ברידג'רטון (סדרת ספרים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברידג'רטון
Bridgerton
ספרי הסדרה
הדוכס ואני (2000)
הוויקונט שאהב אותי (2000)
הצעה מג'נטלמן (2001)
לחזר אחרי מר ברידג'רטון (2002)
לסיר פיליפ, באהבה (2003)
כשהוא היה מרושע (2004)
זה נמצא בנשיקה שלו (2005)
בדרך לחתונה (2006)
מידע כללי
מאת ג'וליה קווין
שפת המקור אנגלית
הוצאה
הוצאה אהבות
הוצאה בשפת המקור Avon
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברידג'רטון היא סדרה של שמונה רומנים רומנטיים היסטוריים שנכתבו על ידי ג'וליה קווין.[1][2][3] הספרים יצאו לאור בין השנים 2000 עד 2006, הם עוקבים אחר שמונת האחים של משפחת ברידג'רטון האצילה כשהם מנווטים בחברה הגבוהה בלונדון בחיפוש אחר אהבה, הרפתקאות ואושר.[4]

הרומנים עובדו על ידי שונדלנד לסדרת טלוויזיה בשם "ברידג'רטון" שעלתה לשידור בשנת 2020 בנטפליקס.[5]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בין 1813 ל-1827, בכל רומן מופיע אחד משמונת ילדיהם של הוויקונט ברידג'רטון המנוח ואלמנתו ויולט: אנתוני, שהוא ויקונט ברידג'רטון הנוכחי, בנדיקט, קולין, דפני, אלואיז, פרנצ'סקה, גרגורי והייסינת'. משפחת ברידג'רטון היא חלק מהאצולה הבריטית, והיא משפחה אוהבת מאוד ומלוכדת, האהובה מאוד בקרב החברה הגבוהה.

ספרי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוכס ואני (2000)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1813 סיימון באסט, דוכס הייסטינגס, חוזר ללונדון לאחר תקופה ארוכה מחוץ לעיר. ללא ידיעת שאר החברה הלונדונית, סיימון הוזנח קשות על ידי אביו עקב גמגום חמור שהציק לו בילדותו. בשל כך, סיימון פיתח מוניטין של אדם מתנשא ויהיר בשל שתיקותיו הארוכות כדי לכסות על הגמגום שלו. כשהוא הולך לפגוש את הסנדקית שלו, ליידי דנברי, סיימון מגלה אישה צעירה שמותקפת על ידי גבר. לפני שהוא יכול לחלץ אותה, היא מכה באגרופיה את הגבר. כשסיימון סר לעזור לה, הוא מגלה שהיא דפני ברידג'רטון, אחותו של חברו הטוב, אנתוני ברידג'רטון.

סיימון מגלה במהירות שכדוכס נאה, הוא נחשב לרווק מבוקש במיוחד. כשהוא מגלה שדפני היא האישה היחידה שהוא יכול לסבול, הוא מציע לה להעמיד פנים שהוא מחזר אחריה כדי שגברים אחרים יראו בה מושכת וכדי שאמהות יחשבו כי הוא מעוניין בה ויעזבו אותו בשקט. אנתוני מסתייג מהחיזור בין סיימון ודפני גם לאחר שנודע לו שהוא מזויף. בכל זאת הוא מאפשר לזה להימשך כשהוא מבין שדפני מחוזרת יותר מאי פעם. דפני וסיימון מתחילים להתאהב זה בזה במהלך החיזור המזויף שלהם. במהלך נשף דפני מנסה לפתות את סיימון, ומובילה אותו החוצה לגן, בו הם מתנשקים. הם מתגלים על ידי אנתוני שדורש מסיימון להתחתן עם דפני לאחר שהוא סיכן אותה. לאחר שסיימון מסרב, אנתוני מאתגר אותו לדו-קרב. בידיעה שסביר להניח שסיימון ימות, דפני מסכלת את הדו-קרב ומפצירה בסיימון להינשא לה כדי שכבודה ישמר. סיימון מסכים בחוסר רצון להתחתן עם דפני לאחר שאמר לה שלעולם לא יוכל להביא ילדים לעולם.

דפני וסיימון מתחתנים במהירות. לפני נישואיהם, ויולט מנסה להסביר את המעשה מימוש הנישואים לדפני, שמוצאת את ההסבר של אמה מעורפל ומבלבל. מכיוון שסיימון אמר לה שהוא לא יכול להביא ילדים לעולם, היא מאמינה בתחילה שהוא סובל מאין-אונות, אבל הם מסוגלים לקיים יחסי מין כך ששניהם מוצאים סיפוק. לירח הדבש שלהם סיימון לוקח את דפני לאחוזה שבה גדל. דרך עוזרת הבית מגלה דפני על הגמגום של סיימון. דרך הרמיזות המעורפלות של עוזרת הבית, דפני גם מבינה שסיימון מנע ממנה בכוונה להביא ילדים לעולם ואינו עקר. זה מוביל לקרע בין הזוג ודפני מחליטה לא לקיים יחסי מין עם סיימון כל עוד הוא לא רוצה להביא ילדים לעולם.

סיימון המדוכא יוצא להשתכר. כשהוא חוזר הביתה דפני מקיימת איתו יחסי מין. לאחר המעשה, סיימון כועס, יוצא מהבית ומודיע לדפני לכתוב לו רק אם היא בהריון. דפני חוזרת ללונדון. לאחר חודשיים דפני כותבת לסיימון כדי לומר לו שהיא בהריון. סיימון חוזר אליה ומגלה שהמחזור שלה רק התעכב. הוא מתוודה שהוא מתגעגע אליה והיא אומרת לו שגם אם לילד שלהם היה גמגום היא תאהב את הילד שלהם באותה מידה. השניים מתפייסים ומחליטים להתחיל לנסות להביא ילדים.

בשנת 1817, לאחר שלוש בנות, דפני מביאה לעולם סוף סוף ילד שהם קוראים לו דייוויד.

באפילוג שני, מתגלה מאוחר יותר שבגיל 41 דפני נכנסת להריון עם ילד חמישי. היא זוכה גם לביקור של קולין ואשתו שבאים לראות את סיימון כדי לקבל עצה מכיוון שהם חוששים שלילד שלהם יש ליקוי בדיבור. סיימון לא בטוח מה לומר להם ומחליט לפתוח את המכתבים שאביו המנוח השאיר לו ומגלה שאין בהם שום דבר בעל ערך. הוא שורף אותם והוא ודפני מדברים על כמה הם נרגשים להפוך שוב להורים.

העונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה "ברידג'רטון" ,שעלתה בשנת 2020, מהווה עיבוד טלוויזיוני לספר, כשפיבי דינבור ורגה ז'אן פייג' מגלמים את דפני וסיימון, בהתאמה.

הוויקונט שאהב אותי (2000)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספר זה עוסק בויקונט ברידג'רטון והאח הבכור במשפחה, אנתוני, ומתרחש בשנת 1814. אנתוני מחליט שהגיע הזמן להתמסד, והוא מצא את המועמדת המושלמת - אדווינה שפילד. בעודו מנסה לחזר אחריה הוא נאלץ להתמודד עם אחותה הבכורה, קייט, אשר אינה מחבבת אותו ונחושה להגן על אחותה מנישואין לאנתוני.

העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה "ברידג'רטון", שעלתה בשנת 2022, מהווה עיבוד טלוויזיוני לספר, עם ג'ונתן ביילי וסימון אשלי מגלמים את התפקידים של אנתוני וקייטי, בהתאמה.

הצעה מג'נטלמן (2001)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השלישי בסדרה מתמקד באח השני לבית ברידג'רטון, בנדיקט.

סופי בקט היא בתו מחוץ לנישואים של רוזן. לאחר שאביה מת, סופי נאלצת להיות המשרתת של אמה החורגת האכזרית. בערב של נשף מסכות אותו מארחת משפחת ברידג'רטון מתחמקת סופי מביתה ומשתתפת בנשף. כשפניה מוסתרות במסכה, היא רוקדת עם בנדיקט לפני שהיא נאלצת לברוח בחצות, ומותירה אותו מוקסם ממנה.

לחזר אחרי מר ברידג'רטון (2002)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הרביעי בסדרה מתמקד באח השלישי לבית משפחת ברידג'רטון, קולין. מושא האהבה שלו היא פנלופי פת'רינגטון, המיודדת עם משפחת ברידג'רטון. בעוד אלואיז ברידג'רטון היא חברתה הקרובה ביותר, פנלופי תמיד הייתה מאוהבת בקולין. עלילת הספר מתרחשת כ-10 שנים לאחר הרומן הראשון, בשנת 1824. קולין סוף סוף רואה את פנלופי באור אחר - ומגלה שלנערה הביישנית והנעימה יש צדדים מסתוריים.

העונה השלישית של סדרת הטלוויזיה "ברידג'רטון", שצפויה לעלות בשנת 2023, תהווה עיבוד טלוויזיוני לספר, עם לוק ניוטון וניקולה קוכלן מגלמים את התפקידים של קולין ופנלופי, בהתאמה.

לסיר פיליפ, באהבה (2003)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר החמישי בסדרה מתמקד בילדה החמישית לבית ברידג'רטון, והבת השנייה, אלואיז. לאחר שמנהלת התכתבות עם אלמן ומדען מפורסם בשם סר פיליפ קריין, אלואיז בת ה-28 מחליטה לעשות קפיצת מדרגה ולקבל את הצעת הנישואים שלו. היא עוזבת את בית משפחתה כדי להתחתן עם גבר שמעולם לא פגשה.

בסדרת הטלוויזיה, את אלואיז מגלמת קלודיה ג'סי ואילו את פיליפ קריין מגלם כריס פולטון.

כשהוא היה מרושע (2004)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השישי בסדרה מתמקד בפרנצ'סקה, הילדה השישית לבית ברידג'רטון והבת השלישית. בשונה מהספרים הקודמים בסדרה, המתרחשים בבירת אנגליה, לונדון, ספר זה מתרחש בסקוטלנד. פרנצ'סקה היא נערה שקטה ומסויגת, אך גם שנונה.

בספר זה מופיעים לראשונה בני הדודים ג'ון ומייקל סטירלינג. כשמייקל רואה לראשונה את פרנצ'סקה, הוא מתאהב בה ממבט ראשון. אך פרנצ'סקה כבר מאורסת לבן דודו, ג'ון. עלילת הספר מתרחשת על פני תקופה של כמה שנים.

בשתי העונות הראשונות של הסדרה גילמה רובי סטוקס את דמותה של פרנצ'סקה, אך דמותה לוהקה מחדש והחל מהעונה השלישית, השחקנית האנה דוד תגלם אותה.

זה נמצא בנשיקה שלו (2005)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השביעי מתמקד בבת הזקונים במשפחה, הייסינת'. בספר זה, הייסינת' - המתוארת כנערה חכמה ומוחצנת - פוגשת את גארת' סנט קלייר, הנכד של ליידי דנברי. הייסינת' מציעה לעזור לגארת' לתרגם יומן ישן שנכתב באיטלקית שעשוי להכיל מידע הדרוש כדי להבטיח את עתידו.

בסדרת הטלוויזיה, השחקנית פלורנס האנט מגלמת את הייסינת'.

בדרך לחתונה (2006)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר השמיני והאחרון בסדרה עוקב אחר הבן הצעיר לבית משפחת ברידג'רטון, גרגורי. גרגורי שואף למצוא אהבה אמיתית, בדיוק כמו הוריו. הוא מכיר את הרמיוני ווטסון, אבל למרבה הצער, היא כבר מאוהבת במישהו אחר. חברתה הטובה של הרמיוני, לוסינדה אברנתי, מציעה לעזור לו לזכות בה. אבל לוסי מתחילה להתאהב בגרגורי עצמה.

בסדרת הטלוויזיה, השחקן וויל טילסטון מגלם את גרגורי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא
הסיפור שלו מופיע בסיפור לא משתתף
אח שחקן בסדרה סדרת "ברידג'רטון"
הדוכס ואני הוויקונט שאהב אותי הצעה מג'נטלמן לחזר אחרי מר ברידג'רטון לסיר פיליפ, באהבה כשהוא היה מרושע זה נמצא בנשיקה שלו בדרך לחתונה
אנתוני ג'ונתן ביילי
בנדיקט לוק תומפסון
קולין לוק ניוטון
דפני פיבי דינבור
אלואיז קלודיה ג'סי
פרנצסקה רובי סטוקס / האנה דוד
גרגורי וויל טילסטון
הייסינת' פלורנס האנט

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזין פיפל דירג את "הוויקונט שאהב אותי" כספר הטוב ביותר בסדרת ברידג'רטון עבור חוג "מאויבים לאוהבים".[6]

"הדוכס ואני" ספג ביקורת על הכללת מין ללא הסכמה בין סיימון ודפני, שהסתכם באונס בנישואין.[7][8] המבקרים ציינו כי קווין נכשלה בהכרה בקשיים של גברים קורבנות אונס, במיוחד מאחר שסיימון עבר טראומה לאחר האירוע.[9][10]

"בדרך לחתונה" זכה בפרס הסופרים רומנטיים של אמריקה (RITA) בשנת 2007.[11]

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרומנים, שזכו להצלחה לאחר צאתם לאור, זכו לעלייה במכירות הספרים כשהסדרה "ברידג'רטון" עלתה בדצמבר 2020, ושוב, בעונתה השנייה במרץ 2022. מספר ספרים בסדרה היו רשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס.[12][13]

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – ברידג'רטון

סדרת הספרים עובדה על ידי שונדלנד, עבור נטפליקס, לסדרת טלוויזיה בשם "ברידג'רטון" שעלתה לשידור בשנת 2020.[14] הסדרה עוקבת אחר עלילת הרומנים כשכל עונה מתמקדת באח אחר של ברידג'רטון ובחיפוש אחר נישואים.[15][16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Westenfeld, Adrienne (2022-03-25). "The Men Who Read and Watch 'Bridgerton' Are Onto Something". Esquire (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-05-18.
  2. ^ Crompton, Sarah. "Meet Julia Quinn, the woman behind Bridgerton" (באנגלית). ISSN 0140-0460. נבדק ב-2022-05-18.
  3. ^ Gillette, Sam (10 בנובמבר 2021). "Lady Whistledown Is Back! A New Bridgerton Book Revisits Simon, Daphne, Anthony and More". people.com (באנגלית). נבדק ב-2022-05-18. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Read the 'Bridgerton' books to discover all siblings' happily-ever-afters". today.com (באנגלית). נבדק ב-2022-05-18.
  5. ^ "Watch Bridgerton | Netflix Official Site". www.netflix.com (באנגלית). נבדק ב-2022-05-18.
  6. ^ Wurzburger, Andrea (30 במרץ 2022). "All Eight of Julia Quinn's Bridgerton Novels, Ranked". people.com (באנגלית). נבדק ב-2022-05-08. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Bridgerton's Controversial Sex Scene Needs a Trigger Warning". Oprah Daily (באנגלית אמריקאית). 2020-12-29. ארכיון מ-2022-04-01. נבדק ב-2022-04-01.
  8. ^ Romano, Aja (2020-12-26). "Bridgerton has a rape scene, but it's not treated like one". Vox (באנגלית). ארכיון מ-2022-04-01. נבדק ב-2022-04-01.
  9. ^ "How 'Bridgerton' Failed Male Rape Survivors". YourTango (באנגלית). 2021-01-13. ארכיון מ-2022-04-01. נבדק ב-2022-04-01.
  10. ^ Adebanjo, Luwa (2021-02-25). "The Problem With Bridgerton And *that* Scene". Cinemania (באנגלית). ארכיון מ-2022-04-01. נבדק ב-2022-04-01.
  11. ^ RITA Awards, Romance Writers of America, אורכב מ-המקור ב-14 ביולי 2015, נבדק ב-13 בפברואר 2015 {{citation}}: (עזרה)
  12. ^ Milliot, Jim. "Netflix's Hit Series 'Bridgerton' Drives Book Sales". PublishersWeekly.com (באנגלית). ארכיון מ-2022-04-24. נבדק ב-2022-04-24.
  13. ^ "Mass Market Books - Best Sellers - Books - Feb. 28, 2021 - The New York Times". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. ארכיון מ-2021-11-20. נבדק ב-2022-05-07.
  14. ^ "The Bridgerton Series - Julia Quinn | Author of Historical Romance Novels". juliaquinn.com. נבדק ב-2022-05-07.
  15. ^ Pewsey, Guy (28 בדצמבר 2020). "Meet Phoebe Dynevor, Breakout Star Of Bridgerton". Grazia. נבדק ב-31 בדצמבר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  16. ^ Baldwin, Kristen (20 במרץ 2022). "'Bridgerton' season 2 review: No Duke? No problem!". EW.com (באנגלית). ארכיון מ-2022-04-13. נבדק ב-2022-04-13. {{cite web}}: (עזרה)