ארטיום מיכאלקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארטיום מיכאלקוב
Артём Михалков
לידה 8 בדצמבר 1975 (בן 48)
מוסקבה, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים המכון לקולנוע על שם גרסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ארטיום מיכאלקוב (2017)
ארטיום מיכאלקוב (2012)

ארטיום ניקיטיץ' מיכלקוברוסית: Артём Никитич Михалков; נולד ב-8 בדצמבר 1975 במוסקבה) הוא שחקן ובמאי קולנוע רוסי, בנו של ניקיטה מיכאלקוב.

הוא היה נשיא פסטיבל סרטי הביכורים הלאומי של דוויז'ניה, המתקיים מדי שנה באומסק מאז 2013. בשנת 2016, סרט הבכורה שלו הוצג מחוץ לתחרות בפסטיבל. מיכאלקוב שיחק ביותר מ-25 סרטים עלילתיים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא למד במכללה האמריקאית באיטליה בשנים 1992–1993. בשנת 1993, למד במכון הלאומי לקולנוע. במחצית השנייה של שנות התשעים הוא היה עוזר במאי לסרטו של ניקיטה מיכאלקוב "הספר מסיביריה" (הצילומים נמשכו שלוש שנים, הסרט יצא לאקרנים בשנת 1998). בשיתוף פעולה עם איליה חרז'אנוב, הוא השלים בשנת 1999 סרט קצר בשם "סטופ", שזכה בכמה פרסים, כולל בפסטיבל הסטודנטים וסרט הבכורה של סנט אן במוסקבה ובפסטיבל הקולנוע הבינלאומי מולוד בקייב.

בתחילת שנות האלפיים הקים מיכאלקוב את חברת הסרטים קינודום (Kinodom), המפיקה מוזיקה, פרסומות וסרטים תיעודיים. בשנים 2014–2015 הנחה את תוכנית הטלוויזיה של רשת OTR "תנועת הקולנוע", אודות הקולנוע הרוסי.

בשנת 2016, בעת ציון 70 שנה לאביו ניקיטה מיכאלקוב, יצר סרט תיעודי "האם קשה להיות מיכאלקוב?".

בשנת 2016 הושלם סרטו העלילתי הראשון - המלודרמה הקומית "הימור על אהבה".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודו של ארטיום מיכלקוב הוא אנדריי קונצ'לובסקי ובן דודו יגור קונצ'לובסקי הם יוצרי קולנוע, סבא וסבתא סרגיי מיכאלקוב ונטליה קונצ'לובסקאיה היו סופרי ילדים, הסב פיוטר קונצ'לובסקי והסבא וסילי סוריקוב היו ציירים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארטיום מיכאלקוב בוויקישיתוף