דוד דוידוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דוד דוידוף
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 1 ביולי 1937 (בן 86)
ירושלים, ישראל
מועדונים מקצועיים כשחקן*
שנים מועדונים הופעות (ש)
1955–1966 בית"ר ירושלים 128 (45)
קבוצות כמאמן
1982 בית"ר ירושלים
* הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה בלבד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דוד דוידוף (נולד ב-1 ביולי 1937) הוא כדורגלן עבר ישראלי ומאמן כדורגל ששיחק ואימן בקבוצת בית"ר ירושלים.

דוידוף החל לשחק בקבוצת הנוער הירושלמית בית"ר יהודה. לאחר שהרשים את המאמן אגון פולק, הוא זומן לקבוצה הבוגרת של בית"ר ירושלים כשהוא בגיל 16. בשנת 1955 ערך את משחק הבכורה שלו במדי הקבוצה, במשחק דרבי מול הפועל ירושלים, כשהוא מתופקד בעמדת הקיצוני השמאלי, עמדה בה שיחק לאורך מרבית שנותיו כשחקן.

לאחר שהתגייס לצה"ל פגש את הכדורגלן נחום סטלמך, שלימד אותו את רזי תורת הנגיחות בכדור. דוידוף התאמן וליטש את טכניקת הנגיחה שלו, שהפכה לסימן ההיכר שלו כשחקן. הוא הצטיין בניתור גבוה, ונגיחות עוצמתיות מהן הרבה לכבוש שערים. לימים כונה בתקשורת "ראש הזהב", בדומה לכינויו של סטלמך עצמו. את אחד משערי הנגיחה המפורסמים שלו, כבש במשחק ידידות באצטדיון ימק"א מול הקבוצה הצרפתית טולוז, כשניתר לכדור שהגביה לעברו הקשר אהוד פדרמן.

במדי בית"ר ירושלים שיחק דוידוף אחד עשר עונות, בהן כבש 45 שערי ליגה, והוא משיאני כובשי השערים של המועדון בכל הזמנים. דוידוף שיחק לפרק זמן קצר בקבוצת בית"ר תל אביב, כשזאת נאבקה על חייה בליגה הראשונה.

לאחר פרישתו ממשחק, התבקש על ידי יושב ראש קבוצת בית"ר ירושלים, ראובן ריבלין, להקים מחלקת ילדים למועדון. דוידוף אימן שחקנים דוגמת אלי אוחנה, אבי כהן, סמי מלכה, משה בן ארוש, אהוד אשש ועוד. בעונת 1982/1983 שימש דוידוף כמאמן הקבוצה הבוגרת של בית"ר ירושלים, ולאחריה חזר לאמן במחלקות הנוער והילדים של המועדון.

דוד דוידוף הוא אביו של במאי הקולנוע והטלוויזיה עודד דוידוף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]