ג'וליה בטרפליי היל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וליה בטרפליי היל
Julia Lorraine Hill
לידה 18 בפברואר 1974 (בת 50)
מיזורי, ארה"ב עריכת הנתון בוויקינתונים
כינוי Julia Butterfly Hill עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מדינת ארקנסו עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק Circle of Life Foundation עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק 108629532504174
טוויטר juliabfly
www.juliabutterfly.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וליה לוריין הילאנגלית:Julia Butterfly Hill‏, המוכרת בשם ג'וליה בטרפליי היל, נולדה ב-18 בפברואר 1974, מאונט ורנון, מיזורי, ארצות הברית), היא פעילה סביבתית, המוכרת כמי שחיה על עץ סקויה במשך 738 ימים כדי למנוע את כריתתו לצרכים מסחריים.

בשנת 1996 עברה ג'וליה בטרפליי היל תאונת דרכים קשה, שממנה היא ניצלה בנס. התאונה וזמן השיקום הארוך שנלווה לה הובילו את היל לצאת למסע במערב ארצות הברית, שם טיילה ביערות הסקויה של קליפורניה – ואלו הדהימו אותה והשפיעו עליה מאוד. ב-1997, כשנודע להיל על עץ סקויה בן כ־1,000 שנה בקליפורניה שיועד לכריתה, היא החליטה לעשות מעשה ומ-10 בדצמבר 1997 עד 18 בדצמבר 1999, היא חייתה בין ענפיו של עץ עתיק זה שזכה לשם "לונה". המחאה שלה זכתה לסיקור נרחב בתקשורת בארצות הברית, והעלתה לסדר היום את הסכנה שבה נתונים עצי הסקויה העתיקים.

מאבקה של היל נשא פרי, והיא הצליחה להגן על "לונה" ועל שלושה דונמים נוספים של יער. היל נחשבת לאחת מאקטיביסטיות הסביבה המפורסמות בעולם, וב-1999 היא ייסדה עמותה ללא מטרות רווח בשם Circle of Life, ששמה לה למטרה ללמד בני אדם כיצד לחיות בכדור הארץ באופן שמתחשב יותר בטבע, באמצעות אירועים, סדנאות, תוכניות הכשרה ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וליה בטרפליי היל בוויקישיתוף