אס. ג'י. אס. חברה לבנין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אס. ג'י. אס. חברה לבנין בע"מ
הלוגו של אס. ג'י. אס. חברה לבנין בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברת פרטית
מייסדים
  • אהוד סמסונוב
  • עמוס שמיע
  • דוד גרף
תקופת הפעילות 30 באפריל 1985 – הווה (39 שנים)
מיקום המטה תל אביב-יפו עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי ראול ולנברג 4, רמת החייל, תל אביב
ענפי תעשייה
מוצרים עיקריים מבנים לתעשיית ההי-טק, משרדים ומסחר
הכנסות 832 מיליון ₪ (מעודכן לשנת 2020)
מנכ"ל ירון שמיע
עובדים 350
 
http://www.s-g-s.co.il/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אס. ג'י. אס. חברה לבנין בע"מ, המשתמשת במותג SGS, היא חברה פרטית העוסקת בתחומי בנייה והנדסה אזרחית, ייזום, פיתוח, ניהול, השכרה, תחזוקה ותפעול ארוך טווח של נדל"ן מניב לתעשייה עתירת ידע, משרדים ומסחר, מלונות ומגורים.

לחברה פעילות בתחום ההתחדשות העירונית בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, וכן בפרויקטי PFI ,BOT ו-BOO בתחומי התפלת מים, מט"שים ועוד. החברה פועלת כקבלן מבצע עבור לקוחות ובפרויקטים שבבעלותה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה נוסדה באפריל 1985, כמיזוג של שתי חברות בנייה שפעילות מתחילת שנות ה-70. החברה בבעלות משפחת שמיע ואהוד סמסונוב, ומדורגת זה שנים רבות בין עשר חברות הבנייה הפרטיות הגדולות בישראל. לחברה רישיון מסוג ג' 5 לבנייה בהיקף בלתי מוגבל[1].

החברה ביצעה פרויקטים בהיקף של מעל שני מיליון מ"ר, וכן פרויקטים מורכבים עבור משרד הביטחון וחיל ההנדסה האמריקאי בבסיסי צבא ברחבי ישראל, וכן עבור משרד הבינוי והשיכון, משרד הבריאות, חברת החשמל, מפעל הפיס, רשות שדות התעופה, רשויות מקומיות ועוד.[דרוש מקור]

חברת SGS היא ממייסדות חברת הנדל"ן המניב ויתניה הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב[2] ובעלת מניות בוויתניה. SGS היא החברה המבצעת בכל הפרויקטים של ויתניה.

החברה זכתה בפרסים על מבנים שהוקמו על ידה, כגון פרס המצוינות של התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ענף הבנייה על שם אורי דורי, על הקמת פרויקט ויתניה תל אביב ופרויקט בית ויתניה פדקו בהרצליה פיתוח, בקטגוריית מבנה שלא למגורים[3][4].

הנהלת החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהוד סמסונוב הוא יושב ראש, מייסד ובעלים של אס. ג'י. אס. חברה לבניין. כמו כן, מכהן כיושב ראש מועצת המנהלים של ויתניה בע”מ, כמנכ”ל K-10 (חברה הרשומה בארצות הברית) וכדירקטור בחברות קשורות בקבוצת ויתניה ואס.ג'י.אס. סמסונוב הוא מהנדס אזרחי בוגר הטכניון[5].

ירון שמיע מכהן כמנכ"ל אס. ג'י. אס. חברה לבניין בע"מ ובעלים. מכהן כיושב ראש רונימור ניהול נכסים, דירקטור בוויתניה ובחברות קשורות נוספות ב-SGS, ויתניה ורונימור ניהול נכסים, בעל תואר ראשון במנהל עסקים[6].

חברות בנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • SGS LIVING[דרושה הבהרה] - עוסקת ביזמות של פרויקטים למגורים ולהתחדשות עירונית והיא מהווה את זרוע היזמות של SGS[7].
  • רונימור ניהול נכסים בע"מ - חברה לניהול ותחזוקת נכסים בבעלות מלאה של חברת SGS, רונימור מנהלת ומתחזקת מספר רב של מבני משרדים בהיקף כולל של מעל 700,000 מ"ר.
  • אס. ג'י. אס. טכנולוגיות (1989) בע"מ.

תחומי פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ייזום, פיתוח, בנייה והשכרה למשרדים, מסחר ומגורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS יוזמת, מפתחת, בונה, מנהלת ומחזיקה במישרין ובאמצעות חברות בנות וקשורות מבני משרדים ומסחר ופרויקטים למגורים. את מבני המשרדים והמסחר מנהלת SGS לאחר השלמתם ושיווקם על ידיה כנכסים מניבים.

בין הפרויקטים שהייתה ממוביליה:

מגדל ויתניה ברמת החייל
פרויקט ויתניה תל אביב
  • מגדל ויתניה ברמת החייל – קומפלקס המשלב מבנה לדיור מוגן מרשת עד 120, קומת קרקע מסחרית ומגדל משרדים בהיקף כולל של כ-60 אלף מ"ר מעל שלושה מרתפי חניה בהיקף של כ-45 אלף מ"ר[8][9].
  • מתחם מגדלי ויתניה תל אביב[10], קומפלקס משרדים, מגורים, מלונאות ומסחר, הנבנה בשותפות עם חברת נכסי ד.מ.ר (1995) בע"מ, וכולל שלושה מגדלי משרדים בצומת הרחובות לה גוארדיה והחרש בדרום תל אביב[11], בהיקף בנייה כולל של כ-540 אלף מ"ר[12]. המגדל הראשון כולל אולמות תצוגה של חברת הרכב דלק מוטורס ומעליהם משרדים. שני מגדלים נוספים נמצאים בשלבי הקמה, ואחד מהם נמכר לבנק הפועלים[13][14][15][16].
  • ויתניה-קרסו פתח תקווה – פארק עסקים בהיקף כולל של כ-120 אלף מ"ר על-קרקעי מעל כ-80 אלף מ"ר מרתפי חניה, בקריית אריה בפתח תקווה[17].

מגורים והתחדשות עירונית - SGS LIVING[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS פעילה בתחום ההתחדשות העירונית ועוסקת בפינוי בינוי ותמ"א 38. SGS יזמה והיא שותפה בפרויקט פינוי בינוי גדול בתל אביב: שכונת גרין פארק בנווה שרת בצפון תל אביב. SGS הובילה את תהליך ייזום והקמת הפרויקט. הפרויקט כולל פינוי 154 דירות והריסתם, והקמת שישה מגדלי מגורים חדשים בני 10–27 קומות, הכוללים 447 יח"ד בשטח כולל של כ-81,000 מ"ר. ההיקף הכספי של הפרויקט הוא כמיליארד שקל. SGS באמצעות SGS LIVING, חטיבת המגורים של החברה, מובילה ומקדמת כמה פרויקטים להתחדשות עירונית על דרך של פינוי בינוי ותמ"א 38, בהיקף כולל של כ-2,000 יח"ד בכמה ערים בארץ, לרבות תל אביב, גבעתיים, רמת גן ונתניה.

קבלנות חוזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS ביצעה פרויקטים עבור חיל ההנדסה האמריקאי במתקנים צבאיים וביטחוניים בארץ, כגון מבני סימולטורים לטיסה ומבנים טכניים ועוד בהיקפים של עשרות אלפי מ"ר. SGS ביצעה עשרות פרויקטים עבור משרד הבינוי והשיכון, משרד הבריאות, משרד הביטחון, רשויות מקומיות, מפעל הפיס, חברת החשמל ואחרים.

פרויקטים של BOT ,BOO ו-PFI[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS פעילה בפרויקטים בשיטות BOT ,PFI ו-BOO עבור ממשלת ישראל, עיריות וגופים ציבוריים שונים, לרבות מתחם התחנה (מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית של תל אביב-יפו) – הכולל 22 מבנים אשר עברו תהליכי שימור ושחזור על שטח של כ-25 דונם בצמוד לנווה צדק מול חוף הים. המבנים מושכרים לשוכרים שונים, כגון מסעדות, בתי קפה, ברים, חנויות מעצבי אופנה ותכשיטים וחנויות קונספט.

טיפול במים ובשפכים ומפעלי התפלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS פעילה מזה שנים בפרויקטים בתחום טיפול במים, מי שפכים ומתקני התפלת מים. הייתה חלק משותפות אשר הקימה את המתקן הלאומי לסינון מים בנטופה – אשכול.

פעילות מחוץ לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

SGS שותפה וביצעה שני פרויקטים למגורים ולמשרדים בעיר גדנסק שבפולין. הפרויקטים בהיקף כולל של כ-30 אלף מ"ר. SGS שותפה בייזום ובנייה של מבני משרדים ומרכזים מסחרים בניו ג'רזי וניו יורק בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ SGS אס.ג'י.אס חברה לבניין בע"מ, באתר Dun's 100
  2. ^ ויתניה בע"מ באתר Dun's 100
  3. ^ עופר פטרסבורג, צל"ש על מצוינות, באתר ישראל היום, 27 במאי 2021
  4. ^ מסורת רבת שנים של מצוינות והצלחה, באתר ynet, 21 במאי 2021 - תוכן שיווקי
  5. ^ אהוד סמסונוב, באתר Dun's 100
  6. ^ ירון שמיע, באתר Dun's 100
  7. ^ חברת אס. ג'י. אס. LIVING באתר BDI code
  8. ^ מיקי גרינפלד וצלי גרינברג, הבית החדש של טבע - מגדל ויתניה ברמת החייל, באתר כלכליסט, 13 בדצמבר 2018
  9. ^ אתר למנויים בלבד יורם גביזון, בעבור 27 מיליון שקל בשנה: טבע עוברת למגדל ויתניה ברמת החייל, באתר TheMarker‏, 15 באוקטובר 2020
  10. ^ נדל"ן ושיר: ויתניה תל אביב, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 2:13)
  11. ^ שלומית צור, ‏נא להכיר: 3 מגדלים חדשים בכניסה הדרומית לתל אביב, באתר גלובס, 6 בדצמבר 2018
  12. ^ דותן לוי, אושרה התוכנית לתוספת בנייה של 100 אלף מ"ר על מחלף לה גוארדיה, באתר כלכליסט, 6 בדצמבר 2018
  13. ^ דותן לוי, בנק הפועלים רוכש מגדל משרדים בת"א בכמיליארד שקל, באתר כלכליסט, 21 ביוני 2021
  14. ^ גיא נרדי, ‏חברת הגיימינג מון אקטיב שוכרת 6 קומות במגדל ויתניה בת"א, באתר גלובס, 13 במאי 2020
  15. ^ שלומית צור, ‏משרד גורניצקי ושות' רכש משרדים בת"א ב-80 מיליון ש', באתר גלובס, 25 במאי 2018
  16. ^ דותן לוי, בנק הפועלים רוכש מגדל משרדים בת"א בכמיליארד שקל, באתר כלכליסט, 21 ביוני 2021
  17. ^ מזל טלבי לוי, מגדלי משרדים ושטחי מסחר: פארק עסקים חדש ייבנה סמוך לשכונת אם המושבות, באתר SchokenGroup, ‏1 באפריל 2020