דינוזאור!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דינוזאור!
Dinosaur!
כותרות הפתיחה באנגלית
כותרות הפתיחה באנגלית
בימוי רוברט גואנט
הופק בידי רוברט גואנט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הקרנת בכורה 5 בנובמבר 1985
משך הקרנה 60 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דינוזאור!אנגלית: Dinosaur!) הוא סרט טלוויזיה דוקומנטרי אשר שודר בארצות הברית ב-3 בנובמבר 1985 ברשת CBS. הסרט עוסק במחקר ותיאור הדינוזאורים לאורך השנים ומציג תוך שימוש באפקטים מיוחדים את חיי כמה מהדינוזאורים של אמריקה הצפונית, מלווה בהסברים של פלאונטולוגים. הקריין של הסדרה הוא השחקן כריסטופר ריב.

חלק מהקטעים בסרט מבוססים על הסרט הקצר בן 10 הדקות, הראשון בו נראו דינוזאורים מדויקים "מפלצות פרהיסטוריות" מ-1984.

סרט זה זכה בפרס אמי לבידור בפריים טיים לשנת 1986 והשתמשו בחלקים ממנו לסרט התלת-ממדי 3D Dinosaur Adventure, אחד מפרקי הפלא שבחיות הפרא ומשחק המחשב של Microsoft Windows‏: Microsoft Dinosaurs.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החוקרים ג'ק הורנר, רוברט בקר, פיליפ קורי ודייל ראסל מתארים את עצמות מספר דינוזאורים שנמצאו בארצות הברית וקנדה, בין השאר בתצורת הל קריק. כמו כן הם מראים את השינויים שנעשו לאורך השנים במודלי הדינוזאורים.

הסרט גם מציג שחזור של דינוזאורים שונים כמו זוג של אדמונטוזאורוסים אשר מזדווגים ומטילים ביצים. סטרותיומימוס רעב מגיע ושודד את מרבית הביצים עד שהאב רואה ומבריח אותו. הסטרותיומימוס נטרף בידי זוג דיינוניכוסים שארבו לו בסמוך. בקן נותרה רק ביצה אחת וההורים משגיחים עליה עד לבקיעתה. בהמשך האדמונטוזאורוס הצעיר מסתובב ביער ונתקל בטירנוזאורוס רעב הפונה אליו. הוא מזעיק את ההורים והאב מטיח בעזרת זנבו את הטירנוזאורוס ארצה וכך הם מסתלקים.

בהמשך נראים עדר של ברונטוזאורוסים (כיום כנראה שאפטוזאורוסים) הניזונים מצמרות העצים, תוך שימוש בצווארם הארוך.

בהמשך נראה הקטע מהסרט הקצר מפלצות פרהיסטוריות, בו פרט מונוקלוניוס (כיום כנראה שהיה מין של צנטרוזאורוס) המתרחק מהעדר שלו כדי לאכול פרחים ומתרחק עד שמוצא עצמות של אדמונטוזאורוס שנטרף. בעלי הפגר - טירנוזאורוס מגיע ונלחם באכזריות עם המונוקלוניוס שפוצע אותו עם קרנו ונפגע בגבו ובעטרתו. לא ברור מה קורה לבסוף אך סביר שהמונוקלוניוס נהרג.

בקטע האחרון נראה המטאוריט אשר נע מהחלל ופגע בכדור הארץ לפני 65 מיליון שנה. אחרוני הדינוזאורים לרבות משפחת האדמונטוזאורוסים נהרגים והצמחייה נובלת. בתוך השממה הזאת נראה מציץ מהחור אופוסום המבשר שהיונקים שרדו את ההכחדה הגדולה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "דינוזאור!", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "דינוזאור!", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)