אשתו השמינית של כחול הזקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אשתו השמינית של כחול הזקן
Bluebeard's Eighth Wife
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של אלפרד סבואר
בימוי ארנסט לוביטש
הופק בידי ארנסט לוביטש
תסריט צ'ארלס בראקט, בילי ויילדר
עריכה ויליאם שיאה
שחקנים ראשיים גרי קופר
קלודט קולבר
דייוויד ניבן
מוזיקה ורנר היימן, פרדריק הולנדר
צילום לאו טובר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פראמאונט
הקרנת בכורה 23 במרץ 1938
משך הקרנה 80 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אשתו השמינית של כחול הזקןאנגלית: Bluebeard's Eighth Wife) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 1938, בהפקתו ובבימויו של ארנסט לוביטש, עם גרי קופר, קלודט קולברט ודייוויד ניבן בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי צ'ארלס בראקט ובילי ווילדר והוא מבוסס על המחזה La huitième femme de Barbe -Bleue (אשתו השמינית של כחול הזקן) של המחזאי הצרפתי אלפרד סבואר (אנ') משנת 1921 השם מבוסס על הסיפור כחול הזקן של האחים גרים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל ברנדון (גרי קופר) הוא מיליונר אמריקאי המבלה את חופשתו בריביירה הצרפתית. הוא נכנס לחנות בגדים ומבקש לרכוש רק חלק עליון של פיג'מה. המוכר המפונפן מעביר את הבעיה לכמה דרגים עד לנשיא החברה ותשובתו שלילית. לפתע כנסת לחנות בחורה נאה בשם ניקול (קלודט קולברט) ורוכשת את המכנסיים של הפיג'מה. מייקל מתאהב בה מיד אך היא מסתלקת לא לפני שהיא מודיעה לו שאינה נשואה. היא נותנת לו גם עצה איך להירדם - להקריא את האותיות צ'כוסלובקיה בהיפוך.

ניקול מבלה את זמנה בחוף הרייירה עם ידידה אלברט (דייוויד ניבן).

מייקל חוזר למלון ומוצא שם בחדר המיועד לו את המרקיז דה לואיסל (אדוארד אוורט הורטון) כשהוא לבוש במכנסי הפיג'מה שקנתה לו בתו. מייקל מזהה את המכנסיים האלה ומיד מנסה להתחבב על ידי המרקיז שמסתבר שהוא מרושש. מייקל מסכים לקנות ממנו אמבט מימי לואי ה-14 שלמעשה לא שווה דבר.

כעת יודע מייקל מי היא הבחורה. הוא מוצא אותה בחוף הים ביחד עם אלברט שמסתבר שהוא עובד שלו. אלברט מורחק מיד ומייקל מתחיל עם ניקול עד שהיא מסכימה לבקשתו להתחתן. הקרובים מגיעים לטקס הנישואים ורק אז מגלה לה מייקל שהיא בעצם אשתו השמינית. בתחילה רוצה ניקול לבטל את הנישואים אך היא מיד מתעשתת ומחליטה להתחתן אתו בתנאי שיחתום על הסכם טרום-נישואים שיקנה לה סכום של 100,000 דולר במקרה של גירושין, פי שניים מהסכום ששילם לגרושותיו. מייקל מסכים והם מתחתנים ויוצאים לטיולים ברחבי אירופה.

ניקול מתרחקת ממנו ורוצה לאלף אותו. מייקל רוצה ליישם את שיטתו של פטרוקיו באילוף הסוררת כלומר סטירות ומכות בישבנה אך היא מחזירה לו בהתאם.

לבסוף מביימת ניקול כאילו יש לה מחזר. המחזר הזה הוא ידידה אלברט. מייקל כועס ומסכים לגירושין. ניקול מקבלת 100,000 דולר וכעת היא עשירה.

מייקל מתמוטט נפשית ומאושפז במוסד כשהוא מלובש ב"חולצת משוגעים".

ניקול באה לבקר אותו, היא אומרת לו שהתאהבה בו ממבט ראשון וכי כעת היא עשירה אבל למרות זאת עדיין אוהבת אותו. הוא מחייך, משחרר את עצמו מ"חולצת המשוגעים" ושניהם מתחבקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
גרי קופר מייקל ברנדון מיליונר אמריקאי
קלודט קולברט ניקול זה לואיסל
דייוויד ניבן אלברט ידיד של ניקול
אדוארד אוורט הורטון מרקיז דה לואיסל אבא של ניקול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]