אקילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקילה כפי שהוא בספרים

אקילהאנגלית: Akela) הוא דמות מאנתולוגיית סיפורים קצרים שנכתבו בידי רודיארד קיפלינג. אקילה הוא זאב האלפא של להקתו, אשר אימצה את מוגלי. דמותו מופיעה בשני סרטים של חברת וולט דיסני: ספר הג'ונגל (1967) ובספר הג'ונגל שיצא בשנת 2016.

דמותו של אקילה בספרי ספר הג'ונגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספרים, מוסיף אקילה את מוגלי ללהקתו ומאמץ אותו. כ-10 שנים לאחר שאימץ את מוגלי, שירחן הנמר רצה להדיח את אקילה מהשלטון כדי לשלוט בשטח הזאבים וכדי שאקילה לא יוכל להגן על מוגלי. על פי חוק הלהקה, זאב שאינו מסוגל לצוד אינו יכול להיות האלפא. אקילה היה מבוגר, אך עדיין היה מסוגל לצוד, ולכן לא היה צריך לפנות את מקומו לזאב צעיר יותר. הזאבים שחברו אל שירחן טמנו פח לאקילה ושחררו לידו בכוונה בעת הציד אייל גדול ובריא, ולאחר שאקילה לא הצליח לצוד אותו מועצת הלהקה רצתה להדיחו. מוגלי הגן על אקילה וגירש את שירחן ונאמניו באמצעות אש.

לאחר כמה שנים פרש אקילה מלהיות זאב האלפא של הלהקה, למרות שחברי הלהקה רצו שיישאר.

דמותו של אקילה בסרטי דיסני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט ספר הג'ונגל שיצא בשנת 1967 דמותו של אקילה הופיעה בתפקיד שולי ודובבה על ידי ג'ון אבוט.

בשנת 2016 הופיע אקילה בסרט ספר הג'ונגל והפעם דובב על ידי ג'יאנקרלו אספוזיטו. בסרט אקילה הוא מנהיג הזאבים, ומגן על מוגלי משירחן שרוצה להרוג אותו. שירחן מאיים על אקילה שאם הוא לא ימסור אליו את מוגלי הוא יהרוג את מוגלי ואת כל הלהקה. לאחר שמוגלי בוחר לעזוב את הלהקה כדי שאף זאב לא ימות בגללו שירחן הורג את אקילה כדי שמוגלי יחזור לנקום את מותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אקילה בוויקישיתוף