דוד לוי (ראש מועצה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דוד לוי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1953 (בן 71 בערך)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
מפלגה הליכוד
יו"ר מועצה אזורית ערבות הירדן ה־2
ינואר 19902004
(כ־14 שנים)
תפקידים בולטים נוספים

דוד לוי (נולד ב-1953 לערך) הוא איש ציבור ישראלי, כיהן כראש המוצעה האזורית ערבות הירדן בין 1990 ל-2004.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד וגדל בירושלים, והיה חניך תנועת בית"ר[1].

הצטרף למושב ארגמן שבבקעת הירדן ומילא בו שורת תפקידים לרבות חבר המזכירות ומזכיר המושב. היה חבר הליכוד, ונמנה עם תומכיו של יצחק שמיר במפלגה[2].

ב-1990, לאחר פרישתו של ישראל נדיבי מראשות מועצת בקעת הירדן, התמודד לוי על התפקיד מול חמישה מועמדים אחרים[3]. הוא ניצח ונבחר לראשות המועצה. כיהן בתפקיד במשך שלוש קדנציות, עד 2004. בתקופת כהונתו התמודדה בקעת הירדן עם השלכותיהם של הסכמי אוסלו, הסכמי קמפ דייוויד והאינתיפאדה השנייה.

במקביל לכהונתו כראש מועצה היה חבר במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו[4].

לאחר פרישתו מראשות המועצה שימש כעוזרו של שר הביטחון שאול מופז. לאחר מינויו של מופז לשר התחבורה, מינה אותו לראש מינהל בחברה הלאומית לדרכים, לאחר שכשלו ניסיונותיו למנותו למשנה למנכ"ל משרד התחבורה ולמנכ"ל נתיבי איילון[5].

בפברואר 2006 פגע רכבו בהולכת רגל פלסטינית שחצתה את כביש הבקעה בכפר עוג'ה א-תחתא ונהרגה כתוצאה מהפגיעה. הוא הורשע בגרימת מותה בבית המשפט לתעבורה. לוי ערער לבית המשפט המחוזי, שזיכה אותו פה אחד מאשמה, לאחר שהתביעה לא הצליחה להוכיח את גרסתה[6].

ב-2008 מונה לראש "צוות אב לתחבורה ירושלים". המינוי ספג ביקורת משום ששר התחבורה מופז לחץ למנותו לתפקיד, ולכן במכרז הוכנסו דרישות מותאמות עבורו שאינן רלוונטיות לתפקיד כמו תואר במדעי החברה. בג"ץ פסל את המכרז ועיריית ירושלים פרסמה מכרז מתוקן, שגם בו זכה לוי. ב-2010 בשל טענות נוספות על פגמים בהליך המינוי, הוא פרש מהתפקיד[7].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]