גודפריד גופנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גודפריד גופנס
Godfried Guffens
לידה 22 ביולי 1823
האסלט, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 ביולי 1901 (בגיל 77)
סכארבק, בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גודפריד גופנסאנגלית: Godfried Guffens;‏ 22 ביולי 182311 ביולי 1901) היה צייר בלגי. הוא ידוע בעיקר בזכות ציורי הקיר הדתיים וההיסטוריים המונומנטליים שלו.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד בעיר האסלט בבלגיה. כשהיה רק בן חמש עשרה, הוא התקבל לאקדמיה המלכותית לאמנויות יפות, שם למד אצל ניקז דה קייזר. מאוחר יותר הוא נסע לאיטליה כדי לראות את יצירותיהם של מיכלאנג'לו ורפאל. בהיותו שם, הוא פגש את יוהאן פרידריך אורבק, חבר בתנועת הנצרתיים, שהייתה לו השפעה מכרעת על סגנונו. לפיכך רעיונות אלה גרמו לו לבקר בגרמניה ולחקור את סוגי ציורי הקיר החדשים שהתפתחו שם.

ציור הקיר הגדול ביותר שלו נמצא בכנסיית סנט ג'ורג' באנטוורפן, אותה צייר יחד עם יאן סוורטס מ-1859 עד 1871.[2] כמה ציורי קיר בולטים אחרים כוללים את אלה בבתי העירייה של קורטרייק והאסלט, המקהלה והטבילה של קתדרלת סנט קוונטין והמקהלה של כנסיית סנט אורסולה בלנקן. ציור הקיר שלו באולם הבדים של איפר אבד במהלך מלחמת העולם הראשונה.

הוא היה חבר באקדמיה לאמנויות יפות באנטוורפן ובאקדמיה המלכותית למדע, כתיבה ואמנויות יפות של בלגיה. הוא גם היה חבר מקביל במכון דה פראנס.

בשנת 1900, הוא לקה בשבץ בזמן שלימד שיעור באקדמיה ומת בשנה שלאחר מכן בסכארבק.

להאסלט ולשארביק יש רחובות שנקראים על שמו.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גודפריד גופנס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ E. Benezit, Dictionnaire des Peintres, Sculpteurs, Dessinateurs et Graveurs (Benezit Dictionary of Artists), Paris, 1976.
  2. ^ Hasselt website: Brief biography of Guffens Archived 2014-04-24 at the Wayback Machine, with links to several other sources