דיימונד'ז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להקת דיימונד'ז

הדיימונד'ז (בעבר דיימנד'Z) הייתה להקת בנות ישראלית שפעלה בין השנים 2004 עד 2008. חברותיה הן הילה הלוי, סיון אלבז, הילה עם-שלם ולימור סחייק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברות הלהקה בהרכבה המקורי, היו אז סיון אלבז, הילה הלוי, הילה עם-שלם ולימור סחייק. הלהקה נוסדה בסוף שנת 2003, בעקבות הזמנה להופיע בקנזס סיטי שבארצות הברית. המטרה הייתה לגייס כספים עבור עיר ילדותן, רמלה, המשמשת כעיר תאומה לקנזס סיטי. הארבע טסו יחד עם המפיק המוזיקלי איתן אלבז אשר התרשם מהחיבור ביניהן והחליט להחתימן בשובן ארצה על חוזה עבודה והקלטת אלבום.

בשנת 2004 הלהקה הוציאה לרדיו סינגל בכורה בשם "כח האהבה". לשיר צולם קליפ דל תקציב שנשלח לערוץ 24, שהיה אז בראשית ימיו. הקליפ שודר רבות, אך הסינגל עצמו נדחה ולא התקבל בתחנות רדיו כדוגמת גלגלצ ורשת גימל. כעבור מספר חודשים, יצא הסינגל השני "בוא נזרום". הוא הפך ללהיט והתברג ברשימות הלהיטים הארציות.

בינואר 2005, יצא אלבום הבכורה בסגנון פאנק-פופ. רוב שירי האלבום הולחנו על ידי איתן אלבז אך ביניהם יש גם חידוש לשיר "זן נדיר" של קורין אלאל. לאחר יצאת האלבום, הופץ הסינגל השלישי מתוכו, "לא זה לא". בקיץ 2005 הופץ לרדיו הסינגל האחרון מהאלבום, "רוצה אל החופש" מלווה כמו קודמיו בקליפ.

לקראת סוף השנה, צביקה פיק פגש בחברות הלהקה, במטרה לשמש עבורן כיועץ ומפיק בפועל. הפזמונאית מירית שם אור כתבה תחת לחן של פיק את השיר "הלב שלי נשבר", שיצא לאחר מכן ב- 2006 כסינגל וזכה להצלחה רבה במצעדים. למרות הצלחת השיר, שני הצדדים החליטו לסיים את הקשר המקצועי ביניהם לאחר שחרורו.

במרץ 2006 הלהקה השתתפה בתחרות קדם אירוויזיון והגיעה למקום השני עם השיר "אתה הכוכב" שאת מילותיו כתבה ליאת רבנר, ממלאת מקום ראש עיריית רמלה, יואל לביא. באותה תקופה, נשמעו מחאות רבות מצד חובבי האירוויזיון ומעריצי הלהקה כי הזכייה של אדי בטלר לא הייתה מוצדקת, דבר אשר הוביל לעצומה מצד הקהל שקוראת לשנות את החלטת הוועדה ולהתיר ללהקה להשתתף בתחרות[1], אך מחאת קהל המעריצים לא שינתה דבר, ובטלר השתתף באירוויזיון. כאשר נערך כנס האירוויזיון בארץ הוזמנה דווקא הלהקה כנציגה הישראלית, ולאחר מכן אף טסה לסיבוב הופעות קצר באירופה עקב פרסום השיר. בחזרתן ארצה, החלו לעבוד על אלבום האולפן השני שלהן שלא נעשה.

ביוני 2007 יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום השני, "שיהיה לי את הכוח", ששודר רבות ברדיו ובערוץ 24. השיר לווה בקליפ מושקע. בספטמבר אותה שנה, הלהקה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ערוץ הספורט, שבמסגרתו הן הקליטו שיר עבור הערוץ עם קליפ, שיצא במהלך עונת הכדורסל. הקליפ שצולם לשיר היה שנוי במחלוקת משום שרק שלוש מחברות הלהקה לקחו בו חלק, וללא לימור סחייק, ומהפקת הלהקה מסרה כי סחייק פרשה מהלהקה, מה שהסביר את חסרונה בקליפ. עם עזיבתה של סחייק, גם הילה עם-שלם החליטה לעזוב, דבר שהוביל לשמועות על פירוק הלהקה בסוף חודש ינואר 2008.

על אף השמועות, מסתבר כי היה ניסיון לחדש את הרכב הלהקה על ידי הוספת זמרת נוספת אולם ניסיון זה לא צלח, ובכך הלהקה סיימה את פעילותה בטרם הוציאה את אלבומה השני.

לאחר הפירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיון אלבז היא היחידה מבין חברות הלהקה שהמשיכה לקריירת סולו. לצד סיום לימודי משחק, היא החלה לעסוק בהקלטת אלבום הבכורה שלה, והסינגל הראשון מתוכו "צוואר אל צוואר", הופץ במרץ 2010. השיר זכה לשבחים מצד מבקרי המוזיקה[2], והציג סגנון שונה מזה שנהגה לשיר בו עם הדיימונד'ז.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2006: הלב שלי נשבר
  • 2006: אתה הכוכב
  • 2007: שיהיה לי את הכוח

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מחאות כנגד השתתפותו של בטלר באירוויזיון http://www.nrg.co.il/online/7/ART1/067/773.html
  2. ^ יוסי חרסונסקי בביקורת על "צוואר אל צוואר" http://www.yosmusic.com/article.asp?id=6816