דונקי קונג ג'וניור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

'סיווג: משחק פלטפורמה' אינו ערך חוקי

דונקי קונג ג'וניור
ドンキーコングJR.
כללי
תאריך הוצאה 1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Donkey Kong עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Atari 2600, Family Computer Disk System, ColecoVision, Nintendo Entertainment System, אטארי 7800, Game & Watch עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם דונקי קונג
המשחק הבא דונקי קונג 3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דונקי קונג ג'וניוראנגלית: Donkey Kong Jr.) הוא משחק פלטפורמה משנת 1982 שפותח ופורסם על ידי חברת נינטנדו היפנית. זהו משחק ההמשך למשחק הווידאו המצליח משנת 1981 "דונקי קונג", אך התפקידים של הדמויות המרכזיות הפוכים במשחק בהשוואה למשחק הקודם - מריו (אשר נקרא במקור "ג'מפמן") הוא כעת הנבל ודונקי קונג ג'וניור מנסה להציל את אביו. המשחק פותח בתחילה למכונות הארקייד ובמהלך שנות ה-80 המשחק יצא גם למגוון פלטפורמות ביתיות.

המשחק תוכנן בעיקר על ידי שיגרו מיאמוטו וכמו גם על ידי המהנדס הראשי של חברת נינטנדו גאנפיי יוקוי. מיאמוטו יצר גם את הגרפיקה של המשחק יחד עם יושיו סאקאמוטו. את המוזיקה למשחק הלחין יוקיו קאנהאוקה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבור המשחק, דונקי קונג ג'וניור, מנסה להציל את אביו דונקי קונג, אשר נתפס על ידי מריו ונכלא בכלוב.

דונקי קונג ג'וניור חייב להציל את אביו. מריו מנסה לעצור את דונקי קונג ג'וניור על ידי שחרור חיות והצבת מכשולים בדרכו. כאשר דונקי קונג ג'וניור מצליח במסך האחרון להציל את אביו, דונקי קונג משתחרר והפלטפורמה קורסת. בהמשך דונקי קונג בועט במריו אשר עף החוצה מהפריים. בגרסת של המשחק לקונסולת ה-NES מריו מת כאשר הפלטפורמה קורסת.

אזכורים בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות ה-80 הופקה סדרת אנימציה שהתבססה על המשחק בשם "דונקי קונג ג'וניור" אשר שודרה במקור בין השנים 1983 עד 1985. דמותו של דונקי קונג ג'וניור דובבה בסדרה על ידי פרנק ולקר.

דונקי קונג ג'וניור הוא אחד מ-8 הדמויות בהן ניתן לשחק במשחק "Super Mario Kart" שיצא במקור עבור קונסולת המשחק סופר נינטנדו. דונקי קונג ג'וניור הוא גם דמות בה אפשר לשחק במשחק "Mario's Tennis" שיצא לקונסולת משחקי הווידאו וירטואל בוי ובמשחק "Mario Tennis" שיצא לקונסולת משחקי הווידאו נינטנדו 64.

דונקי קונג ג'וניור הוא אחד מהדמויות במשחק "Super Mario Maker" אשר השחקן מסוגל להפוך אליו כאשר במהלך המשחק הדמות בה משחקים אוכלת פטריות קסם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דונקי קונג ג'וניור בוויקישיתוף