גוד פארם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גוד פארם בע"מ
לוגו גוד פארם
לוגו גוד פארם
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים אדם פרידלר ואוהד סנדלר
תקופת הפעילות 2016–הווה (כ־8 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שליטה בחברה רמי לוי
מוצרים עיקריים מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, מוצרים לתינוקות, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא
 
www.goodpharm.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
חנות גוד פארם בשכונת תל חנן בעיר נשר, יוני 2023

גוד פארם בע"מ היא רשת שיווק ישראלית המוכרת מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, מוצרים לתינוקות, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא. בשנת 2023 הרשת החלה לשלב בסניפיה גם בתי מרקחת[1].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשת נוסדה בשנת 2016 על ידי שני שותפים ישראלים: אדם פרידלר ואוהד סנדלר[2]. אסטרטגיית המחירים של הרשת הייתה עם כניסתה מכירת מוצרים במחיר קבוע של עד עשרה שקלים לפריט, ללא קיום מבצעים[2]. סניפה הראשון של הרשת נפתח ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב ביולי 2016[2].

ברשת נמכרים מוצרי טואלטיקה, מוצרים לתינוקות, מוצרי ניקיון ותרופות ללא מרשם רופא. תרופות הדורשות מרשם רופא לא נמכרו ברשת, אך החל מ-2023 החלה הרשת לשלב בית מרקחת במספר מסניפיה[1]. הרשת השיקה מותג פרטי משלה הנקרא Good[3]. חלק מן המוצרים הנמכרים בגוד פארם נמכרים בה ביבוא מקביל[4]. שטח סניפיה של הרשת קטן בהשוואה למתחרותיה, רשתות הפארם הגדולות סופר פארם ו-Be.

בשנת 2018 רכש איש העסקים רמי לוי 50.01% מן הרשת בתמורה ל-16 מיליון ש"ח[5]. לאחר הרכישה הכריזה הרשת על תוכנית התרחבות[6]. היא גדלה תוך חמש שנים מ-9 סניפים לכ-50 סניפים בפריסה ארצית, בין נהריה בצפון לבאר שבע בדרום.

בינואר 2021 הודיעה הרשת על תוכנית לביצוע הנפקה ראשונה לציבור של מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, לפי שווי שוק של 400 מיליון שקל[7].

באפריל 2023 רכשה "גוד פארם" את רשת מכוני הכושר "שר פיטנס", הפועלת מאז כחברת בת שלה[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גוד פארם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]