בובתי דולי היקרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: בעיות יסודיות בניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: בעיות יסודיות בניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
בובתי דולי היקרה
Dolly Dearest
בימוי מריה ליאס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דניאל קאדי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מריה ליאס
רוד נווה
(העלילה של) פיטר סאטקליף
(התסריט של) מריה ליאס
עריכה ג'ופרי רוולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דניס קרוסבי
ריפ טורן
כריס דמטראל
קנדיס יוסטון
לופה אונטיברוס
מוזיקה מארק סנואו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק אנדרסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טרימרק פיקצ'רס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 18 באוקטובר 1991
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בובתי דולי היקרהאנגלית: Dolly Dearest) הוא סרט אימה אמריקאי לילדים[1] משנת 1991 בכיכובם של דניס קרוסבי וריפ טורן. הסרט הוא חלק מסדרת סרטים בשם צעצועים קטלניים (באנגלית: killer toys), בה נכללים כ-22 סרטים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלב ליבו של מדבר מקסיקו נפתח מפעל ליצור בובות. תוכנן לבנות באזור עוד מפעל, אך במהלך החפירות מתגלה שם אתר ארכאולוגי, שהיה בעבר בית התפילה והפולחן של בני המאיה. לאחר שבני המאיה התפללו לשטן, הם היו נאספים כל לילה וחותכים בקלות את ביטנם בעזרת סכין על מנת שטיפות דם יזלגו הישר לתוך הגביע של השטן כך שהוא יוכל לשתות את דמם, אלא שמספר מורדים מאותה התקופה אטמו באבן את השער של אותו בית פולחן כדי שהכוחות השחורים של הרשע לא ייצאו ממנו. בהמשך החפירות, נפתח אותו השער של בית הפולחן שהיה קרוב למפעל הבובות שבבעלותו החדשה של אליוט ווייד, וכתוצאה מכך נכנסו הכוחות השחורים של הרשע הישר מבית הפולחן אשר שקע בחולות המדבר לעבר המפעל של „בובתי דולי היקרה”.

משפחה אמריקאית בעלת ארבע נפשות מגיעה למקסיקו. אליוט ווייד הוא האב של ג'ימי וג'סיקה ווייד ובעלה של מרלין ווייד. הוא הופך לבעל מפעל הבובות של „בובתי דולי היקרה”. בסופו של דבר הוא נופל קורבן לבובות רוצחות, שכן לאחר שהבובות רצחו אנשים, הן ניסו להרוג גם אותו. הבובות קשרו את רגלו לחבל שהיה מחובר לגלגל המפעל והפעילו את הגלגל כדי שיגרר אל מותו ואול הוא ניצל בזכות הארכאולוג קארל רזניק שהגיע באותה שעה למפעל וכיבה את מנוע הגלגל.

לפי הסרט, האגדה מספרת שבעלי הפולחן דיברו בשפת ה"סנציה” בזמן תפילתם לאחר ששחטו מספר ילדים לכבוד ילד-שטן בשם סנציה. אותו ילד-שטן אף פעם לא הסתפק בהקרבת עשרות ילדים אלא רצה לשתות דם של כמאה ילדים מוקרבים ליום, ולשם כך נאלץ האספסוף הזועם לחסום בקיר של בטון ומלבנים את פתח השער של הכניסה. רוב קורבנות ה"סנציה” היו גופות ילדים שרופים.

נזירת הכנסייה הכרמליסתית, האחות אלווה, מתחילה להבין שמקברו של ה"סנציה” מתחילים לפתע לצוץ כל מיני כוחות שחורים ומרושעים העומדים מאחורי רציחתה של אחותה, קמילה, ובעקבות השפעתה לרעה של מטופלת של קמילה בשם ג'סיקה. אירוע זה גורם לה לקחת את החוק בידיים, כך שהיא לוקחת כל מיני דברים בעירים כגון נוזל של בנזין דליק ואבקת זרחן ושופכת אותם לעבר פתח הכניסה של מערת הקבר, אלא שאז לרוע מזלה בזמן שהיא מדליקה את הגפרור כדי להחריב את מערת הקבר על ידי השריפה, מגיע באותו הרגע הארכאולוג קארל רזניק ומעיף את הגפרור לאחר שהוא בועט בידה שאוחזת את הגפרור וכך הגפרור הבוער נופל רחוק ארצה. קארל אומר לה: "מה את השתגעת?” אך היא מנסה להזהיר אותו: "אתה חייב להפסיק מייד עם זה (עם המשך המחקר הארכאולוגי באתר) אחרת כולם ימותו במיוחד ילדים, אנא בבקשה ממך תחסום את הגישה לפתח אזור מצבת הקבר בעזרת קיר של בטון ומלבנים” אך הארכאולוג קארל רזניק התעלם מאזהרותיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [http://www.scaryforkids.com/dolly-dearest/ הסרט בובתי דולי היקרה הוא סרט אימה לילדים