בראד פינסטאד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בראד פינסטאד
Brad Finstad
דיוקנו הרשמי של פלוד בקונגרס, 2022
דיוקנו הרשמי של פלוד בקונגרס, 2022
דיוקנו הרשמי של פלוד בקונגרס, 2022
לידה 30 במאי 1976 (בן 47)
ניו אולם, מינסוטה, ארצות הברית
שם מלא בראדלי הווארד פינסטאד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת מינסוטה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
finstad.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מינסוטה
12 באוגוסט 2022 – מכהן
(שנה)

בראדלי הווארד פינסטאדאנגלית: Bradley Howard Finstad; נולד ב-30 במאי 1976) הוא פוליטיקאי וחקלאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת מינסוטה מאז אוגוסט 2022. טרם היבחרו אל הקונגרס של ארצות הברית היה חבר בית הנבחרים של מינסוטה בשנים 2003–2009, ובתקופת נשיאותו של דונלד טראמפ הוסיף לכהן כמנהל מרחב הפיתוח הכפרי של מחלקת החקלאות של ארצות הברית במינסוטה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פינסטאד נולד בניו אולם (New Ulm) שבמינסוטה, דור רביעי למשפחה תושבת האזור. הוא גדל בחווה חקלאית שבבעלות משפחתו במחוז בראון. לפיסטאד תואר ראשון בחינוך חקלאי מאוניברסיטת מינסוטה. בתום לימודיו הגבוהים הצטרף פינסטאד למחלקת משאבי האנוש של החברה "כריסטנסן חוות משפחתיות", ולאחר מכן התמנה למנהל אזורי בלשכה החקלאית של מדינת מינסוטה. כעבור זמן מה הצטרף לסגל של חבר הקונגרס מארק קנדי (אנ') על תקן יועץ לענייני חקלאות. בשנת 2002 נבחר פינסטאד אל בית הנבחרים של מינסוטה, והחל את כהונתו שם ב-7 בינואר 2003. במהלך כהונתו האחרונה בבית המחוקקים המדינתי היה עוזרו של מנהיג סיעת המיעוט.

בטרם עזב את בית הנבחרים ב-2009, היה חבר בוועדה המייעצת לבריאות כפרית תחת מושל מינסוטה טים פולנטי. בשנים 2008–2017 היה פינסטאד מנכ"ל "המרכז למדיניות כפרית ופיתוח", ארגון מחקר מדיניות ללא מטרות רווח שבסיסו בסנט פיטר שבמינסוטה. הוא גם עבד בחברת מחקר וייעוץ חקלאי. בנובמבר 2017 מינה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את פינסטאד למנהל מרחב הפיתוח הכפרי של מחלקת החקלאות של ארצות הברית במינוסטה[1]. פינסטאד עזב את התפקיד הזה לאחר שטראמפ עזב את הבית הלבן בינואר 2021. לאחר מכן הצטרף לאגודת מגדלי תרנגולי ההודו של מינסוטה כמנכ"ל בפועל.

לאחר שחבר הקונגרס ג'ים הגדורן נפטר בעודו מכהן בבית הנבחרים, הכריז פינסטאד על התמודדותו אל מועמדות המפלגה הרפובליקנית לייצוג מחוז הקונגרס הראשון של מינסוטה בבית הנבחרים של ארצות הברית[2]. בבחירות המקדימות של הרפובליקנים ב-24 במאי 2022 גבר פינסטאד על חבר בית הנבחרים המדינתי ג'רמי מונסון ושבעה מועמדים נוספים, עם 38.1% מהקולות. ביום הבחירות המיוחדות, שהתקיים ב-9 באוגוסט 2022, ניצח את מועמד המפלגה הדמוקרטית ונבחר אל בית הנבחרים של ארצות הברית[3].

פינסטאד הושבע לתפקידו בידי יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי ב-12 באוגוסט 2022[4]. מאוחר יותר באותו היום הצביע נגד החוק לצמצום האינפלציה שיזם הנשיא ג'ו ביידן[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בראד פינסטאד בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של בראד פינסטאד בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Trump Administration Appoints Brad Finstad to Serve as State Director for USDA Rural Development in Minnesota, באתר מחלקת החקלאות של ארצות הברית, 29 בנובמבר 2017 (באנגלית)
  2. ^ אשלי הנלי, Farmer, Former State Representative & Trump USDA Appointee Brad Finstad to Run for Congress, באתר KTOE‏, 7 במרץ 2002 (באנגלית)
  3. ^ מייקל בנדר, Brad Finstad wins a special election to fill the seat of Rep. Jim Hagedorn, who died in February, באתר הניו יורק טיימס, 10 באוגוסט 2022 (באנגלית)
  4. ^ ג'סי ואן ברקל, Minnesota's newly elected GOP U.S. Rep. Brad Finstad sworn in, באתר סטאר טריביון, 12 באוגוסט 2022 (באנגלית)
  5. ^ אדם ריידלאט, Finstad sworn in on another contentious day in Congress, באתר MinnPost‏, 12 באוגוסט 2022 (באנגלית)