בחור קשוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחור קשוח
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי סאמו האנג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Leonard Ho, Chua Lam עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Edward Tang, Fibe Ma עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פיטר צ'אונג
שחקנים ראשיים ג'קי צ'אן
ריצ'רד נורטון
גבריאלה פיצפטריק
מוזיקה פיטר קם, פיטר רובינסון, Clarence Hui עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Raymond Lam Fai-Tai עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הונג קונג עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Orange Sky Golden Harvest עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ניו ליין סינמה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 בינואר 1997
משך הקרנה 101 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה פעולה, קומדיה, פשע
הכנסות הונג קונג - 45,420,457
ארצות הברית - 12,716,953
הכנסות באתר מוג'ו mrniceguy
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחור קשוחאנגלית: Mr. Nice Guy) הוא סרט פעולה בכיכובו של ג'קי צ'אן משנת 1997. הסרט מתרחש במלבורן שבאוסטרליה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתונאית הטלוויזיה האוסטרלית דיאנה (גבריאלה פיצפטריק), מתעדת עסקת קוקאין בין המאפיה האיטלקית לבין כנופיית רחוב בשם "השדים" שמשתבשת ומביאה לכך שמנהיג "השדים" נהרג על ידי ראש המאפיה ג'יאנקרלו (ריצ'רד נורטון). דיאנה מתגלה על ידי המאפיה ובורחת, והם רודפים אחריה כדי להשיג את קלטת התיעוד. במהלך הבריחה היא נתקלת בג'קי (ג'קי צ'אן) שהוא למעשה שף בתוכנית בישול בטלוויזיה. ג'קי מסייע לה להימלט מן הרודפים אחריה, ובמהלך המרדף היא בטעות מחליפה את קלטת הווידאו באחד מקטעי הבישול של ג'קי.

ג'קי נפרד ממנה ומגיע לארוחה אצל חבירו רומיאו המכהן כקצין המשטרה של העיר, שם הוא משאיר את הקלטת בלי לדעת שזו הקלטת עם התיעוד. ילדיו של רומיאו צופים בסרטון בלא להיות מודעים למשמעותו. בינתיים דיאנה חוזרת לביתה ומתכוננת לתוכניתה בערב שתחשוף את הפשע המתועד, אך הכנופיה מגיעה לביתה של דיאנה ומאלצת אותה לתת להם את הקלטת, מהר מאוד הם מבינים שהקלטת שאצלה אינה זאת עם התיעוד, ולשאלתם היא עונה שהקלטת נמצאת אצל ג'קי. הם לוקחים אותה איתם אבל היא מצליחה להסיח את דעתם ולברוח. בינתיים חברתו של ג'קי מיקי (מיקי לי) מגיעה לבקרו והיא מתלווית אליו לאירוע צדקה שבו הוא משתתף כשף, במהלך האירוע המאפיה מגיעה ותוקפת אותו.

ג 'קי נמלט עם חברתו מהמאפיה הרודפת אחריו, ולבינתיים דיאנה נכנסת לביתו לחפש את הקלטת, לקישה העוזרת בית מגלה אותה ותוקפת אותה. ג'קי, שבינתיים מגיע הביתה מסלק את דיאנה מהבית אך היא חוזרת מיד ומספרת שהתוקפים מתקרבים, ג'קי אוסף את כולם ליציאה מהגג והם מצליחים להימלט ברגע האחרון.

הם מחליטים להסתתר בביתה של לקישה, אבל כנופיית השדים מצליחה לאתר אותם ולחטוף את מיקי, הם הופכים אותה לבת ערובה עבור הקלטת. ג'קי בשיתוף עם המשטרה קובע איתם פגישה כדי לעשות חילופין, אך ברגע האחרון ה"שדים" שמים לב לנוכחות המשטרה ונמלטים מהמקום. ג'קי, כועס על התנהגותם הבלתי מקצועית של השוטרים, ופותח במרדף אחרי ה"שדים", אבל הם מצליחים לחטוף אף אותו ומכניסים אותו לתוך הטנדר שלהם. ה"שדים" מתקשרים לג'יאנקרלו ומבשרים לו שהם מוכנים לעסקה נוספת של סמים, ואף יש להם את הקלטת בידם, ג'יאנקרלו שמח לשמוע זאת ומזמין אותם לביצוע העסקה. לאחר שהם מסיימים לשוחח, ג'קי מצליח לתקוף את ה"שדים" ולהימלט מהטנדר שגרם לתאונת שרשרת רצינית, והוא משיג מידע מהם שמיקי נמצאת באתר בנייה. בינתיים המשטרה מגיעה, ועוצרת את כל החברים. ג'קי מבקש מהמשטרה שלא יפריעו לו להציל את חברתו.

לקישה דיאנה וג'קי הולכים לאתר בניה, ג'קי נכנס לבדו לחלץ את מיקי, ובאותו זמן ג'יאנקרלו וחבריו מגיעים לסיים חשבונות עם כנופיית ה"שדים", הם מחסלים את הכנופיה מלבד אחת מחברות הכנופיה המצליחה להימלט, ולוקחים את הקוקאין ואת מיקי, דיאנה, ולקישה איתם, ולאחר קרב ארוך הם לוקחים אף את ג'קי איתם. באותו זמן רומיאו קצין המשטרה מגלה את בנו צופה בקלטת המבוקשת, שם הוא מגלה שג'יאנקרלו קשור לכל העניין.

בבית של ג'יאנקרלו, ג'קי נאלץ להשתתף במאבק לא הוגן שבו ידיו ורגליו תפוסות בחבלים המוחזקים על ידי חברי המאפייה. לאחר המאבק ג'יאנקרלו פוקד על אנשיו להרוג את ג'קי ואת הנשים באתר הבנייה שמחוץ לביתו, ג'קי מצליח לתקוף את שוביו ולהיכנס לרכב מכרה ענק השוקל 120 טון. עם הרכב הוא נוסע לעבר ביתו של ג'יאנקרלו והורס את כולו, המשטרה ורומיאו שמגיעים למקום ומגלים את הקוקאין בביתו של ג'יאנקרלו, מחליטים לציין כי הם לא היו עדים לשום דבר וכי זה היה רק קרב כנופיה, ובכך ג 'קי אינו נעצר בעוד המאפיונרים נעצרים על החזקת קוקאין.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים בראש השנה הסינית בשנת 1997 בהונג קונג, והיה לשובר קופות עם הכנסות שהגיעו ל-HK $ 45,420,457. בצפון אמריקה ההצלחה הייתה פחות מרשימה, שם היא נפתחה ב-20 במרץ 1998 ב-1,463 בתי קולנוע. בסוף שבוע הפתיחה, ההכנסות עמדו על 5,250,704 דולר (3,588 דולר למסך), והגיעו עד לסך של 12,716,953 דולר[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]