בילי זיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת טרמינלית, דרושה עריכה מקפת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת טרמינלית, דרושה עריכה מקפת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
בילי זיין
Billy Zane
בילי זיין, 2008
בילי זיין, 2008
לידה 24 בפברואר 1966 (בן 58)
שיקגו, אילינוי שבארצות הברית
שם לידה William George Zane Jr. עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר על שם פרנסיס פארקר
  • The American School In Switzerland עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם ג'ורג' "בילי" זיין ג'וניוראנגלית: William George "Billy" Zane, Jr.; נולד ב-24 בפברואר 1966) הוא שחקן קולנוע ובמאי אמריקני, התפרסם בעיקר בזכות תפקידו הראשי כגיבור-העל בסרט "השד" שהפך לסרט פולחן, וכקאלדון "קאל" הוקלי בסרט זוכה 11 פרסי אוסקר "טיטניק".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיין נולד בשיקגו לטליה ולוויליאם ג'ורג' האב, שניהם שחקני קולנוע חובבים. שם המשפחה המלא של זיין הוא זיינקופולואוס, שמעיד על מוצאו היווני. לזיין אחות גדולה יותר בשם ליסה שעוסקת אף היא בתחום המשחק. את קריירת המשחק שלו החל זיין ב-1985 בקומדיית ההרפתקאות של רוברט זמקיס "בחזרה לעתיד" בהפקתו של סטיבן ספילברג. בסרט גילם דמות קטנה בשם מאטץ'.

ב-1989 שיחק זיין בחלק השני ב"טרילוגיית בחזרה לעתיד", "בחזרה לעתיד 2", בשונה מהסרט הראשון נתנה לזיין במה יותר גדולה לתפקידו כמאץ', בנוסף שיחק זיין לצד ניקול קידמן וסם ניל במותחן האימה "סיכון רטוב".

ב-1990 השתתף זיין בדרמת המלחמה "ממפיס בל", בסרט גילם זיין את לוטננט ואל קולווסקי, מפציץ B-17 מבצר מעופף על אדמת אירופה במהלך מלחמת העולם ה-2.

בתחילת ואמצע "שנות ה-90" הרבה זיין לשחק בתפקידים משניים בסרטים כגון: "אורלנדו","לאהוב ולהתבגר" ו"טומבסטון - עיר ללא חוק", כמו כן הופיע במספר פרקים בסדרת המתח "טווין פיקס". תפקידו הראשי היחיד באותה תקופה היה בסרט הפעולה-הרפתקאות האוסטרלי "השד", בו גילם זיין את דמותו של קיט ווקר מסדרת סרטי הקומיקס המפורסמת "הפנטום".

פריצתו והצלחתו הגדולה ביותר של זיין בהוליווד הייתה בשנת 1997 כשנבחר על ידי ג'יימס קמרון לגלם את דמותו של קאלדון הוקלי, ארוסה העשיר והמבוסס של רוז דוויט בוקייטר (קייט וינסלט) בדרמת האסונות הרומנטית השנייה הכי הרווחית בהיסטוריה, זוכת 11 פרסי האוסקר "טיטניק". בסרט מנהל הוקלי מאבק עיקש עם בחור צעיר בשם ג'ק דוסון (לאונרדו דיקפריו) על ליבה של ארוסתו. על תפקידו קיבל זיין מועמדות לפרס הMTV בקטגוריית הנבל הטוב ביותר.

ב-1999 גילם זיין את דמותו של המצביא והמדינאי הרומאי מרקוס אנטוניוס בדרמה הביוגרפית מועמדת 4 פרסי אמי "קלאופטרה". ב-2001 שיחק זיין בתפקיד ראשי בדרמה הקולנועית "המאמין" המבוססת על סיפורו האמיתי של דניאל בורוס, חייל יהודי לשעבר בחיל הנחתים האמריקני שמצטרף לתנועה נאו נאצית מקומית בארצות הברית. ב-2005 שיחק זיין בסדרה מכושפות את דרק ד'מון, שד שוויתר על האלמוות שלו כדי להיות אנושי ומרגיש, ובשבועותיו האחרונים הוא לימד בבית הספר לקסמים.

ב-2006 השתתף זיין בפנטזיית האימה המבוססת על משחק וידאו "דם הערפדים" ובסרט המלחמה הטורקי "עיראק - עמק הזאבים", שגרר ביקורות נוקבות מצד ארגונים יהודיים בגרמניה בטענה שמדובר בסרט אנטישמי. הסרט גורס כי התערבותה של ארצות-הברית בעיראק הונעה ממזימה של יהודים אמריקניים לקצור איברים מחללי המלחמה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זיין נישא לשחקנית ליסה קולינס ב-1989, אולם הזוג התגרש ב-1995. לאחר מכן התארס זיין עם השחקנית הצ'יליאנית לאונור וארלה אותה פגש על סט הסרט "קלאופטרה" ב-1999. באחרונה קיים זיין מערכת יחסים מתוקשרת עם שחקנית הקולנוע והדוגמנית קלי ברוק, אותה הכיר על סט הסרט "הישרדות משולשת" ב-2006. לאחר מערכת יחסים סבוכה סיים הזוג את היחסים סופית לקראת סוף שנת 2008.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בילי זיין בוויקישיתוף