גל קוסטוריצה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גל קוסטוריצה
לידה 6 בינואר 1968 (בת 56)
באר שבע
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק משוררת, סופרת ועורכת
שפות היצירה עברית
תחום כתיבה סיפורת ושירה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גל קוסטוריצה (נולדה ב-6 בינואר 1968) היא משוררת, סופרת ועורכת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסטוריצה נולדה וגדלה בבאר שבע. למדה תולדות התיאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים ולימודי תואר שני בלשון עברית באוניברסיטת תל אביב על בסיס מלגת הצטיינות. בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במדעי ההתנהגות ובלשון עברית מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. שיריה וסיפוריה פורסמו במהלך השנים בכתבי העת "קשת החדשה", "עיתון 77", "גג", "מאזניים", "הכיוון מזרח", "יקום תרבות", "מטען", "מקף" ועוד. עוסקת בעריכה, בעיקר בתחומי העיון והאמנות.

יצירתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסטוריצה פרסמה ארבעה ספרים העוסקים במשמעות, בשייכות ובשורש.

בשנת 2009 יצא ספרה הראשון, "לבד באוקיינוס - שלוש יממות בלב ים בדרך אל החופש", העוסק באדם הבודד ומשלב דוקו ופיקציה. לצורך כתיבתו עזבה קוסטוריצה את תל אביב ועברה להתגורר בירושלים, שם נמצא קברו של סלבה קורילוב, גיבור הספר. סיפורו של קורילוב עורר עניין רב, והספר נכנס לרשימת רבי-המכר של "ידיעות ספרים" באותה שנה. קוסטוריצה כתבה, ערכה ועיבדה מחדש בעברית את כתביו וזכרונותיו של סלבה קירילוב שנאספו ונערכו על ידי אלמנתו לנה גנדלב-קורילוב ותורגמו על ידי תיאודור מקרוב. הרשימות ראו אור בצרפתית תחת השם: הקפיצה (1994, La Fuite), בעברית וברוסית תחת השם: "המסע", ובמוסקבה ברוסית תחת השם "לבד באוקיינוס".[1][2]

ספרה השני "שותפות מותנית" נכתב בתל אביב בראשית שנות ה-2000, אך פורסם רק עשור מאוחר יותר. הספר הוא אסופה של סיפורים קצרים העוסקים בניסיון למצוא זוגיות בכרך. שיר ושלושה סיפורים מתוכו התפרסמו לראשונה בכתב העת "קשת החדשה" בעריכת אהרון אמיר.

ספרה השלישי "מהגרת" הוא ספר שירה העוסק בריסוק של הזהות הנשית לאחר הגירה פיזית ורגשית, ובניסיון לבנות זהות איתנה ובלתי תלויה בזמן ובמקום. הספר זכה לציון לשבח של ועדת השיפוט לפרס על שם פסח מילין למשוררים בתחילת דרכם (2011/12).[3]

ספרה הרביעי "בעיר המשפחות" הוא מסכת לירית שעוסקת באדם כחלק מתא משפחתי, וביכולת להירפא מתוך בירור ביוגרפי אישי.[4]

ספריה של קוסטוריצה מתאפיינים במבניות שלהם, תחום שהוא חלק מרכזי ביצירתה ומזוהה גם עם עבודתה כעורכת.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסטוריצה היא עורכת הלשון של פסטיבל ישראל, ירושלים, מאז שנת 2008. בעבר הייתה עורכת הלשון של מיזם "הרמת מסך – בכורות במחול" של משרד התרבות והספורט, ועורכת הבית של המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן. בין היתר קוסטוריצה ערכה ספרים להוצאות ישראליות שונות, ובהן הוצאת מגנס, ההוצאה לאור של משרד הביטחון וספרית מעריב.

ספריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לבד באוקיינוס - שלוש יממות בלב ים בדרך אל החופש, ספרית מעריב, 2009.
  • שותפות מותנית, עמדה-דגש, 2011.
  • מהגרת, עמדה, 2013.
  • בעיר המשפחות, עברית הוצאה לאור, 2022.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיצירתה:

על יצירתה:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]