בית החינוך ע"ש זלמן שז"ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בית חינוך ע"ש זלמן שז"ר
סמל בית הספר
חטיבת ביניים
על שם זלמן שז"ר
מוטו שאלות בשביל הזהות והרעות
תקופת הפעילות 1975–הווה (כ־49 שנים)
תלמידים
730 (נכון ל-2023)
מיקום
מיקום רחוב גלר 27, כפר סבא
מדינה ישראלישראל ישראל
shazar-jhks.mashov.info

בית החינוך בכפ"ס ע"ש זלמן שזר ובקיצור שז"ר הוא בית ספר חטיבת ביניים שנוסד בשנת 1975 בכפר סבא. כיום לומדים בו כ-730 תלמידים.

בית החינוך הוא חטיבת ביניים הכולל תוכניות לימודים מגוונות, בנוסף לפעילויות חברתיות ותרבותיות רבות. לפי אתר בית החינוך, חזון בית החינוך הוא: "הכבוד הוא הדרך. האדם – הוא המטרה".[1]

צביון בית החינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמפי בתוך בניין בית החינוך.
אולם הספורט של בית החינוך.

חדשנות פדגוגית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית חינוך שז"ר הוא בית חם לחדשנות פדגוגית, שיתופי פעולה והקשבה. בית החינוך מזמין את התלמידים ואת הצוות לדיאלוג, לשאילת שאלות ולעזרה הדדית. בית החינוך מעודד יוזמות חינוכיות ויוזמות חברתיות, הוא פותח עבור התלמידים שלל הזדמנויות להתנסות במדעי הרוח, במדעים, בספורט, בתנועה, במנהיגות, ביזמותובעיקר ביצירת זוויות ראייה אישיות וחברתיות.

בתור בית חינוך מתוקשב, התלמידים והצוות הם חלק בלתי נפרד מעולם משתנה, מתקדם ועמוס במידע. תפקידנו הוא לייצר סביבה של אמת, טוב והשראה כדי להוביל את כולנו לעתיד מבטיח, מקיים ובטוח.

כיתת ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיתה ייחודית לכדורסלנים ולכדורסלנית, הכיתה מקבלת חמש שעות העשרה בתחום הספורט הכוללת אימוני אתלטיקה, שיעור עיוני קבוי פעילויות העשרה. הכיתה פועלת בשיתוף עם הפועל בני כפר סבא.

ניצוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית " ניצוצות" היא מיזם חינוכי, שהוקם מתוך שאיפה לחשוף את התלמידים לתחומי עניין מגוונים. במסגרת ניצוצות בוחר כל תלמיד בכל חודש "ניצוץ" "שמדליק אותו", תוכני הניצוצות נוגעים בכל תחומי החיים: מדעים וטכנולוגיה, יזמות, מדיה, כישורים אישיים ועוד. הבחירה הופכת לסדרה של מפגשים בהם פוגשים התלמידים אדם המציג בפניהם את הניצוץ שלו.

מדריכי השל"ח הצעירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המש"צים הם תלמידים משכבת ט' אשר בוחרים להצטרף לצוות של"ח, עוברים תהליך הכשרה מתמשך ורואים בהתנדבות הגשמה משמעותית לשירות ותרומה לחברה ומדינת ישראל. המש"צים יהוו קבוצת הנהגה שתסייע ביוזמה, ארגון וביצוע של כל פעילויות השל"ח ופעילויות חברתיות וערכיות בבית החינוך ובקהילה, וכן קבוצת הדרכה לדור עתידי של מש"צים בבית החינוך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דף הבית, באתר שז״ר כפר סבא