בגידה בוונציה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בגידה בוונציה
The Venetian Betrayal
עטיפת הספר במהדורתו העברית
עטיפת הספר במהדורתו העברית
מידע כללי
מאת סטיב ברי
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן היסטורי, ספר מתח
הוצאה
הוצאה ספרי בלנטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור Ballantine Books
תאריך הוצאה 2008
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מטר
תרגום אמנון כץ
סדרה
ספר קודם The Alexandria Link עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא בעקבות שרלמאן
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002786996
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בגידה בוונציה הוא רומן מתח היסטורי, ספרו השישי של סטיב ברי, השלישי בסדרת ספריו העוסקים בסוכן המיוחד לשעבר של משרד המשפטים האמריקאי, שהפך לסוחר ספרים עתיקים, קוטון מאלון.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבבל, 323 לפנה"ס, אלכסנדר הגדול מוציא להורג את הרופא שנכשל בהצלת ידידו ומאהבו היפאסטיון מקדחת, למרות שהיה ידוע לו שיקוי סודי שיכול היה לרפאותו. רגע לפני ההוצאה להורג מגלה אלכסנדר לרופא כי גם הוא לקה בקדחת דומה, וכי לא אכפת לו למות בעקבות אהובו. בפועל, מתברר בהמשך הספר שאלכסנדר סמך על כך שתלמידו של הרופא מכיר את השיקוי, אך זה סירב להציל את אלכסנדר, כנקמה על הריגת הרופא שהציל בעבר באמצעות שיקוי זה את התלמיד.

קוטן מאלון שקבע להיפגש עם חברתו קסיופיאה ויט במוזיאון יווני-רומאי בקופנהגן, ניצל ברגע האחרון ממבנה המוזיאון הבוער בידי קסיופיאה, לאחר שנכנס אל המבנה לילה לפני הפגישה המיועדת, הותקף בידי מציתי המוזיאון והונח בתוכו ללא הכרה. היא וידידה הנריק תורבלדסן מספרים למאלון על סדרת גנבות של מדליוני פילים המתארים את מסעו של אלכסנדר להודו ומתארים את נסיונותיהם לגלות את מטרתם של גנבי המדליונים ברחבי אירופה. החשודה העיקרית היא אירנה זובסטינה מנהיגת הפדרציה המרכזית של אסיה, ישות מדינית חדשה שאיחדה זובסטינה ושהורכבה מהמדינות ההיסטוריות קזחסטן, אוזבקיסטן, קירגיזסטן וטורקמניסטן. זובסטינה מתכננת לכבוש באמצעות נשק ביולוגי את שכנותיה, איראן, אפגניסטן ואחריהן פקיסטן ולכונן אימפריה אסיאתית חדשה שתאתגר בהמשך גם את המערב. הנוגדן, ההכרחי לאפשר את הפעלת הנשק הביולוגי שבידי זובסטינה, אמור להיות מסופק לה בידי אנריקו וינצנטי, אזרח אמריקאי לשעבר שעמד בראש המאמץ הביולוגי של סדאם חוסיין בשנות ה-80 של המאה ה-20 וכעת בעליה של חברת תרופות משגשגת והיו"ר התורן של הליגה הוונציאנית שראה בעסקה הזדמנות להגדיל משמעותית את עושרו.

הנריק סיפר למאלון גם כי חברה הטוב ואולי מאהבה של קסיופיאה עבד בשירות זובסטינה במשך תקופה במוזיאון בסמרקנד, וכי היא מאמינה שהוא נרצח בידי זובסטינה בשל תגלית שגילה אודות ההיסטוריה של אלכסנדר, ושאותה חלק גם עם קסיופיאה שחלקה את המידע עם הנריק. שניהם רקחו תוכנית כיצד לעלות על עקבות אנשיה של זובסטינה, ולמטרה זו ניסו להגיע למדליונים שעדיין לא נגנבו, לפניהם. במהלך המסע להשגת המדליונים מתערבת גם סוכנת מיוחדת של משרד המשפטים האמריקאי, סטפני נל, שמפעילה שניים ממאבטחיו של נשיא ארצות הברית בפעולה באמסטרדם, שם הם נאלצים להרוג שני סוכנים של הפדרציה האסייתית. סטפני נל נעצרת בידי המשטרה המקומית, משוחררת בהתערבות נשיא ארצות הברית, אך בתמורה נשלחת לוונציה, שאליה עושים דרכם גם שאר הדמויות בספר.

קסיופיאה מנסה להרוג בוונציה שניים מאנשיה של זובסטינה שחשודים בעיניה גם כרוצחיו של חברה, אלי, עובד המוזיאון מסמרקנד. זובסטינה עצמה נכנסת למלכודת שהוכמנה לה בידי האמריקאים בבזיליקת סן מרקו ומצליחה להיחלץ ממנה רק באמצעות לקיחת קסיופיאה כבת ערובה. אחרי יציאתה, מתברר למלון ולסטפני נל כי הוותיקן והאמריקאים משתפים פעולה בסיפור, וכי שומר ראשה של זובסטינה, ויקטור תומאס, הוא מרגל אמריקאי.

במקביל, וינצנטי עושה בסמרקנד, הוא רוצה להדיח את זובסטינה, וסבור שגילה תרופה לאיידס. הוא חוטף את המאהבת הגוססת של זובסטינה כנשק נגדה. זובסטינה חוזרת לסמרקנד, היא מתכוונת להוציא להורג את קסיופיאה אך מאלון וויקטור מצילים אותה, וסטפני והנריק מגלים כי הידיד שלה אלי לונד באמת לא נרצח.

הספר נגמר באחוזתו האסיאתית של וינצנטי שבה אמורה להימצא התרופה וגם קברו של אלכסנדר. זובסטינה מחסלת את וינצנטי, ונהרגת בפיצוץ המסוק שלה בידי קסיופיאה.

דמויות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]