בולטימור אוריולס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בולטימור אוריולס
Baltimore Orioles
סמל הקבוצה
סמל הקבוצה
סמל הקבוצה
סמל כובע
סמל כובע
סמל כובע
אצטדיון אוריול פארק בקמדן יארד, מגרשם הביתי של האוריולס מאז 1992
אצטדיון אוריול פארק בקמדן יארד, מגרשם הביתי של האוריולס מאז 1992
אצטדיון אוריול פארק בקמדן יארד, מגרשם הביתי של האוריולס מאז 1992
מידע כללי
מגרש ביתי אוריול פארק
(45,971 מושבים)
ארצות הבריתארצות הברית בולטימור, מרילנד, ארצות הברית
תאריך ייסוד 1901
ליגה ליגת ה-MLB
חטיבה הליגה האמריקאית
בית הבית המזרחי
צבעי תלבושת כתום, לבן, שחור
תארים
אליפויות ליגה 3
1966, 1970, 1983
אליפויות ליגה אמריקאית 7
1944, 1966, 1969, 1970, 1971, 1979, 1983
אתר הקבוצה

בולטימור אוריולסאנגלית: Baltimore Orioles) היא קבוצת בייסבול אמריקאית מליגת ה-MLB, שבסיסה בעיר בולטימור, מרילנד. הקבוצה משחקת בבית המזרחי של האמריקן ליג.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האוריולס הוקמו ב-1901 והם אחת משמונה הקבוצות המייסדות של האמריקן ליג. בשנה הראשונה פעלה הקבוצה בעיר מילווקי תחת הכינוי מילווקי ברוארס (ללא קשר לקבוצה בעלת השם הזהה שנוסדה ב-1970), וב-1902 עברה לשחק בסנט לואיס, עיר בה שיחקה במשך יותר מחמישה עשורים, תחת הכינוי סנט לואיס בראונס.

לאחר שורה של כישלונות מקצועיים ואי הצלחה כלכלית, הגיע בעל הקבוצה, ביל ויק, למסקנה כי אין מקום לשתי קבוצות בייסבול בכירות בסנט לואיס (בעיר שיחקה במקביל גם הסנט לואיס קרדינלס) ולכן החל בניסיונות לגרום לקרדינלס לעזוב את העיר. הוא גייס שחקנים ואנשי מקצוע שזוהו עם הקרדינלס ונקט בפעולות נוספות במטרה לערער את בסיס האוהדים של היריבה העירונית. נראה היה שעמלו נשא פרי, כשבעלי הקרדינלס חיפשו קונה לקבוצה, אך כשיצרנית הבירה הענקית אנהאוזר-בוש רכשה את הקרדינלס היא הודיעה כי תשאיר אותה בסנט לואיס ובכך סתמה את הגולל על מאמציו. ויק שהבין כי אין לו יכולת להמשיך בתחרות, חיפש עיר אחרת להעביר אליה את הקבוצה; ניסיונותיו להעבירה חזרה למילווקי או לבולטימור לא צלחו, לאור התנגדות בעלי הקבוצות האחרות בליגה, והוא נאלץ למכור את הקבוצה.

תחת הבעלות החדשה הסכימה הליגה לאשר את המעבר וב-1954 התמקמה הקבוצה בבולטימור, מקום מושבה עד היום. שמה של הקבוצה שונה לבולטימור אוריולס, כשם של ציפור שיר נפוצה הנושאת את שם העיר, וכשמה של קבוצת בייסבול מקומית שפעלה בעבר בעיר.

לאחר שהצליחה רק פעם אחת בעבר, ב-1944, להעפיל לוורלד סיריס ונחשבה לאחת הקבוצות החלשות בליגה, שינתה הקבוצה את פניה בבולטימור. היא זכתה שש פעמים באליפות האמריקן ליג ושלוש פעמים בוורלד סיריס: ב-1966, 1970 ו-1983, כולם יחד עם המגיש המצטיין ג'ים פאלמר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בולטימור אוריולס בוויקישיתוף