ג'ון פול דה-ג'וריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון פול דה-ג'וריה
John Paul DeJoria
לידה 13 באפריל 1944 (בן 80)
אקו פארק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה תיכון ג'ון מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Eloise Broady DeJoria עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון פול ג'ונס דה-ג'וריה (דג'וריה; באנגלית: John Paul Jones DeJoria; נולד ב-13 באפריל 1944) הוא יזם ופילנתרופ אמריקאי.

איש עסקים שידוע בעיקר כמייסד שותף של קו מוצרי השיער 'פול מיטשל' (אנ') ומותג הטקילה 'פטרון'. נכון ל-2017 הוערך הונו האישי בכ-3.1 מיליארד דולר וסיפור חייו משמש השראה כדוגמה למושג "החלום האמריקאי", עלייה מעוני מוחלט להצלחה עסקית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דה-ג'וריה נולד באקו פארק (אנ') שבלוס אנג'לס, קליפורניה. בנם השני של זוג מהגרים לארצות הברית: אב מאיטליה ואם מיוון. כשהיה בן שנתיים התגרשו הוריו ולאחר שאמו החד־הורית לא הצליחה לכלכל את ילדיה נשלחו הילדים לבית אומנה שבו שהו במהלך השבוע. בגיל תשע חזר לאמו ויחד עם אחיו הגדול החלו הילדים למכור עיתונים וכרטיסי ברכה כדי לתמוך בפרנסת המשפחה.

אחרי שירות צבאי בצי ארצות הברית, עבד במגוון עבודות זוטרות. לאחר שפוטר מעבודה זוטרה במותג טיפוח השיער "Redken" (אנ'), ייסד ב-1980 את קו מוצרי השיער שלו 'ג'ון פול מיטשל' ביחד עם מעצב השיער פול מיטשל (אנ'), עם הלוואה קטנה של 700 דולר כשהוא מתגורר ברכבו, מכונית רולס-רויס (אנ') בת 20 שנה. את המוצרים שיווק בתחילה בעצמו.

בעקבות הצלחתו החל להשקיע גם בתחום האלכוהול וייסד ב-1989 את יצרנית הטקילה "פטרון". הוא שותף מייסד של רשת המועדונים "House of Blues" (אנ') ובעל עניין בשורה ארוכה של חברות בתחומי הבידור, האנרגיה, הרכב ועוד.

דה-ג'וריה ידוע גם בפעילותו הנדבנית ותומך בארגונים למאבק ברעב, סיוע לילדים באפריקה, איכות הסביבה ועוד. הוא תורם בולט של הוועדה הדמוקרטית הלאומית ותרם לפוליטיקאים כמו טד קרוז וריק פרי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון פול דה-ג'וריה בוויקישיתוף