דאבל הזהב (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דאבל הזהב
Золотой дубль
מדינה רוסיה, ארמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה AP Cinema
הקרנת בכורה 2021 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ספורט עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דאבל הזהב (רוסית: Золотой дубль) הוא סרט עלילתי באורך מלא, דרמת ספורט, שמהווה קופרודוקציה בין ארמניה לרוסיה המוקדשת לקבוצת אררט ולזכייתה ב-10 באוקטובר 1973 תחת ניקיטה סימוניאן באליפות ברית המועצות ובגביע ברית המועצות בכדורגל.[1][2]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1973 - נבנות תחנות כוח גרעיניות בברית המועצות, המחשבים הראשונים נוצרים, המדינה חיה חיים סוערים ופעילים וכדורגל הוא פורקן לאנשים - מעובד פשוט ומהנדס ועד מנהיגי המפלגה.

אליפות ברית המועצות בכדורגל מלאה בתשוקות על המגרש וביציעים, משחקים של מנהיגים ואפילו הגרלות מחתרת. בארמניה יש תנופת כדורגל אמיתית - קבוצת הכדורגל של ירוואן "אררט", בהדרכ ניקיטה סימוניאן, מכוונת לזכייה באליפות ובגביע ברית המועצות. אולם הדרך למטרה השאפתנית אינה קלה, מכיוון ש"אררט" מתעמת עם דינמו קייב האימתנית, שנתמכה באופן אישי על ידי ראש הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית באוקראינה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתמקד במשחק הגמר של גביע ברית המועצות, שהתקיים ב-10 באוקטובר 1973 בלוז'ניקי וזכור בזכות הדרמה המדהימה שלו והפך לאחד הגמרים הדרמטיים בתולדות הכדורגל הסובייטי. הניצחון של אררט גרם לתהודה עצומה בזמנו והפך לפרק מסקרן בתולדות הספורט הסובייטי - לראשונה קבוצה ארמנית זכתה בתואר, לאחר שהצליחה להביס את הפייבוריטית הבלתי מעורערת של אותן שנים, דינמו קייב. הסרט, המבוסס על אירועים אמיתיים, טבול באווירה של שנות ה-70, עוקב אחר המאבק הבלתי מתפשר במגרשי הכדורגל, על הצד האפל של הספורט הסובייטי ומגולל כיצד דמות ספורטיבית אמיתית, מיומנות אמיתית ורוח צוות יכולים להביס מערכת מפלגתית-מנוהלת רבת עוצמה עם משאבים בלתי מוגבלים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "דאבל הזהב", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ www.panarmenian.net. "Золотой дубль: В 2020 году начнутся съемки фильма о легендарном армянском ФК Арарат". www.panarmenian.net. נבדק ב-2019-12-14.
  2. ^ radiovan.fm. "Наконец-то у нас будет кино о легендарной победе "Арарата" в финале кубка СССР!!!Наконец-то у нас будет кино о легендарной победе "Арарата" в финале кубка СССР!!!". radiovan.fm. נבדק ב-2019-12-11.