דני קגנוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דני קגנוביץ'
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 במאי 1992 (בן 31)
רוסיהרוסיה רוסיה
מידע כללי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.8 מטרים
ספורט
ענף ספורט פיתוח גוף
הישגים
שיאים אישיים אליפות העולם בפיתוח הגוף לחובבנים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל (דני) קגנוביץ' (נולד ב-2 במאי 1992) הוא מפתח גוף ישראלי.

קגנוביץ' הוא הישראלי היחיד שזכה במר יוניברס, "אלוף האלופים" מטעם איגוד NAC, ובנוסף בתחרות היוקרתית בעולם, "מר אולימפיה" בקטגוריית חובבנים.

ב-2021 זכה במקום השלישי[1] באליפות אירופה למפתחי גוף מקצוענים בקטגוריית משקל כבד שהתקיימה בספרד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם דימה קוטוב ברוסיה. הוריו סרגיי ויוליה התגרשו כשהיה בן שנה, והוא עלה לישראל עם אימו בגיל ארבע, החליף את שמו הפרטי לדני, ואת שם משפחתו לקגנוביץ' כשם משפחתה של אמו.

כבר בגיל 15 החל קגנוביץ' להתעניין בפיתוח גוף כאשר התאמן בביתו על ידי הדרכה מסרטונים ביוטיוב. לאחר כשנה נרשם קגנוביץ' למכון הכושר והחל להתאמן ברצינות. בגיל 17 זכה קגנוביץ' בתחרות הראשונה - "מר דרום" מטעם איגוד IBFF. בשנת 2010 זכה קגנוביץ' לראשונה בתחרות "מר ישראל" עד גיל 21. שנה לאחר מכן התחרה קגנוביץ' שוב במר ישראל וזכה במקום הראשון בקטגוריית הנוער, אך בנוסף גם באלוף האלופים של כל הקטגוריות. דני היה הראשון שזכה באלוף האלופים, כמנצח הנוער. שנה לאחר מכן התגייס קגנוביץ' לצה"ל אך לא קיבל את מבוקשו, להיות מוכר כספורטאי מצטיין בצבא. לאחר חודשים של בקשות פתח קגנוביץ' במחאה על כך שקריירת פיתוח הגוף שלו שיכולה לקדם את ישראל בענף, נפגעת מהיותו משרת בבסיס סגור ללא תנאים של ספורטאי. לאחר כמה שבועות שוחרר קגנוביץ' מהצבא והמשיך בקריירת פיתוח הגוף. בסוף אותה השנה, זכה קגנוביץ' לראשונה בתואר בינלאומי – מר יוניברס עד גיל 23 מטעם איגוד NAC.

בהמשך הקריירה קטף קגנוביץ' את תוארי מר ישראל ומר יוניברס, אך בשנת 2015 הגיע לשיא, זכייה במר יוניברס, "אלוף האלופים", והוכתר במפתח הגוף החובבני הגדול בעולם. זכייה זו נתנה לקגנוביץ' פרסום והכרה בינלאומית. בשנת 2017 זכה קגנוביץ' בשלושה תארים, מר עולם בספרד ומקום ראשון בתחרות הענק הצרפתית "טופ דה קולמאר". בנובמבר של אותה שנה קגנוביץ' וקיבל כרטיס IFBB PRO, על ידי זכייה בתחרות מר אולימפיה לחובבנים. כרטיס זה מקנה לקגנוביץ' אפשרות להשתתף בתחרויות היוקרתיות בעולם, מר אולימפיה וארנולד קלאסיק לצד מפתחי הגוף הטובים בעולם.

בחודש יולי 2018 סיים דני במקום התשיעי בתחרות המקצוענים השנייה שלו- "Vancouver Pro" שנערכה בקנדה. להלן סרטון של דני קגנוביץ תחרות מר ישראל נאבא אוקטובר 2018.

במרץ 2019 התחרה וסיים במקום השמיני ב-"Big man weekend show" אשר התקיימה בספרד.

מאז שנת 2013 מנהל קבוצת פורום בת אלפי חברים בפייסבוק הנקראת "קרנפים 2013", ערוץ יוטיוב העוסק בפיתוח גוף, תזונה ותוספי מזון ועמוד אינסטגרם בעל עשרות אלפי עוקבים, בו הוא משתף בקביעות את עוקביו בטיפים לתזונה, הכנות לתחרויות ואימונים.

קגנוביץ' משמש כפרזנטור של חברת הביגוד למפתחי גוף, "גורילה וויר", ובין השנים 20142016 שימש כפרזנטור של חברת תוספי התזונה הישראלית ״סופר אפקט״. משנת 2016 ובמשך שנתיים, פרסם את חברת תוספי המזון מהגדולות בעולם - "Bpi Sports".

באוגוסט 2018 חתם קגנוביץ' על חוזה עם מותג תוספי התזונה לספורטאים ALFA, ומאז הוא בנבחרת הפרנזטורים של אלפא.

בשנת 2019 פרסם קגנוביץ' ברשתות החברתיות כי הוא חתם על חוזה עם חברת המדיה הגדולה בעולם בפיתוח גוף, "Generation Iron".

מתגורר בבאר שבע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]