דיוויזיית חיל הרגלים הממוכן השנייה (יוון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיוויזיית חיל הרגלים הממוכן השנייה
2η Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού
גם אם רק אחד נשאר בחיים
פרטים
מדינה יווןיוון יוון
שיוך צבא יוון צבא יוון
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1897–הווה (כ־127 שנים)
מלחמות מלחמות הבלקן
מלחמת האזרחים הרוסית
מלחמת יוון-טורקיה
מלחמת איטליה-יוון
מלחמת האזרחים היוונית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיוויזיית חיל הרגלים הממוכן השנייהיוונית: 2η Μηχανοκίνητη Μεραρχία Πεζικού) היא דיוויזיה של צבא יוון. הדיוויזיה בגלגולה הנוכחי הוקמה ב-2014, אולם היא מהווה המשך ישיר של הדיוויזיה השנייה של צבא יוון, אשר הוקמה כבר ב-1897.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיוויזיה השנייה הוקמה בצו מלכותי מיוחד ב-24 באוקטובר 1897. זאת בעקבות ביצועיו הירודים של הצבא היווני במהלך המלחמה היוונית-עות'מאנית (1897). בסיסה היה באתונה, והיא כללה את בריגדת הרגלים השלישית, אשר בתורה כללה את הרגימנטים ה-1 וה-7, ואת בריגדת הרגלים הרביעית שכללה את הרגימנטים ה-8 וה-9. שתי ב-1 באוגוסט 1900 עבר הצבא היווני ארגון מחדש אשר במסגרתו פורקה הדיוויזיה ה-2 יחד עם הדיוויזיה ה-1, ושלוש דיוויזיות חדשות הוקמו חודש לאחר מכן. הדיוויזיה ה-2 הוקמה מחדש, ובסיסה עדיין היה באתונה. כעת היא כללה את הבריגדה השלישית (אתונה) שכללה את הרגימנטים ה-1 וה-7, והבריגדה הרביעית (כלקיס) שכללה את הרגימנט ה-2 וה-5, וכן את רגימנט הפרשים ה-2 ואת רגימנט הארטילריה ה-2. בינואר 1912 פורקו הבריגדות, והרגימנטים הוכפפו ישירות למרותן של הדיוויזיות.

הדיוויזיה השתתפה במלחמות הבלקן, ולאחר מכן הייתה חלק מכוח יווני שנשלח לסייע לכוחות הצבא הלבן במהלך מלחמת האזרחים הרוסית. בהמשך השתתפה הדיוויזיה גם במלחמת יוון-טורקיה, מלחמת איטליה-יוון ומלחמת האזרחים היוונית.

ב-2014 הפכה הדיוויזיה מדיווזייית חי"ר רגילה לדיוויזיית חיל רגלים ממוכן, ולפיכך שונה שמה ל"דיוויזיית חיל הרגלים הממוכן השנייה". כיום היא מוצבת באדסה, ומהווה עתודה אסטרטגית של הארמייה הראשונה. היא כוללת את בריגדת השריון ה-24, ובריגדות חיל הרגלים הממוכן ה-33 וה-34.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]