ארטמיס פאול: המושבה האבודה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: יש לשפר את הניסוח ולהרחיב את הערך.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: יש לשפר את הניסוח ולהרחיב את הערך.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ארטמיס פאול: המושבה האבודה
Artemis Fowl: The Lost Colony
מידע כללי
מאת אואן קולפר
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה Puffin Books עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2006
סדרה
סדרת ספרים סדרת ארטמיס פאול
ספר קודם ארטמיס פאול: המזימה של אופאל
הספר הבא ארטמיס פאול: פרדוקס הזמן
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002678194
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארטמיס פאול: המושבה האבודה הוא ספר פנטזיה לנוער, החמישי בסדרת הספרים ארטמיס פאול. כמו שאר ספרי הסדרה, נסובה עלילתו סביב ארטמיס פאול, פושע-גאון בן 15 שמגלה פיות החיות מתחת לפני הקרקע.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר הקודם הולי שורט מתפטרת ממשמר הלפריקונים בעקבות מחליפו של רוט - ארק סול. היא פותחת משרד חקירות פרטי ומצרפת עליה כעוזרים את מאלץ' דיגמס ואת ארטמיס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השדים הם המשפחה השמינית של עם הפיות. בקרב על טאטלין בין הפיות לבני האנוש הם לא הסכימו לרדת מתחת לפני הקרקע כמו שאר העם (הפיות וכל שאר יצורי הקסם) ולכן הקוסמים של השדים שהם גם הקוסמים החזקים ביותר העבירו את האי שלהם "היבראס" במנהרת זמן לאזור הלימבו שמנותק מהזמן. בברצלונה מצליח ארטמיס להיגרר למסע בזמן עם שד שנעקר מהלימבו. השדים חיבים לענוד משהו מכסף כדי לא להישאב ולהופיע בזמנים שונים ובמקומות שונים. לאחר המסע בזמן מגלה ארטמיס שמיקום אצבעותיו הוחלף ושהוא הצליח לחזור לזמן שלו. כאשר בודק גילה ארטמיס שבאטלר עיגן אותו בעזרת צמיד כסף. כאשר ארטמיס מגלה ששד עתיד להופיע בתיאטרון הוא מגלה שהולי מופיעה שם גם בעקבות חיזוי הגעת השד בברצלונה כשהוא רואה שהשד מופיע הוא שם לב שחץ נורה ברגלו והבין שמי שעשתה זאת נקראת מינרווה. מינרווה היא גם גאונה צעירה כמו ארטמיס פאול. ארטמיס שולח את הולי לעקוב אחריה ברכבת תחת מעטה היעלמות. הם מגלים שמינרווה מתגוררת בטירה בצרפת ויש לה עשרים וחמישה שומרים. הולי מוחדרת לשם כשבויה ובעזרת הקסדה שלה משחררת את השד ונמלטת מהטירה. לאחר מכן משתלט פושע בשם ג'ונה לי על הטירה וחוטף את מינרווה. ארטמיס מתכנן תוכנית להציל את מינרווה. הוא מציע לג'ונה שמתענין בשדים (חושד שהרגו את אחיו) עסקה: מינרווה בתמורה לשד. במהלך העסקה השד נמלט וכולם נפגשים בתערוכת אומנות הנמצאת במגדל בו בוצעה ההחלפה. הם מגלים שבזמן שהקוסמים השדים ניסו להעביר את "היבראס" התפרץ שד בשם נאזל וחברו לתוך מעגל הקוסמים. כתוצאה מכך נהרס הקסם והקוסמים הופכים את עצמם לאבן כדי לא להיהרג. הם משחררים את הקוסמים ממעגל האבן ומגלים שרק קוסם אחד נשאר מתוך מעגל הקוסמים המקוריים. הקוסם, קואן היה ראש הקוסמים והוא זה שהוביל את הקסם וגם זה שהפך את הקוסמים לאבן כדי להציל אותם. בינתיים ג'ונה וחבריו נכנסים ומובסים על ידי באטלר אך מספיקים לקשור פצצה לידו של 1 (השד שארטמיס הציל). ארטמיס, הולי, קואן ואחד חוזרים להיבראס במטרה למנוע ממנו להתמוטט אבל הם מותקפים על ידי השדים. הם משתמשים בעוצמת הפצצה ובקסם כדי לחזור לכדור הארץ ומגלים שבגלל שהזמן עובר שונה בהיבראס אז עברו שלוש שנים. במהלך החזרה לכדור הארץ, ארטמיס מצליח לקחת קצת קסם לעצמו. כשהוא חוזר לכדור הארץ הוא גם מגלה שנולדו לו שני אחים תאומים.

בתחתית כל עמוד בספר כתוב בגנומית כללים של שדים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אואן קולפר, ארטמיס פאול: המושבה האבודה, הוצאת כנרת, 2009.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]