אפרת שפירא-רוזנברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפרת שפירא-רוזנברג
לידה 1974 (בת 50 בערך)
תל אביב, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2003
עיסוק אשת תקשורת, מנחת טלוויזיה, פובליציסטית ועורכת דין
מעסיק ערוץ התכלת, ynet, רשת בערוץ 2
מספר צאצאים 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אפרת שפירא-רוזנברג (נולדה ב-1974) היא יו"ר ארגון "קולך" וממובילות תחום הפמיניזם הדתי בישראל, מנחת פודקאסטים רעיוניים ופוליטיים, אשת תקשורת, מנחת טלוויזיה, פובליציסטית ועורכת דין ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שפירא-רוזנברג נולדה בתל אביב להוריה הכלכלן ד"ר אהוד שפירא והשופטת בדימוס תחיה שפירא (בתם של הרב שלמה וצפיה גורן). גדלה לסירוגין בישראל ובארצות הברית, שם עבד אביה בתפקידים בכירים בבנק לאומי.

שפירא-רוזנברג היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מוסמך במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן היא בוגרת מכון מנדל למנהיגות ומכון הרטמן בתוכנית דו-שנתית בפורום מנהיגות צעירה.

את התמחותה כעורכת דין עשתה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה. עבדה כמשפטנית במחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, במחלקה המשפטית של משרד התמ"ת ובלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה המטפלת בתביעות נגד מעסיקי עובדים זרים.

בשנת 2003 החלה את הקריירה העיתונאית בערוץ התכלת, שבו השתתפה בהגשת תוכנית האירוח "הצנועות והחסודות". היא בעלת טור באתר האינטרנט ynet, שבו היא עוסקת בעיקר בנושאים הקשורים במגזר הדתי-לאומי, מזווית ליברלית ופמיניסטית.

שפירא-רוזנברג מגישה תוכניות טלוויזיה במסגרת "רשת" בערוץ 2. בין סדרות התוכניות בהנחייתה: "סיפור מההפטרה" – על אישים ומאורעות תנ"כיים; "מבוא ל..." – שעסקה ב'מבואות' לתחומי החיים המרכזיים; ו"שישים, שבעים, שמונים" – על ההתמודדות בתוך המשפחה עם הדור המבוגר.

בשנת 2018 הגישה ביחד עם ישי שריד את תוכנית התחקירים "נקודת מפנה" בכאן 11 תאגיד השידור.

שפירא-רוזנברג מנהלת פרויקטים בקרן אבי חי ופעילה בתנועת נאמני תורה ועבודה. עסקה בהקמת בית הספר לבנות 'פלך השרון' באזור השרון. הייתה פעילה כמדריכת כלות בארגון רבני צהר. נמנתה עם צוות השופטים של פרס מפקד גל"צ.

בחודש מרץ 2021 מונתה שפירא-רוזנברג לתפקיד יו"ר ארגון קולך - ארגון פמינסטי דתי אשר מטרתו להוביל שינוי חברתי ותודעתי בנושא שוויון מגדרי בקהילה הדתית בישראל. בתחילת 2023, עם מיזוג ארגוני שנעשה בין ארגון קולך וארגון נאמני תורה ועבודה, הפכה שפירא רוזנברג ליו"ר משותף של עמותת "נאמני תורה ועבודה – קולך".

בחודש מרץ 2021 החלה שפירא-רוזנברג להנחות הסכת בהשתתפות ד"ר מיכה גודמן בשם "מפלגת המחשבות" המופק על ידי בית אבי חי[1]. כמו כן ערכה והנחתה את ההסכת "קצה הקרחון" העוסק במחלוקות עומק על סדר היום בישראל, אף הוא מופק על ידי בית אבי חי.[2]

חברה בוועד המנהל של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה.[3]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה למשפטן ד"ר רוני רוזנברג מומחה למשפט פלילי ולדיני חוזים. בעבר התגוררה בגבעת שמואל, וכיום היא מתגוררת ופעילה ב"קהילת קשת" - קהילה דתית-חילונית משותפת שהוקמה במזכרת בתיה. היא אם לארבע בנות (מתוכן זוג תאומות) ובן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אפרת שפירא-רוזנברג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]