בארט MRADELR

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בארט MRADELR
מידע כללי
סוג רובה צלפים לטווח ארוך במיוחד (ELR)
תכנון כריס בארט, 2024
מדינה מייצרת ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
יצרן חברת הנשק בארט
מידע טכני
קליבר 0.416 בארט
פעולה רובה בריחי
חירוק קנה מעלה ימני 1:9
הזנה מחסנית נתיקה בת 5 כדורים
כוונות כוונת טלסקופית
אורך כולל 62.0 אינץ' (1,570 מילימטרים)
אורך קנה 36.0 אינץ' (910 מילימטרים)
משקל ריק 23.0 ליברות (10.4 קילוגרם)
טווח מקסימלי כ-2600 מטר
דיוק < 1 דקת קשת[1] (הערכה)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בארט MRADELR, ראשי תיבות של Multi-Role Adaptive Design Extreme Long Range, הוא רובה צלפים בריחי תוצרת חברת הנשק בארט שייעודו הוא צליפה לטווח ארוך במיוחד. הוא מבוסס על תכנון המעצה, הקת והמודולריות של הבארט MRAD ועל תחמושת הצליפה הייחודית של בארט - 0.416 בארט - בקליבר 0.416 אינץ' (10.6 מילימטרים), שיעילה לטווח של עד כ-2600 מטר.

הרובה כולל מעצה מאלומיניום שעליו מסילות פיקטיני סביב המתפסים, כאשר העליונה מוקשחת על החלק העליון של המתפסים. הקת איננה מתקפלת כמו ב-MRAD הרגיל, וזאת כדי לספוג את הרתע החזק בעת הירי. עם זאת, היא כוללת עקב קת מתכוון ומשענת ללחי. מודול ההדק ניתן לפירוק והחלפה במהירות. ניתן להחליף בקלות בין קנים ולהתקין עליהם "בלם לוע" - מעין סתרשף שנועד להקל את הרתע באמצעות הפניית גזי הירי מהקנה אחורנית - מדגמים שונים.

לפי אתר החברה, ה-MRADELR זכה במקום השני הכולל בתחרות הצליפה לטווח ארוך "King of 2 Miles" והראשון מסוג "רובה מפעל" (כלומר: רובה שנבנה בפס ייצור באופן סדרתי) כאשר מתחריו העיקריים היו רובי צלפים ייחודיים שנבנו באופן ידני ועצמאי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דיוק (יכולת הקביצה) של רובה נמדד בדקות קשת (MOA). מספר זה מייצג את הסטייה הזוויתית המרבית מנקודת הפגיעה וככל שהוא נמוך יותר כך הרובה מדויק יותר. לדוגמה: רובה צלפים בעל דיוק של 1 MOA מקבץ (יורה מספר קליעים אל עבר אותה מטרה) בפיזור של 3 ס"מ בירי למרחק 100 מטר (1.047 אינץ' בירי למרחק 100 יארד).
ערך זה הוא קצרמר בנושא אמצעי לחימה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.