ג'וזפינה בוצאקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וזפינה בוצאקי
Giuseppina Bozzacchi
לידה 23 בנובמבר 1853
מילאנו, האימפריה האוסטרית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 בנובמבר 1870 (בגיל 17)
פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ממלכת איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית הקברות של מונמארטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק האופרה הלאומית של פריז עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וּזֶפּינָה בּוֹצאקיאיטלקית: Giuseppina Bozzacchi;‏ 23 בנובמבר 1853 – 23 בנובמבר 1870) הייתה רקדנית איטלקייה. נודעה ביצירת תפקיד סוונהילדה בבלט "קופליה" של ליאו דליב בגיל 16, כשרקדה בבלט האופרה של פריז.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוצאקי, ילידת מילאנו,[1] עברה לפריז ללמוד אצל מאדאם דומיניק. הכוריאוגרף ארתור סן-לאון ומנהל האקדמיה המלכותית למוזיקה אמיל פרין חיפשו באותה עת סוונהילדה מתאימה, לאחר שהסכימו ביניהם, שהבלרינות שהובאו בחשבון קודם לכן - לאונטין בוגראן ואנג'לינה פיורטי - אינן מתאימות לתפקיד, ואילו אדל גראנצוב, הבלרינה החביבה על סן-לאון, החלה ללמוד את התפקיד ב-1868 אך חלתה מאוד. בשנת 1869 אף פנו אל המלחין ליאו דליב בבקשה לחפש סוונהילדה מתאימה במסעו לאיטליה, אך הוא חזר בידיים ריקות. בינתיים, סן-לאון ופרין גילו את בוצאקי בת ה-16.

היא יצרה את תפקיד סוונהילדה ב-25 במאי 1870, בנוכחות הקיסר נפוליאון השלישי, וחזרה על הצלחתה זו בשבועות הבאים. ביולי פרץ סכסוך בינלאומי בין צרפת לבין פרוסיה על היורש לכתר הספרדי, וב-19 ביולי הכריזה צרפת מלחמה. בוצאקי רקדה את סוונהילדה בפעם ה-18 והאחרונה ב-31 באוגוסט. האופרה הפסיקה לשלם משכורות, ובוצאקי, שנחלשה מתת-תזונה, חלתה. היא נדבקה באבעבועות שחורות ובקדחת, ומתה בבוקר יום הולדתה ה-17. היא נקברה במונמארטר שבפריז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וזפינה בוצאקי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]