ארנולד לחובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארנולד לחובסקי
Арнольд Лаховский
ארנולד לחובסקי, 1909
ארנולד לחובסקי, 1909
לידה 1880
צ'רנוביל, האימפריה הרוסית (אוקראינה)
פטירה 1937 (בגיל 57 בערך)
ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה אהרן ברקוביץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארנולד בוריסוביץ לָחוֹבְסקירוסית: Арнольд Борисович Лаховский; באנגלית: Lakhovsky;‏ 18801937) היה צייר יהודי יליד אוקראינה, שהיה אחד מן המורים הראשונים בבית הספר לאמנות "בצלאל, בית מדרש לאמנות ולמלאכות-אמנות".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחובסקי נולד בשם אהרן ברקוביץ' בשנת 1880 בעיר צ'רנוביל שבפלך קייב של האימפריה הרוסית (כיום באוקראינה). הוא למד אמנות באודסה ואחר כך במינכן.

בשנת 1903 יצר לחובסקי פורטרט של חיים נחמן ביאליק, שהיה אחד התיאורים הראשונים של המשורר. בשנת 1909 עלה לחובסקי לארץ ישראל, בעקבות הזמנתו של בוריס שץ, ושימש כמחליפו של מורה בצלאל שמואל הירשנברג.[1]

עם בואו לארץ ישראל השתכן לחובסקי בביתו של הסופר ש. בן-ציון. נחום גוטמן, בנו של בן-ציון, תיאר בדיעבד את ביקורו של לחובסקי בביתם. על פי גוטמן יצר לחובסקי בביקור זה כמה עבודות ובהם "תמונת כושי יושב על שרפרף מעשן נרגילה, נופים של חול וים, ופורטרט שעשה מפרופסור שץ".[2] לאחר כשנה חזר לחובסקי לסנקט פטרבורג. ב-1912 מונה שם כפרופסור לאמנות.

בשנת 1925 היגר לחובסקי לפריז, שם הציג בכמה מוזיאונים וגלריות לאמנות. בשנת 1933 היגר לארצות הברית, שם לימד בבית הספר לאמנות של מוזיאון בוסטון לאמנות.

לחובסקי נפטר בניו יורק בשנת 1937.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לוריא, דורון, "אלברט רובין, פרופ' שץ ומחזור התלמידים הראשון ב"בצלאל"", בתוך: בר-אור, גליה; לוריא, דורון (אוצרים), אלברט רובין, התחלות, משכן לאמנות, עין חרוד, 2010, עמ' 28.
  2. ^ ראו: גוטמן, נחום, "חולות ובדים", דבר, 1959.