גמר הליגה האירופית 2010

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר הליגה האירופית 2010
אירוע הליגה האירופית 2010
הארכה)
תאריך 12 במאי 2010
מיקום פולקספארקשטדיון, המבורג, גרמניה
השחקן המצטיין דייגו פורלאן (אתלטיקו מדריד)
שיפוט ניקולה ריצולי (איטליה)
צופים 49,000
2011
uefa.com

גמר הליגה האירופית 2010 התקיים בפולקספארקשטדיון בהמבורג, גרמניה ב-12 במאי 2010, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר הליגה האירופית לעונת 2009/2010 היא אתלטיקו מדריד הספרדית, שניצחה במשחק את פולהאם האנגלית בתוצאה 2-1 בתום הארכה. הייתה זו המהדורה ה-39 של המפעל, והראשונה בשמה החדש לאחר החלפת השם גביע אופ"א.

היה זה מפגש הגמר השלישי בתולדות המפעל בו נפגשו נציגה ספרדית ואנגלית. קדמו לו גמר גביע אופ"א 2001, בו גברה ליברפול על דפורטיבו אלאבס, וגמר גביע אופ"א 2006 בו הביסה סביליה את מידלסברו. אתלטיקו ופולהאם מעולם לא נפגשו ביניהן במפגש רשמי, ויתרה מכך, אתלטיקו הייתה ליריבה הספרדית הראשונה אי פעם של פולהאם במסגרת רשמית.

שתי הקבוצות העפילו לגמר המפעל לראשונה בתולדותיהן. אתלטיקו הייתה לספרדית השביעית בתולדות מפגשי הגמר, והרביעית לזכות בתואר (אחרי ריאל מדריד, ולנסיה וסביליה). כמו כן, היה זה גמר אירופי חמישי בתולדות המועדון, וזכייה שנייה בתואר אירופי אחרי גביע אירופה למחזיקות גביע בעונת 1961/1962. מן העבר השני, פולהאם העפילה לגמר בעונה האירופית השנייה בלבד בתולדותיה.

אתלטיקו מדריד סיימה את עונת 2008/2009 בספרד במקום הרביעי בטבלה. בשל כך, החלה את העונה האירופית בשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. היא הצליחה להעפיל לשלב הבתים של המפעל, אך סיימה שלישית ולכן נשרה אל משחקי הליגה האירופית. מנגד, פולהאם סיימה את עונת 2008/2009 בפרמייר ליג במקום השביעי בטבלה, שהספיק לה למקום בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית. היא צלחה שני סיבובי מוקדמות בדרך לשלב הבתים של המפעל.

במשחק עצמו עלתה אתלטיקו ליתרון ראשון משער של דייגו פורלאן בדקה ה-32. סיימון דייוויס איזן את התוצאה כעבור חמש דקות בלבד, והשוויון נשמר עד להארכה. בדקה ה-116, ארבע דקות בלבד לתום ההארכה, השלים פורלאן צמד והעניק לקבוצתו את תואר אלופת הליגה האירופית.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרדספרד אתלטיקו מדריד סיבוב אנגליהאנגליה פולהאם
ליגת האלופות הליגה האירופית
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני שלבי מוקדמות יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
לא השתתפה סיבוב מוקדמות שלישי ליטאליטא וטרה 6 - 0 3 - 0 (ח) 3 - 0 (ב)
יווןיוון פנאתינאיקוס 5 - 2 3 - 2 (ח) 2 - 0 (ב) סיבוב הפלייאוף רוסיהרוסיה אמקאר פרם 3 - 2 3 - 1 (ב) 0 - 1 (ח)
יריבה תוצאה שלב הבתים יריבה תוצאה
קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 0 - 0 (ב) מחזור 1 בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 1 - 1 (ח)
פורטוגלפורטוגל פורטו 0 - 2 (ח) מחזור 2 שווייץשווייץ פ.צ. בזל 1 - 0 (ב)
אנגליהאנגליה צ'לסי 0 - 4 (ח) מחזור 3 איטליהאיטליה רומא 1 - 1 (ב)
אנגליהאנגליה צ'לסי 2 - 2 (ב) מחזור 4 איטליהאיטליה רומא 1 - 2 (ח)
קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 1 - 1 (ח) מחזור 5 בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 1 - 0 (ב)
פורטוגלפורטוגל פורטו 0 - 3 (ב) מחזור 6 שווייץשווייץ פ.צ. בזל 3 - 2 (ח)
טבלת בית ד' (אלופות)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
אנגליהאנגליה צ'לסי 6 4 2 0 11 4 7+ 14
פורטוגלפורטוגל פורטו 6 4 0 2 8 3 5+ 12
ספרדספרד אתלטיקו מדריד 6 0 3 3 3 12 9- 3
קפריסיןקפריסין אפואל ניקוסיה 6 0 3 3 4 7 3- 3
טבלת הבית טבלת בית ה' (אירופית)
קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' ש.זכות ש.חובה הפרש נק'
איטליהאיטליה רומא 6 4 1 1 10 5 5+ 13
אנגליהאנגליה פולהאם 6 3 2 1 8 6 2+ 11
שווייץשווייץ פ.צ. בזל 6 3 0 3 10 7 3+ 9
בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 6 0 1 5 2 12 10- 1
הליגה האירופית
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
טורקיהטורקיה גלאטסראיי 3 - 2 1 - 1 (ב) 2 - 1 (ח) סיבוב נוקאאוט ראשון אוקראינהאוקראינה שחטאר דונצק 3 - 2 2 - 1 (ב) 1 - 1 (ח)
פורטוגלפורטוגל ספורטינג ליסבון 2 - 2 0 - 0 (ב) 2 - 2 (ח) שמינית הגמר איטליהאיטליה יובנטוס 5 - 4 1 - 3 (ח) 4 - 1 (ב)
ספרדספרד ולנסיה 2 - 2 2 - 2 (ח) 0 - 0 (ב) רבע הגמר גרמניהגרמניה וולפסבורג 3 - 1 2 - 1 (ב) 1 - 0 (ח)
אנגליהאנגליה ליברפול 2 - 2 1 - 0 (ב) 1 - 2ה (ח) חצי הגמר גרמניהגרמניה המבורג 2 - 1 0 - 0 (ח) 2 - 1 (ב)

אתלטיקו מדריד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד החלה את דרכה בסיבוב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. היא הוגרלה במסלול הקבוצות שאינן אלופות, ולא הייתה מדורגת בהגרלה. בדו-קרב על המקום בשלב הבתים פגשה אתלטיקו את פנאתינאיקוס היוונית. במשחק הראשון הובילה אתלטיקו במחצית משער של מקסי רודריגס, אך דימיטריס סלפינגידיס איזן עם פתיחת המחצית השנייה. דייגו פורלאן וסרחיו אגוארו החזירו את היתרון לאתלטיקו, וגם שער מצמק של סבסטיאן לטו לא הועיל, 3-2 בסיום לאתלטיקו. בגומלין הביתי עלתה אתלטיקו ליתרון מהיר משער עצמי של לוקאס וינטרה. אגוארו הכפיל לפני הסיום, וקבע 2-0 לאתלטיקו, שהעפילה לשלב הבתים עם 5-2 בסיכום.

בשלב הבתים, אליו הוגרלה אתלטיקו מהדרג השלישי, פגשה הקבוצה את צ'לסי, פורטו ואפואל ניקוסיה. את סיבוב המשחקים הראשון סיימה אתלטיקו ללא שער וללא ניצחון, לאחר שפתחה בשוויון 0-0 ביתי מול אפואל, והפסידה פעמיים בחוץ, 2-0 לפורטו ותבוסת 4-0 לצ'לסי. במשחק השני מול צ'לסי, כבשה אתלטיקו לראשונה בשלב הבתים, כשאגוארו קבע 1-0 בדקה ה-66. צמד של דידייה דרוגבה בשמונה הדקות האחרונות השלים מהפך, אך אגוארו השלים אף הוא צמד בתוך תוספת הזמן, שוויון 2-2 בסיום. במשחק הבא בניקוסיה הצליחה אתלטיקו להתגבר על פיגור מוקדם עם שער שוויון של סימאו סברוסה במחצית השנייה, ולהשיג נקודה שלישית במפעל, אך במחזור הנעילה נכנעה 3-0 בביתה לפורטו. ברונו אלווש ורדאמל פלקאו קבעו 2-0 לאחר פחות מרבע שעה, והאלק קבע את תוצאת המשחק. אתלטיקו הסתייעה בצ'לסי, שמנעה מאפואל ניצחון במחזור הסיום, והקדימה אותה בזכות חוק שערי חוץ, כך שעל אף שלא השיגה ניצחון בשלב הבתים, המשיכה אתלטיקו לליגה האירופית דרך המקום השלישי.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון של הליגה האירופית, פגשה אתלטיקו את גלאטסראיי הטורקית. אתלטיקו המשיכה לחפש ניצחון אירופי ראשון מאז מוקדמות האלופות, אך השיגה רק שוויון 1-1 ביתי מול הטורקים. חוסה אנטוניו רייס עוד העלה את אתלטיקו ליתרון במחצית הראשונה, אך פחות מרבע שעה לסיום השיג עבדול קאדר קייטה את שער השוויון. בגומלין השיגה אתלטיקו שער חוץ יקר בדקה ה-63 מכיבוש של סימאו, אך שלוש דקות לאחר מכן שוב היה זה קייטה שהכניע את אתלטיקו. בדקה האחרונה של המשחק, לפני שהקבוצות הולכות להארכה, כבש פורלאן את שער הניצחון שקבע 3-2 בסיכום והעלה את אתלטיקו לשמינית הגמר.

בשלב שמינית הגמר פגשה אתלטיקו את ספורטינג ליסבון. אתלטיקו אירחה את המשחק הראשון ושוב כשלה להשיג ניצחון לעיני הקהל הביתי, והשיגה שוויון 0-0 בלבד. ההכרעה עברה לליסבון, שם כבש אגוארו כבר לאחר שלוש דקות כדי לקבוע 1-0 לאתלטיקו. בדקה ה-19 איזן ליידסון את התוצאה. אגוארו החזיר את אתלטיקו ליתרון תוך פחות מרבע שעה, אך המחצית הסתיימה בשער שוויון מאוחר של אנדרסון פולגה, שקבע 2-2. ספורטינג הייתה צריכה שער נוסף כדי להעפיל, אך בסיום נותרה התוצאה על כנה, 2-2 שהספיק לאתלטיקו להעפיל בזכות חוק שערי חוץ.

ברבע הגמר פגשה אתלטיקו את בת ארצה, ולנסיה. במשחק הראשון בחוץ, לאחר מחצית ראשונה מאופסת, העלה פורלאן את אתלטיקו ליתרון ראשון, אך ולנסיה איזנה משער של מנואל פרננדש. אנטוניו לופס גררו החזיר את היתרון לאתלטיקו, אך דויד וייה איזן וקבע את תוצאת המשחק, שוויון 2-2. לאחר גומלין ביתי ללא שערים, שוב ניצלה אתלטיקו בזכות חוק שערי חוץ, והעפילה לחצי הגמר.

לשלב חצי הגמר מול ליברפול הגיעה אתלטיקו עם כשבמאזנה ניצחון אחד בלבד בששת המשחקים הקודמים, וחמש תוצאות תיקו. במשחק הראשון בבית הצליחה אתלטיקו להשיג ניצחון משער של פורלאן כבר בדקה התשיעית. במשחק הגומלין באצטדיון אנפילד, כבש אלברטו אקווילני לזכות ליברפול בדקות הסיום של המחצית הראשונה, וקבע 1-0. התוצאה החזיקה מעמד עד לסיום, והקבוצות עברו להכרעה בהארכה. חמש דקות מפתיחת ההארכה כבש יוסי בניון את השער השני של ליברפול, שהתקרבה לגמר, אך שבע דקות אחר כך העניק פורלאן לאתלטיקו שער חוץ יקר, שצימק את התוצאה ל-2-1. התוצאה נשמרה עד לסיום, ובזכות שערו של פורלאן המשיכה אתלטיקו לגמר המפעל בזכות חוק שערי החוץ.

פולהאם[עריכת קוד מקור | עריכה]

פולהאם, שהעפילה לליגה האירופית מהמקום השביעי בפרמייר ליג, החלה את דרכה כבר בסיבוב המוקדמות השלישי של המפעל, מול וטרה הליטאית. פערי הרמות הורגשו לאורך צמד המשחקים, כאשר במשחק הראשון בחוץ ניצחה פולהאם 3-0 משערים של בובי זאמורה, דני מרפי בפנדל וסאול קי יון. במשחק הגומלין בבית שחזרה פולהאם את התוצאה משערים של דיקסון אטוהו ואנדרו ג'ונסון (צמד), והעפילה לשלב הפלייאוף עם 6-0 בסיכום. בשלב זה פגשה פולהאם את אמקאר פרם הרוסית. במשחק הראשון בבית גברה פולהאם 3-1 על יריבתה הרוסית, משערים של ג'ונסון, קלינט דמפסי וזאמורה. בגומלין הייתה צריכה אמקאר לנצח בהפרש שני שערים, אך הצליחה לכבוש רק פעם אחת, בדקת הסיום. 1-0 לאמקאר, אך פולהאם העפילה לשלב הבתים עם ניצחון 3-2 בסיכום המפגשים.

בשלב הבתים הוגרלה פולהאם מקבוצת הדירוג השלישית, לצדן של רומא, פ.צ. בזל וצסק"א סופיה. במשחק הראשון בסופיה הופתעה פולהאם עם שער חובה בדקה ה-62, אך שלוש דקות לאחר מכן הצליחה לאזן מרגליו של דיומנסי קמארה, 1-1 בסיום. שער בודד של מרפי במחצית השנייה העניק לפולהאם 1-0 ביתי על בזל. במשחק השלישי אירחה פולהאם את רומא והובילה משער של הבלם ברדה האנגלנד, אך מרקו אנדראולי השווה שלוש דקות בתוך תוספת הזמן וחילץ שוויון לאיטלקים. במשחק הבא ברומא נכנעה פולהאם לראשונה בעונה האירופית שלה. היא הובילה מפנדל של קמארה, אך ספגה פעמיים במחצית השנייה בתווך של שבע דקות, כאשר ג'ון ארנה ריסה וסטפאנו אוקאקה השלימו את המהפך. פולהאם חזרה לנצח עם 1-0 על צסק"א סופיה בבית, משער של זולטאן גרה, ובמשחק הנעילה הייתה חייבת לנצח בבזל על מנת להעפיל. זאמורה, עם צמד בארבע הדקות האחרונות של המחצית, קבע 2-0 בהפסקה. אלכסנדר פריי החזיר את בזל למשחק בפנדל, אך גרה קבע 3-1, פחות מרבע שעה לסיום. שער של מרקו שטרלר קבע 3-2 לפולהאם שלוש דקות לסיום, אך בזל לא הצליחה למצוא פעם נוספת את הרשת, ופולהאם עלתה לשלבי הנוקאאוט מהמקום השני בטבלת הבית.

בסיבוב הנוקאאוט הראשון פגשה פולהאם את מחזיקת הגביע המכהנת, שחטאר דונצק האוקראינית. במשחק הראשון בקרייבן קוטג' עלתה פולהאם ליתרון משער של גרה כבר בדקה השלישית. לואיס אדריאנו איזן עוד במחצית הראשונה, אך זאמורה כבש בדקה ה-63 וקבע 2-1 לפולהאם בסיום. בגומלין עלתה פולהאם ליתרון ראשון בדקה ה-33 משער של האנגלנד. ז'אדסון איזן בדקה ה-69, אך האוקראינים התקשו למצוא פעם נוספת את הרשת. 3-2 בסיכום לפולהאם, שמדיחה את מחזיקת גביע אופ"א כבר בשלב הנוקאאוט הראשון.

בשמינית הגמר המתינה לפולהאם הגרלה קשה נוספת, יובנטוס האיטלקית, שהגיעה כפייבוריטית ברורה למפגש. המשחק הראשון בסטאדיו אולימפיקו עמדה יובנטוס בציפיות. ניקולה לגרוטלייה כבש לאחר תשע דקות בלבד, וז'ונתן זבינה הכפיל. אטוהו הצליח רק לצמק, אך בתוספת הזמן של המחצית קבע דויד טרזגה את תוצאת המשחק, 3-1 ליובנטוס. במשחק הגומלין בקרייבן קוטג' כבש טרזגה כבר בדקה השנייה. פולהאם הייתה צריכה שלושה שערים כדי להשוות את הדו-קרב, ובדקה התשיעית נהנתה משער של זאמורה, שקבע 1-1. עוד לפני תום המחצית קבע גרה 2-1, וארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה השלים גרה צמד בפנדל מדויק שקבע 3-1 לפולהאם. בדקה ה-82, שמונה דקות לפני שהמשחק עובר להכרעה בהארכה, כבש דמפסי וקבע מהפך מרשים, 4-1 דרמטי לפולהאם, שמדיחה את יובנטוס עם 5-4 בסיכום המפגשים.

ברבע הגמר פגשה פולהאם את וולפסבורג הגרמנית. במשחק הראשון בבית כבשו זאמורה ודמיאן דאף במחצית השנייה והצעידו את פולהאם ליתרון 2-0, אך אלכסנדר מדלונג הצליח לצמק עם שער חוץ דקה אחת לסיום. שער של זאמורה כבר בדקה הראשונה של משחק הגומלין הספיק לפולהאם כדי להשלים ניצחון כפול, ולהעפיל לחצי הגמר עם 3-1 בסיכום.

בחצי הגמר המתינה לפולהאם יריבה גרמנית נוספת, המבורג, שהגיעה לדו-קרב בידיעה כי משחק הגמר ייערך באצטדיונה הביתי, פולקספארקשטדיון. המשחק הראשון נערך באצטדיון, אך המבורג לא הצליחה לנצל את יתרונה הביתי והקבוצות נפרדו בשוויון 0-0. במשחק הגומלין כבש מלאדן פטריץ' שער חוץ חשוב עבור המבורג, שחייב את פולהאם לכבוש פעמיים. המבורג התקרבה לגמר ביתי, אך ספגה את השוויון בדקה ה-69 משער של סיימון דייוויס. שבע דקות לאחר מכן כבש גרה את השער שהשלים מהפך וקבע את תוצאת הסיום - פולהאם בגמר אחרי 2-1 בסיכום המפגשים.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחצית ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו הגיעה למשחק בידיעה כי לא תוכל להבטיח עונה נוספת באירופה דרך הליגה. מחזור אחד לסיום העונה בליגה הספרדית, ניצבה אתלטיקו במקום התשיעי, מרחק שמונה נקודות מהמקומות המובילים לאירופה. עם זאת, התעתדה הקבוצה לשחק בגמר גביע המלך הספרדי מול סביליה שבוע לאחר גמר הליגה האירופית. למשחק הגמר הגיעה אתלטיקו בסגל מלא כמעט לחלוטין. המאמן קיקה סאנצ'ס פלורס חסר במשחק את שוער המשנה, סרחיו אסנחו, שנפצע כאשר פתח בליגה במקומו של דויד דה חאה שזכה למנוחה. שבעה שחקנים זכו למנוחה במשחק הליגה האחרון של אתלטיקו לפני הגמר, כך שהקבוצה הגיעה בכושר פיזי טוב ועם סגל רחב. פלורס פתח בשער עם דה חאה, בעוד בהתקפה עלה עם שני החלוצים הבכירים, דייגו פורלאן וסרחיו אגוארו. מנגד, פולהאם הגיעה אף היא בידיעה כי רק ניצחון בגמר יבטיח לה עונה נוספת באירופה, מכיוון שהייתה ממוקמת במקום ה-12 בפרמייר ליג, והודחה ממפעלי הגביע בשלבים המוקדמים. בפולהאם חששו מפציעותיהם של שחקני המפתח, בובי זאמורה ודמיאן דאף, אך השניים נכללו לבסוף בהרכב הפותח. מלבדם, חמישה שחקנים נוספים סבלו מפציעות קטנות סביב תאריך המשחק, אך נכללו לבסוף בסגל. ההפתעה בהרכב של רוי הודג'סון הייתה הכללתו של כריס ביירד באגף ימין של ההגנה, על חשבונו של ג'ון פנטסיל שהתאושש מפציעתו אך נותר על הספסל.

אתלטיקו פתחה היטב את המשחק, ובדקה ה-12 הייתה קרובה לעלות ליתרון. אגוארו השתלט על מסירה לאחור של דני מרפי, העביר שמאלה לפורלאן שבעט שטוח לפינה הימנית הרחוקה. הכדור הכניע את מארק שוורצר, אך נעצר בקורה. מן העבר השני, זאמורה הסית כדור לעברו של סיימון דייוויס, שבעט מהאוויר מחוץ לרחבה, אך דה חאה קלט היטב.

בדקה ה-32 עלתה אתלטיקו ליתרון ראשון. חוסה אנטוניו רייס חטף כדור בצד ימין של ההגנה, ופרץ היטב לאורך הקו. רייס העביר למרכז, שם המתין סימאו סברוסה, שהעביר בנגיעה לאגוארו. החלוץ הארגנטינאי הצליח להשתלט על הכדור עם הראש, וניסה לייצר בעיטה ברגל שמאל. הכדור מעט ברח לאגוארו, אך הגיע לפורלאן, שמצא עצמו פנוי מול השוער ובעט בנגיעה פנימה, 1-0 לאתלטיקו מדריד.

היתרון הספרדי החזיק מעמד חמש דקות בלבד. פולהאם תקפה היטב עם מספר שחקנים, ובאה על שכרה בתום מהלך נאה. זאמורה קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה, והיתל בשני שחקני הגנה. את הכדור שמעט ברח הסית היטב לדאף שהמתין במרכז הרחבה. הכדור החמיץ את דאף, שהצליח להעביר אותו תוך כדי גלישה ימינה אל זולטאן גרה, שהקשית היטב שמאלה. אל הכדור הגיע ראשון דייוויס, שבעט בעוצמה מהאוויר מטווח של כשמונה מטרים אלכסונית לפינה הקרובה של דה חאה, וקבע שוויון 1-1.

עוד לפני תום המחצית ניסה פורלאן בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, אך שוורצר הדף לקרן. התוצאה נותרה עד לתום המחצית הראשונה, 1-1 בפולקספארקשטדיון.

מחצית שנייה והארכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פתיחת המחצית השנייה, ניסתה פולהאם להשלים מהפך במשחק. כדור שהורחק מהגנת אתלטיקו הגיע לדייוויס, שבעט בעוצמה כדור שטוח מתוך הרחבה, אך נהדף על ידי דה חאה. בדקה ה-55 ביצעה פולהאם חילוף, והוציאה את זאמורה, שהיה בספק למשחק בגלל פציעה. במקומו עלה קלינט דמפסי, שהיה לכדורגלן האמריקאי הראשון שנוטל חלק במשחק גמר אירופי משמעותי.

אתלטיקו השתלטה על המשחק בדקות הבאות, והוכיחה עליונות על פולהאם לאורך רוב שלבי המחצית. המצב הטוב ביותר שלה במחצית השנייה הגיע לאחר פריצה מרשימה של פורלאן, שעבר בין שני שחקנים והגיע עד לקו סוף המגרש, משם הוציא מסירה לאחור. שני שחקני אתלטיקו הצליחו לגעת בכדור, אך הגלישה של אגוארו שלחה את הכדור החוצה. בסיומן של תשעים הדקות, שוויון 1-1 בין פולהאם ואתלטיקו, והמשחק עבר להכרעה בהארכה.

אתלטיקו המשיכה לשלוט גם בהארכה, ואף התקרבה לשער שני ממצבים של פורלאן ושל אגוארו. בדקה ה-116, על סף סיום ההארכה, הצליחה אתלטיקו לכבוש את שער הניצחון. אגוארו פרץ באגף שמאל, ומצא מולו את ארון יוז. אגוארו העביר כדור רוחב לתוך הרחבה, שקפץ על הקרקע. פורלאן הגיע לראשון לכדור, ובנגיעה הסית אותו היטב לפינה כדי להכניע את שוורצר, 2-1 לאתלטיקו.

התוצאה נותרה על כנה עד לסיום, ואתלטיקו מדריד הייתה לזוכה הראשונה בליגה האירופית.


12 במאי 2010 ספרדספרד אתלטיקו מדריד 2 - 1ה אנגליהאנגליה פולהאם פולקספארקשטדיון, המבורג, גרמניה
צופים: 49,000
שיפוט: איטליהאיטליה ניקולה ריצולי
דייגו פורלאן הובקעו שערים בדקות ה- 116', 32' 116', 32' (סיקור) סיימון דייוויס הובקע שער בדקה ה- 37' 37'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד
פולהאם
שוער 43 ספרדספרד דויד דה חאה
מגן ימני 17 צ'כיהצ'כיה תומאש אויפלושי
בלם 21 קולומביהקולומביה לואיס פראה
בלם 18 ספרדספרד אלבארו דומינגס
מגן שמאלי 3 ספרדספרד אנטוניו לופס (קפטן)
קשר ימני 19 ספרדספרד חוסה אנטוניו רייס הוחלף בדקה ה-78 78'
קשר מרכזי 12 ברזילברזיל פאולו אסונסאו
קשר מרכזי 8 ספרדספרד ראול גרסיה כרטיס צהוב בדקה ה-114 114'
קשר שמאלי 20 פורטוגלפורטוגל סימאו סברוסה הוחלף בדקה ה-68 68'
חלוץ 7 אורוגוואיאורוגוואי דייגו פורלאן כרטיס צהוב בדקה ה-117 117'
חלוץ 10 ארגנטינהארגנטינה סרחיו אגוארו הוחלף בדקה ה-119 119'
מחליפים:
שוער 42 ספרדספרד ג'ואל רובלס
מגן 2 ספרדספרד חואן ואלרה נכנס כמחליף בדקה ה-119 119'
מגן 16 ספרדספרד חואניטו
מגן 24 אורוגוואיאורוגוואי לאנדרו קבררה
קשר 6 ספרדספרד איגנסיו קמאצ'ו
קשר 9 ספרדספרד חוסה מנואל חוראדו נכנס כמחליף בדקה ה-68 68'
חלוץ 14 ארגנטינהארגנטינה אדוארדו סאלביו כרטיס צהוב בדקה ה-107 107' נכנס כמחליף בדקה ה-78 78'
מאמן:
ספרדספרד קיקה סאנצ'ס פלורס
שוער 1 אוסטרליהאוסטרליה מארק שוורצר
מגן ימני 6 צפון אירלנדצפון אירלנד כריס ביירד
בלם 18 צפון אירלנדצפון אירלנד ארון יוז
בלם 5 נורווגיהנורווגיה ברדה האנגלנד כרטיס צהוב בדקה ה-63 63'
מגן שמאלי 3 אנגליהאנגליה פול קונצ'סקי
קשר ימני 16 אירלנדאירלנד דמיאן דאף הוחלף בדקה ה-84 84'
קשר מרכזי 20 ניגריהניגריה דיקסון אטוהו
קשר מרכזי 13 אנגליהאנגליה דני מרפי (קפטן) הוחלף בדקה ה-118 118'
קשר שמאלי 29 ויילסויילס סיימון דייוויס
קשר התקפי 11 הונגריההונגריה זולטאן גרה
חלוץ 25 אנגליהאנגליה בובי זאמורה הוחלף בדקה ה-55 55'
מחליפים:
שוער 19 שווייץשווייץ פסקל צוברבולר
מגן 4 גאנהגאנה ג'ון פנטסיל
קשר 17 נורווגיהנורווגיה ביורן הלגה ריסה
קשר 23 ארצות הבריתארצות הברית קלינט דמפסי נכנס כמחליף בדקה ה-55 55'
קשר 27 אנגליהאנגליה ג'ונתן גרינינג נכנס כמחליף בדקה ה-118 118'
קשר 34 דרום אפריקהדרום אפריקה קגישו דיגקאשווה
חלוץ 10 נורווגיהנורווגיה אריק נבלנד נכנס כמחליף בדקה ה-84 84'
מאמן:
אנגליהאנגליה רוי הודג'סון

עוזרי שופט:
איטליהאיטליה כריסטיאנו קופלי (קוון)
איטליהאיטליה לוקה מג'יאני (קוון)

שופט רביעי:
איטליהאיטליה ג'אנלוקה רוקי

סטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתלטיקו מדריד פולהאם
שערים 2 1
בעיטות לשער 27 11
בעיטות למסגרת 10 3
החזקה בכדור 54% 46%
קרנות 9 2
עבירות 15 17
נבדלים 0 9
כרטיסים צהובים 3 1
כרטיסים אדומים 0 0

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]