ארנב פלמי ענק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארנב פלמי ענק
ארנב פלמי ענק
ארץ מוצא בלגיה
תכונות
משקל 12-20 ק"ג.
מיון
משפחה ארנביים
ארנב פלמי ענק בכלוב.

ארנב פלמי ענק הוא גזע של ארנבון מצוי מבוית הנחשב לגדול שבארנבונים.

ארנב זה מגיע למשקל ממוצע של 12–15 ק"ג, ואף עד ל-20 ק"ג. פרוותו קצרה וצבעה נע בין לבן, חום, אפור פלדה, אפור בהיר, שחור וכחלחל. גזע זה הורבע במקור עבור פרוותו ושימושו כחיית מאכל, בשל גודלו המאסיבי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור הגזע הזה הוא בפלנדריה שבבלגיה במאה ה-16. מקור הגזע הוא בארנבונים ששימשו למאכל ומקור לפרווה. תומאס קוטאוהם במאמרו "מקורו של הבלגי הענק" כותב שהאזכור הראשון לגזע ארנבון פלמי ענק הוא ב-1860.[דרוש מקור] הסטנדרטים של הגזע נכתבו לראשונה ב-1893, והוא מקור לגזעים אחרים. כבר מ-1890 החלו לייצא אותו לאנגליה, אירופה ולארצות הברית שבה הוא החל לזכות בפופולריות רבה כבר החל מ-1910.[1][2]

ארנבים פלמיים ענקיים קיימים בישראל כחיית מחמד. בישראל אינם נחשבים כגזע פופולרי מכיוון שהם מצריכים מרחב רב יותר, וכמו כן סביבת מחיה קרירה. מכיוון שישראל היא מדינה חמה, ללא תרבות גידול ארנבים מפותחת, מגודלים לרוב גזעים קטנים יותר, כמו ההולנד לופ או ארנב ננסי הולנדי.

התנהגות וסביבת מחיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארנבונים אלה בדרך כלל כנועים ונוחים מאוד, אבל הם צריכים לבוא במגע עם בני אדם באופן שוטף על מנת שזה יקרה. אם הם אינם מטופלים טוב, הם יכולים להיות פחדנים ואגרסיביים לעיתים. מכיוון שהם גדולים משאר זני הארנבונים ולכן הם זקוקים לסביבת מחיה גדולה יותר, עם מתחם מחיה (אם מגדלים אותם בתוך הבית) של לפחות חמישה מטרים רבועים. כמו כן, הם אוכלים הרבה יותר ומייצרים יותר לכלוך מארנבונים אחרים. הם מצוינים עם ילדים, ובשל גודלם הם נוטים להסתדר עם חיות בית אחרות כל עוד הן לא אגרסיביות או תוקפניות כלפי הארנבון.[3]

תזונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן להאכיל ארנבונים פלמיים ענקיים ככל זן ארנבונים אחר, אך בכמות גדולה יותר. ארנב פלמי ענק במשקל 15 ק"ג יאכל פי חמישה מארנבון ששוקל שלושה ק"ג. ארנבונים צעירים יזדקקו לתזונה עשירה בחלבון, כ-16%, כדי לצבור מסת עצם בריאה כשהם גדלים. בחורף קר (נדיר בישראל), זקוקים ארנבונים מגזע זה וגורי ארנבונים עד גיל שנה וחצי (הגיל בו הם מגיעים לגודלם המרבי), לאכול ללא הגבלה. לאחר מכן ובקיץ יש להקפיד על תזונתם מכיוון שהם נוטים להשמנת יתר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארנב פלמי ענק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Cosgrove, Nicole (April 13, 2020), Flemish Giant Rabbit Breed Info: Pictures, Traits, & Facts
  2. ^ History of the Flemish Giant Rabbit, National Federation of Flemish Giant Rabbits Breeders
  3. ^ Flemish Giant Rabbit: Personality & Care Information, Love to Know.com, 25 March 2022