בחדר של חני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחדר של חני
סוגה ילדים
יוצרים לילך רחמני
מנחים חני נחמיאס
שחקנים חני נחמיאס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס מסך הזהב לתוכנית ילדים ונוער, ולמנחה חני נחמיאס (2001)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
שידור
רשת שידור הטלוויזיה החינוכית
תקופת שידור מקורית יולי 199831 ביולי 2008
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחדר של חני היא תוכנית טלוויזיה יומית ששודרה בטלוויזיה החינוכית הישראלית בשנים 19982008.

התוכנית שודרה תחילה תחת השם "הקיץ של חני", והחל מה-1 בספטמבר 1998 שונה שמה ל"בחדר של חני". התוכנית שודרה מדי יום בטלוויזיה החינוכית בערוץ הראשון ובהמשך גם בערוץ 23. בחופשות התוכנית שודרה החל מהשעה 08:15 בבוקר ועד לשעות הצהריים. לאחר מכן היא שודרה בשידור חוזר עד לשעות אחר הצהריים.

את התוכנית הגישה השחקנית והזמרת חני נחמיאס. בכל יום היא אירחה באולפן התוכנית ילדים מכל רחבי ישראל.

במצבים מסוימים הדורשים התייחסות מיוחדת, ניהלה נחמיאס "אולפן פתוח" בתוכנית בשידור חי. מקרים מסוג זה הם למשל: פתיחת שנת הלימודים, מלחמת לבנון השנייה וכדומה. באולפן הפתוח, חדה נחמיאס חידות רבות לצופים, והעונים מהבית התבקשו להתקשר לקו טלמסר שנפתח במיוחד עבור השידור החי.

בשנת 2000 עלתה הצגת הילדים "בחדר של חני" בעקבות התוכנית, אותה ביימה נחמיאס בעצמה והשתתפו בה בין היתר אבי יפה, אוליביה אפלבוים ורוני נדלר.

בשנת 2001 זכתה התוכנית בפרס מסך הזהב בקטגוריית התוכנית הטובה ביותר לילדים ולנוער, ונחמיאס זכתה בפרס המנחה הטובה בתחום תוכניות הילדים והנוער.

בשנת 2001 סרטון הפתיחה של התוכנית חודש והתווסף אליו שיר אותו ביצעה נחמיאס.

בשנת 2005 אולפן התוכנית חודש.

בקיץ 2006, התקיים ספיישל מיוחד של חידות בחדר של חני שרובן ככולן היו בנושא חלופות למילים לועזיות. מתקפת חידות זו נועדה למעשה להעשיר את ידיעותיהם של הצופים בחידושי האקדמיה ללשון העברית.

בקיץ 2007 נפתחה בתוכנית פינה חדשה שהוקדשה לאיכות הסביבה שהועלו בה הצעות שונות לשמירה על הסביבה ולמיתון ההתחממות הגלובלית.

ב-21 בפברואר 2008 התוכנית סיימה את שידוריה אך שודרה בשידורים חוזרים עד 31 ביולי 2008.

בינואר 2009 חזרה התוכנית במתכונת של אולפן פתוח בשידור חי, עבור ילדים ובני נוער מאזור הדרום במהלך מבצע עופרת יצוקה.

פינות התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית הכילה ארבע פינות, והן:

  • פינת הבישול – בפינה זו מזמינה נחמיאס ילדים לבשל באולפן. בכל פעם מכינים מאכל חדש והמתכון למאכל מופיע על מרקע הטלוויזיה ובאתר האינטרנט של התוכנית, עבור כל מי שמעוניין להכין את התבשיל.
  • פינת הגשמת החלומות – בפינה זו מגשימה נחמיאס חלום של אחד מהאורחים: לפגוש אישיות מפורסמת או בעל מקצוע ולשאול אותם על עיסוקם ופועלם.
  • פינת "אלופי הטריוויה" מאז קיץ 2000 – בפינה זו מזמינה נחמיאס שני ילדים ביחד עם עוד שני "ידי מזל" (בהתחלה ילד אחד ו"יד מזל" אחת), שתפקידם לסובב את הגלגלת ולקבוע את הפרסים בהם יזכו המתמודדים. המתמודדים נשאלים שאלות בנושאים מגוונים. לעיתים השאלות הן בנושאים קבועים (ידע כללי, ארץ ישראל, מן העבר, מוזיקה, סרטים וספורט), ולעיתים המתמודדים בוחרים נושא אישי ומיוחד עליו הם מעוניינים להיבחן בשאלות הטריוויה.
  • פינת החידה היומית – כמעט בכל סוף תוכנית חדה נחמיאס את החידה היומית לצופים בבית. הצופים שיודעים את התשובה מתבקשים להתקשר לקו טלמסר ולענות. בכל פעם שלושה צופים עלו בגורל וזכו בפרס המובטח עבור פתרון החידה.
  • פינת הטבע – הוגשה על ידי דנדן בולוטין בשנים 2001- 2002.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]