בשירות הוד מלכותה (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בשירות הוד מלכותה
On Her Majesty's Secret Service
מידע כללי
מאת איאן פלמינג
שפת המקור אנגלית
סוגה ריגול
מקום התרחשות הריביירה הצרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ג'ונתן קייפ עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ג'ונתן קייפ
תאריך הוצאה 1 באפריל 1963
מספר עמודים 288
סדרה
סדרת ספרים ג'יימס בונד
ספר קודם המרגל שאהב אותי
הספר הבא אתה חי רק פעמיים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בשירות הוד מלכותהאנגלית: On Her Majesty's Secret Service) הוא ספר מאת איאן פלמינג משנת 1963, ה-11 בסדרת ספרי ג'יימס בונד. בספר זה, בונד יוצא למרדף אחר הפושע הבינלאומי ארנסט סטאברו בלופלד.

הספר זכה להצלחה רבה, ותוך חודש נמכרו בבריטניה למעלה מ-60,000 עותקים. עוד באותה שנה הוא עובד לסיפור בן שלושה חלקים בפלייבוי, ולרצועת קומיקס בדיילי אקספרס בין 19641965. ב-1969 עובד הספר לסרט באותו השם. השישי בסדרת הסרטים והיחיד בו גילם ג'ורג' לייזנבי את ג'יימס בונד. ב-2014 עובד הספר למחזה ב-BBC רדיו בכיכובו של טובי סטיבנס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מבצע כדור הרעם, גילה ה-MI6 לראשונה על קיומו של ארגון הפשע ספקטרה והעומד בראשו ארנסט סטאברו בלופלד. מאז, M הורה על בונד ללכוד את בלופלד ולהרוס את ספקטרה בכל מחיר. לאחר חיפוש ארוך, בונד לא מצליח למצוא שום עקבות לבלופלד או לספקטרה, ומגיע למסקנה שהארגון התפרק. הוא מחליט להתפטר מ-MI6.

עוד לפני שבונד מספיק לכתוב את מכתב ההתפטרות, הוא פוגש לפתע בנערה בשם טרייסי די ויצ'נזו שמנסה להתאבד. בונד מציל את חייה פעמיים, אולם נחטף בידי מרק דראקו, מנהיג ארגון הפשע הגדול באירופה. דראקו חושף שהוא אביה של טרייסי, ושבריאותה הנפשית לקויה. הוא סבור שהדרך היחידה לשמור על טרייסי היא למצוא גבר חזק שיגן עליה, ומבקש מבונד להתחתן אתה. הוא מציע לו נדוניית ענק, אולם בונד מסרב. למרות זאת, הוא מסכים להישאר באחוזתו של דראקו ולטפל בטרייסי שבריאותה הנפשית משתפרת בהדרגה.

דראקו גומל לבונד ומצליח לגלות שבלופלד מסתתר בשווייץ. במקביל, המודיעין הבריטי מגלה שבלופלד מתחזה לרוזן בלתזר דה בלוויל והוא מנסה לקבל הכרה רשמית בתואר שלו מה-College of Arms. בונד מתחזה לסר הילרי בריי - נציג ה-College of Arms, ומבקש להיפגש עם בלופלד כדי לקבוע האם הוא זכאי לתואר. בונד מובל אל המאורה של בלופלד בפיץ גלוריה ומגלה שהוא עבר ניתוח פלסטי כך שהוא לא ניתן לזיהוי. בונד פוגש גם את אהובתו של בלופלד, אירמה בונט.

בונד מגלה שבלופלד ובונט הקימו בפיץ גלוריה מכון המרפא נשים מאלרגיות שונות. למעשה, הם שטפו להן את המוח כדי שיישאו עמן נגיפים קטלניים בחזרה לארצותיהם. בונד נמלט מפיץ גלוריה תוך כדי שאנשי ספקטרה רודפים אחריו. למרגלות האלפים, בונד פוגש את טרייסי שהגיעה לשם כדי לחפש אותו. היא מסייעת לו להימלט ולהגיע אל שדה התעופה. בונד מתאהב בה ומציע לה נישואין. היא מסכימה והם חוזרים יחד לבריטניה.

אנשיו של דראקו תוקפים את המכון של בלופלד בפיץ גלוריה, אולם בלופלד מצליח להימלט. בונד וטרייסי נוסעים לגרמניה ושם נישאים. הם יוצאים לירח דבש, אולם כמה שעות לאחר החתונה מופיעים לפתע בלופלד ובונט ויורים למוות בטרייסי לנגד עיניו של בונד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]