ארתור באר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ארתור באר
Arthur Beer
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 28 ביוני 1900
ליברץ, האימפריה האוסטרו-הונגרית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 20 באוקטובר 1980 (בגיל 80)
קיימברידג', הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי אסטרונומיה, מדע פופולרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
  • Deutsche Seewarte
  • מצפה קי
  • מצפה קמברידג' עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארתור באראנגלית: Arthur Beer‏; 28 ביוני 190020 באוקטובר 1980) היה אסטרונום יהודי-גרמני, שפעל בגרמניה ולאחר מכן בקיימברידג' בבריטניה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברייכנברג שבבוהמיה, בנו היחיד של פרופסור יוהאן באר. בשנת 1918 סיים את לימודיו התיכוניים ברייכנברג. לימודיו באוניברסיטה נדחו לאחר שחלה במחלת הפוליו בשנת 1924. בשנת 1925 נישא לשארלוטה ורה פופילארסקי, ובאותה שנה קיבל את הדוקטורט.

בשנת 1927 עבד במצפה הכוכבים של אוניברסיטת ברסלאו. בשנת 1929 עבד במצפה הימי הגרמני בהמבורג. הוא הפיק תוכניות מדעיות לתחנת הרדיו בגרמניה, ותוכניות אלו היו בין סדרות המדעיות הראשונות ששודרו כתוכניות רדיו. בשנת 1930 עזב את המצפה הימי. לאחר מכן פעל בפלנטריום החדש בהמבורג תחת היסטוריון האמנות פריץ סקסל, מנהל "ספריית ורבורג למדעי הרוח" בהמבורג. היה בעל טור בעיתונים שונים בגרמניה ומחוצה לה, והמשיך להפיק את תוכניות הרדיו ששודרו בגרמניה, אוסטריה ושווייץ. הוא גם השלים את הכנסותיו בהרצאות בגרמניה ובצ'כוסלובקיה.

בגלל רדיפות מדענים יהודים לאחר עליית הנאצים לשלטון בגרמניה הנאצית, היגר באר לקיימברידג' בשנת 1934. אלברט איינשטיין נחלץ לסייע לו וכתב לו מכתב המלצה: "באר הוא אסטרונום בן 33, מוערך על ידי כל המומחים, יהודי בוהמי שפעל בהצלחה במכונים הגדולים בגרמניה. האיש הזה איבד את משרתו ואת האפשרות להתפרנס והגיע לפת לחם. יש לי קומץ עדויות מבריקות עליו ועל עבודתו".

בין השנים 1934–1937 ביצע באר מחקר אסטרופיזי במצפה הכוכבים לפיזיקה סולארית בקיימברידג'. בין השנים 1941–1945 הוא היה סייסמולוג במצפה "קיו" (Kew Observatory) שבריצ'מונד. משנת 1946 עד פרישתו בשנת 1967 היה אסטרונום בכיר במצפה הכוכבים בקיימברידג'. הוא גם נסע לפעול במצפה "Dominion Astrophysical Observatory" שבקנדה.

בתחילת שנות החמישים החל באר בחקר מקיף ויסודי של האסטרונומיה העכשווית. בסופו של דבר, 215 מדענים, מתמטיקאים והיסטוריונים השתתפו במיזם שהפך לסדרת הספרים "Vistas of Astronomy" בת עשרות כרכים. באר היה העורך הראשי של שני הכרכים הראשונים (1955-1956).

באר היה חבר ב"חברה המלכותית לאסטרונומיה" ובאיחוד האסטרונומי הבינלאומי. הוא פרסם פרסומים מדעיים ופופולריים בעיתונים וכתבי עת וכן תרגם כמה יצירות מדעיות. הוענק לו תואר דוקטור לשם כבוד על עבודתו בתולדות האסטרונומיה.

באר נפטר בשנת 1980 ונקבר בקיימברידג'. על שמו נקרא האסטרואיד "באר 1896".