ג'ורדי (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ירדן "ג'ורדי" פלג
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 20 בינואר 1987 (בן 37)
קריית מוצקין, ישראל ישראלישראל
שם לידה ירדן פלג
שם במה ג'ורדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ
מוזיקת היפ הופ
רגאטון
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים איזי
רון נשר
סטטיק ובן-אל תבורי
אליעד נחום
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ירדן פלג (מוכר בשם הבמה ג'וֹרדִי; נולד ב-20 בינואר 1987) הוא מוזיקאי, יוצר, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי, שהתפרסם בשל עבודתו עם הצמד סטטיק ובן-אל תבורי. החל מ-2018 ועד 2019 שופט ב"גוט טאלנט ישראל".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירדן פלג נולד בקריית מוצקין למלכה וצביקה פלג, שדרן רדיו. כילד נהג לבקר את אביו פעמים רבות בתחנת הרדיו. בגיל 12 החל ליצור מוזיקה באופן חובבני. בגיל 17 עזב את בית הספר והפיק את שירו הראשון, ובגיל 18 בנה אולפן הקלטות בביתו. את הכינוי "ג'ורדי" קיבל מחבריו כתרגום לאנגלית של השם ירדן.

ב-2013 פתח אולפן הקלטות משלו, והתחיל לעבוד כמפיק עצמאי. עד אותה שנה עבד פלג עם אמנים שונים כמו הרכב "KYD" מהקריות, סאבלימינל, פרויקט טווח ארוך, אופיר קידר, עומרי סבח ועוד. ב-2014 הפיק את השיר "יהלום" של ליאור נרקיס[1].

בתחילת שנת 2014 הוציא לרדיו, יחד עם הראפר "איזי", את השיר "בין הבודדים". הווידאו קליפ לשיר הגיע למקום הראשון במצעד הרשמי של MTV וזכה להיות "קליפ השבוע".

השיר "לא הכל מן אללה", שגם אותו הפיק לאיזי, יצא בשנת 2015, נכנס לפלייליסט של גלגלצ והגיע למקום הראשון.

ב-2015 שיתף פעולה עם איזי ביצירת האלבום "לא לילדים".

את הזמר "סטטיק" הכיר ג'ורדי כשעבד על שיר של ההרכב KYD יחד עם אלון דה לוקו, אליו התלווה סטטיק. ב-2015 פנה אליו הראפר רון נשר (סקיי) על מנת לסייע בהקלטת השיר "#דוביגל". לאחר הצלחת השיר, פנו סטטיק ובן-אל תבורי לג'ורדי על מנת שיפיק להם שיר נוסף, ובאותה שנה הפיק ג'ורדי את השיר "ברבי". השיר זכה להצלחה גדולה ובהמשך יצאו הלהיטים "כביש החוף", "סלסולים", "סתם", "זהב", "טודו בום", "הכל לטובה", "נמסטה", "קאוואי" ו"גומיגם". ג'ורדי מוגדר כ"מפיק המוזיקלי" של ההרכב סטטיק ובן-אל תבורי, ואחראי על עיבוד השירים. הוא מופיע בקליפים שההרכב מפרסם, ושמו בהטיותיו השונות מופיע במילות חלק מהשירים; האזכור המוכר ביותר של שמו הוא "בוא'נה ג'ורדי הגזמת" המופיע בתחילת השיר "ברבי", וגם ג'ורדי ג'ורדליש בתחילת השיר "זהב".

ב-2017 זכה בפרס פריצת השנה של אקו"ם לשנת 2016, יחד עם סטטיק ובן-אל[2].באותה השנה גיא לרר ביקש מג'ורדי להלחין את הפסקול של התוכנית "הצנרת".

לאור הצלחות הלהיטים שהפיק לסטטיק ובן-אל, שזכו למיליוני צפיות ביוטיוב, ושברו שיאים במוזיקה הישראלית, זכה ג'ורדי לחשיפה, והפיק שירים לאמנים נוספים כמו עברי לידר, נועה קירל, אביאור מלסה, דניאל יפה ושרית חדד, לה הפיק את השיר "היית איתה"[3].

בפברואר 2018 החל לשמש כשופט בתוכנית "גוט טאלנט ישראל". במאי 2018 זכה בפרס הישג השנה ליוצר של אקו"ם לשנת 2017[4].

ב-2021 הלחין פלג את השיר "בית משוגעים" של רן דנקר שזכה בשיר השנה. באותה השנה הלחין את הלהיט "בנות", בביצוע של אניה בוקשטיין, שירי מימון ואקו מורגנשטרן.

ב-2022 פלג שיתף פעולה עם הזמרת נועה קירל בשיר "פנתרה".

ב-3 במרץ 2024, פורסם שג'ורדי יעבור עם משפחתו ללוס אנג'לס[5].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורדי נשוי לדורין, אב לשתי בנות ומתגורר בקריית ביאליק. הוא שוכר אולפן הקלטות בקריית אתא מהאחים שמיר בע"מ, בו מתבצעת עיקר עבודתו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורדי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]