ברנד רוזמאייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברנד רוזמאייר
ברנד רוזמאייר
ברנד רוזמאייר
לידה 14 באוקטובר 1909
האימפריה הגרמנית ליגן שבגרמניה
פטירה 29 בינואר 1938 (בגיל 28)
Mörfelden-Walldorf, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום גרמניהגרמניה גרמני
מקום קבורה בית הקברות דאהלם עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות ? – 28 בינואר 1938 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Elly Beinhorn (13 ביולי 193628 בינואר 1938) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברנד רוזמאייר הוא נהג מרוצים גרמני, אשר נולד ב-14 באוקטובר 1909 בליג'ן (האימפריה הגרמנית) ומת ב-29 בינואר 1938 על הכביש פרנקפורט-דרמסטדט (הרייך השלישי). הוא נחשב לאחד מגדולי נהגי המרוצים לפני המלחמה. במהלך הקריירה הקצרה שלו, שהופסקה עקב תאונה, הספיק ברנד להשאיר חותם בתחום.

ברנד רוזמאייר זכה באליפות אירופה לנהגי מרוצים, תחרות שהייתה שוות עקב לאליפות העולם בפורמולה אחת. בשנת 1936 בתקופה מרוצי חצי הכסף (סוג מכונית), שבר ברנד מספר שיאי מהירות. הוא זכה לכינוי Nebelmeister (ב עברית ״ריבונו של הערפל״), וזאת לאחר שניצחונו בתחרות ״Eifelrennen״ הגרמנית בשנת 1936 במהלכה היה ערפל כבד על מסלול המרוצים.

כמו הרבה נהגים גרמנים אחרים שפעלו בשנות ה-30 של המאה העשרים, ברנד מעולם לא היה המפלגה הנאצית. למרות שלא היה שייך למשטר, הוא היה כלי תעמולה בידי הנאצים.

מכונית הקונספט בתצורת מכונית על, אשר הוצגה על ידי אאודי בשנת 2000, אאודי רוזמאייר קרויה על שמו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעוריו ותחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנד רוזמאייר נולד ב-14 באוקטובר 1909 בליגן, עיירה קטנה השוכנת בסמוך לגבול גרמניה הולנד. אביו היה הבעלים של מוסך מכוניות[1], כך שברנד גדל ובסביבה מלאת מנועים ומכוניות. דוד של ברנד התחרה בתחרויות ספורט לרכבים דו גלגליים, אך ללא הצלחה[2]. כבר בגיל 9, החל ברנד הצעיר להוציא את המכוניות ממוסך אביו, ובגיל 11 הוא נתפס עם מספר מחבריו נוהג ונעצר על ידי המשטרה.[1]. כשנה לאחר מכן, עם אחיו הבכור, הוא מארגן מרוץ מכוניות בו הוא זכה. בגיל 16 הוא מקבל את רישיון הנהיגה שלו, אך מאבד אותו עקב פסילה זמן קצר לאחר מכן[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברנד רוזמאייר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]