרס אמי על סדרת הדרמה הטובה
  • פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה - ג'וליה סטיילס

2012

  • פרס אמי על השחקן הטוב בסדרת דרמה - מייקל סי הול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דקסטר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הסדרה "דקסטר" חוזרת בעונה חדשה, באתר ynet, 14 באוקטובר 2020
  2. ^ C. Berryessa & T. Goodspeed, The Brain of Dexter Morgan: the Science of Psychopathy in Showtime’s Season 8 of Dexter, American Journal of Criminal Justice 44, 2019, עמ' 962–978 doi: 10.1007/s12103-019-9470-1
    S. D. Antoko, M. Natsir, N. M. Valiantien, Character Analysis of Dexter Morgan From Dexter TV Show: With Special Reference to Psychopath or Sociopath Disorders, Jurnal Ilmu Budaya, 2 2, 04-2018, עמ' 206-212