אני אוהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"אני אוהב"
שיר בביצוע הכבש השישה עשר
מתוך האלבום הכבש השישה עשר
יצא לאור 22 בנובמבר 1978
פורמט תקליט ויניל
סוגה שיר ילדים
קאנטרי
רוק ישראלי
ג'אז
שפה עברית
אורך 02:50
חברת תקליטים אולפני טריטון
כתיבה יהונתן גפן
לחן יצחק קלפטר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אני אוהב" או בשמו המלא "אני אוהב שוקולד" הוא שיר ילדים המופיע באלבום השירים המפורסם "הכבש השישה עשר". השיר נכתב בידיי יהונתן גפן והולחן בידיי יצחק קלפטר. בשנת 2005 יצא ספר ילדים בהוצאת דביר המכיל אך ורק את השיר הבודד.

כל אחד מחברי הלהקה כולל את שר בתורו בגוף ראשון יחיד, כאילו היה הילד הדובר המספר מהם הדברים האהובים עליו.

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר פורסם לראשונה במסגרת הספר "הכבש השישה עשר" של יהונתן גפן. השיר נכתב בזמן שהייתו של גפן בפריז. לאחר מכן, השיר גם הולחן בידיי יצחק קלפטר, יוצא להקת כוורת, עבור האלבום "הכבש השישה עשר". את השיר במקור, בניגוד לשירי האלבום האחרים המושרים בידיי זמר אחד בלבד, שרים כל ארבעת הזמרים בהרכב, כאשר כל אחד מהם שר שתי שורות.

בשנת 2001 פרסם בנו של יהונתן גפן, אביב גפן, גרסת כיסוי לשיר[1].

בשנת 2005 הוציאה הוצאת דביר ספר בשם "אני אוהב שוקולד" המכיל את השיר היחיד הזה. הספר מכיל בכל עמוד שתי שורות של השיר, ומאויר בציורים צבעוניים גדולים מעשה ידיה של לנה גוברמן. הספר זכה לביקורות חיוביות ו"נוסטלגיות" כשרבים מאלה שהיו ילדים כאשר השיר היה מושמע בביתם, כיום הם מבוגרים ומקריאים את מילות השיר לילדיהם שלהם.

בשנת 2008 חידש יצחק קלפטר את השיר באלבומו "קצת דיפלומט".

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גילי בר-הלל כתבה בבלוג האינטרנטי שלה: "את המילים של 'אני אוהב' אני לא מסוגלת לקרוא בלי שתתנגן לי בראש מנגינת השיר מתוך 'הכבש השישה עשר'"[2].

סיגלית אבירם מאתר "הגיל הרך" כתבה: "מי לא מכיר את השיר הנפלא הזה? סביר להניח שרובנו גם יודעים לשיר אותו לפי המנגינה"[3].

הרקדנית והשחקנית רננה רז כתבה באתר ynet על הספר שיצא ב-2005: "כולנו מכירים את השיר הידוע, 'אני אוהב' ... בספר הנפלא הזה הוא מעובד על ידי לנה גוברמן, מאיירת מוכשרת מאין כמותה, ליצירה גרפית עשירה מפתיעה ומלאת דמיון. למרות שהשיר מוכר לעייפה, בזכות הספר הזה אני פוגשת את המילים מחדש וקוראת בו בקצב אחר מהשיר המולחן. אני מחכה ליום שאוכל להקריא אותו לילדתי ולהראות לה את האיורים"[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אביב גפן - אני אוהב - Aviv Geffen - 2001, נבדק ב-2022-06-23
  2. ^ gilibug, "אני אוהב", באתר עוד דף אחד ודי, ‏2005-06-05
  3. ^ אני אוהב, באתר הגיל הרך, ‏2011-02-07 (ארכיון)
  4. ^ ואת זאת עם הנמשים, ואת זאת עם הגומות, באתר ynet, 15 בפברואר 2011