אנימורפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שפה קלוקלת, עמוס בפרטים תפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שפה קלוקלת, עמוס בפרטים תפלים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
אנימורפס
Animorphs
מתוך עטיפת הספרים
מתוך עטיפת הספרים
מתוך עטיפת הספרים
ספרי הסדרה
ראה ספרי הסדרה הראשית
מידע כללי
מאת ק.א. אפלגייט
שפת המקור אנגלית
סוגה מדע בדיוני
פנטזיה
הוצאה
הוצאה הוצאת Scholastic (מהדורה מקורית)
הד ארצי (מהדורה עברית)
תאריך הוצאה יוני 1996מאי 2001
הוצאה בעברית
תרגום מרינה גרוסלנר
סדרה
מספר ספרים 54+10

אנימורפס הוא שמה של סדרת ספרי מדע בדיוני, המיועדים לבני נוער, שנכתבו על ידי הסופרת האמריקאית קת'רין אליס אפלגייט ובעלה מייקל גראנט.[1] הסדרה עוסקת בסיפורם של חמישה נערים ונערות, הפוגשים חייזר שמספר להם שכדור הארץ מותקף על ידי חייזרים, ומעניק להם כוח להשתנות לכל חיה שיגעו בה. באמצעות כוח זה הם נלחמים בחייזרים הפולשים.

בסדרה חמישים וארבעה ספרים, שפורסמו כולם בין 1996 ל-2001. בשנים 1998 -2000 שודרה בארצות הברית ובקנדה סדרת טלוויזיה שמבוססת על סדרת הספרים.

בני החבורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות תיאור הדמות
ג'ייק ברנסון מנהיג החבורה. אחיו, טום, הוא משתלט (אדם שנשלט על ידי יירק). ג'ייק רצה בתחילה להתעלם מהיירקים, אך לאחר שגילה כי אחיו הוא משתלט החל להילחם כדי להצילו. הוא אחראי, רגוע גם במצבי-לחץ, ואליו פונים שאר בני-החבורה כשהם במצוקה.
רייצ'ל נערה יפהפייה ובת-דודתו של ג'ייק. היא נהנית להילחם ביירקים, ומכונה לעיתים קרובות על ידי מרקו "אמאזונה" או "זינה הנסיכה הלוחמת". בספר 32 בו כוכב הים לו השתנתה נחצה לשניים, נוצרו שתי רייצ'לות שונות, ומגלים שבסתר היא מאוהבת בטוביאס.
טוביאס יתום שגר עם דודיו. הוא קשור מאוד לג'ייק, שהצילו מכמה פרחחים שנהגו להתעלל בו. בסוף הספר הראשון הוא נלכד בגוף של נץ.[2]
קאסי נערה החובבת חיות ועובדת בחווה של הוריה הווטרינרים, בה משקמים חיות-בר פצועות וחולות. נחשבת למומחית בחיות פוטנציאליות להשתנות. היא היחידה שיכולה להשתנות ליירק, וגם עשתה זאת – בספר ה-29.
מרקו נער ציני וספקן. חברו הטוב ביותר של ג'ייק. בתחילה נלחם ביירקים לשם השעשוע. אך בספר החמישי גילה כי אמו, שנחשבה עד אז למתה, היא בעצם ויסר אחת, מנהיגת פלישת היירקים לארץ. מומחה למחשב ומשחקי יריות ופרנואיד לפעמים אשר נוטה לחשוב על האפשרויות הגרועות ביותר.
אקסימילי-אסגרות-איסתיל (אקס) אנדליט, אחיו הצעיר של הנסיך אלפנגור, שנחת נחיתת-אונס בכדור הארץ ובספר 4 מצטרף לאנימורפס.

בספרים 20–22 הצטרף לחבורה ילד בשם דייוויד שהוריו הפכו למשתלטים לאחר שגילה את הקופסה הכחולה, אך הוא ניסה לבגוד באנימורפס ולסחוט אותם. הוא נכלא שעתיים בכלוב בגוף עכבר עד שהפך לנוטליט וננטש על אי בודד. באחד מספרי מגה-מורפס הוא חזר לנקום, אבל נכשל.

החל מספר #50 קבוצת ילדים מוגבלים (נכים ועיוורים) מצטרפת לחבורה ובעצם נהנית ממה שאבד להם (ראייה, הליכה וכדומה) מחדש על ידי השתנות לחיות.

ההשתנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוח ההשתנות ניתן לאנימורפס על ידי המפקד אלפנגור. הכוח פותח על ידי אנדליטים למטרות חקר, אולם האנימורפס משתמשים בו למטרות ריגול ומלחמה. הכוח נרכש על ידי נגיעה בקופסה כחולה מיוחדת, שנמצאה בבעלותו של אלפנגור.

כאשר האנימורפס רוצים להשתנות לחיה מסוימת, עליהם לגעת בה ולהתרכז בה. החיה נכנסת למעין טראנס, ונותנת להם לגעת בה בלי לתקוף אותם. תהליך זה נקרא תהליך הרכישה. לאחר שרכשו את ה-DNA של החיה, האנימורפס יכולים להשתנות אליה בכל רגע על ידי ריכוז מחשבותיהם בחיה. כשהם נמצאים בגוף החיה, הם יכולים לתקשר זה עם זה באמצעות טלפתיה.

להשתנות יש מגבלת-זמן. אם נמצאים באותו הגוף יותר משעתיים, נכלאים בגוף זה לתמיד ומאבדים את יכולת ההשתנות - כמו שקרה לטוביאס, שנתקע בגוף נץ אדום-זנב. האנדליטים מכנים את מי שנתקע במצב זה "נוטליטים". גם קאסי נתקעה, בגוף של גולם בספר מספר תשע-עשרה, אולם מכיוון שגולם משתנה באופן טבעי לפרפר, קאסי יכלה לחזור לגופה האנושי אחר כך.

במקרה בו ההשתנות היא לחיה שקטנה יותר מהמסה המקורית של האדם, החומר העודף יצוף בחלל אפס, ישנה סבירות שחללית שעוברת שם תמשוך את המסה העודפת הזו ותמשוך אותם לחלל. כמו שקרה בספר 18 ("ההחלטה").

גזעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גזע תיאור הגזע
יירקים טפילים הדומים מעט לחלזונות אפורים ללא שריון. הם חודרים למוחם של יצורים דרך האוזן. (ההורק באג'ירים מקדמים את האנשים לברכת היירקים ודוחפים את ראשם לברכה), עוטפים את עצמם סביב המוח ומתחברים למרכזי העצבים שבו, וכך משתלטים על אותו אדם. היירקים חייבים לבקר בבריכה הזאת כל שלושה ימים, שכן ה"מים" בברכה הם בעצם המזון של היירק עצמו (הגופים המארחים או המשתלטים אינם ניזונים מהחומרים בבריכת ביירקים).המוזן של הירקים הוא בעצם קרני קנדרונה, מין שמש יירקית, המשגרת את המזון של היירקים לבריכה. היירקים שבאים לבריכה כל שלושה ימים יוצאים מגופם של המארח/משתלט שלהם דרך האוזניים ושוחים בבריכה בצורה היירקית שלהם כ5 דקות לפחות. יירק שלא יבקר שלושה ימים ברציפות ימות.

בריכת היירקים, היא למעשה מערה ענקית, שכוללת גם משרדים, תחנת נחיתה למפציצי החרק ולספינת הלהב, וכמובן - הבריכה, בריכה עגולה וגדולה בעלת מים אפורים, הכוללת שני מזחים, מזח הפריקה, שאליו באים המשתלטים ומוציאים את היירקים מראשם, לאחר מכן, המשתלטים מרצון, הולכים לראות סרטים ולאכול במסעדה בתוך בריכת היירקים, והמשתלטים מאונס, נכנסים בכוח לתוך כלובים גדולים, בהם רוב הכלואים צורחים בוכים ומתייאשים. כשהיירק מסיים לשחות בבריכה, בא עוד בן אדם/ טקסון /הורק באג'יר, להכניס את היירק לראשו במזח הטעינה. לבריכת היירקים יש עשרות כניסות בכל קצוות העיר, למרות שהאנימורפס לא יודעים בדיוק איפה הם.

כששלושה יירקים מזדווג הם מתים, אבל עשויים להיוולד מאות יירקים בהשרצה אחת.

אנדליטים גזע הנלחם ביירקים. הם כביכול המדענים של היקום, ופיתחו את טכנולוגיית ההשתנות. ראשו של האנדליט משולש, עם שתי עיניים רגילות ושתי עיני-גבעול. בעלי שלושה לבבות. לאנדליטים אין פה – הם ניזונים דרך פרסותיהם, ומשתמשים בדיבור טלפתי. זנב האנדליט דומה לזנב עקרב. יש להם שלושה לבבות. טמפרטורת גופם הנורמלית היא 32.94 מעלות צלזיוס (לפי ספר 29). האנדליטים חיים בכוכב המרוחק 82 שנות אור מכדור-הארץ, בעל ארבעה ירחים ונראה בלילה כרבע עיגול. האנדליטים היחידים שחיים על כדור-הארץ הם אקסימילי-אסגרות-איסתיל והאנדליט המשתלט ויסר שלוש (שמו של האנדליט שבמוחו שוכן היירק ויסר שלוש הוא אלורן-סמיטור-קוראס).
הורק-באג'ירים גזע רב-עוצמה, שמשמש את היירקים כחיילים. ראשם דמוי-נחש, ולאורך ידיהם ורגליהם יש להבים ארוכים וחדים מאוד. יש להם שני לבבות. במקור היו גזע שוחר-שלום, אך שועבדו על ידי היירקים. רק שני הורק באג'ירים ניצלו על ידי האנימורפס.
טקסונים חייזרים הדומים למרבי-רגליים, שכרתו ברית עם היירקים תמורת אספקת בשר. (פרט לקבוצת מורדים.)
לירנים יצורי מים דמויי-צפרדע שיודעים לקרוא מחשבות. כוכב הבית שלהם מכוסה במים ברובו.
סקריט-נא יצורים שאוהבים לחטוף יצורים אחרים כדי לבצע בהם ניסויים.
גדים יצורים דמויי קופים עיוורים-למחצה מכוכב-הבית של היירקים.
אלימיסטים גזע שנכחד מן העולם, ורק פרט אחד נשאר. יש לו כוח כמעט בלתי-מוגבל, ואף-על-פי שהוא משתדל להיות נייטרלי, הוא עוזר לפעמים לחבורה במלחמתם נגד היירקים. החזיר לטוביאס את יכולת ההשתנות.
בני צ'י רובוטים שנוצרו על ידי הפמאליטים. למרות שהם חזקים פי כמה מבני-האדם, אין ביכולתם להילחם. כמה מהם הסתננו אל "האחווה" והם אוספים מידע בשביל האנימורפס.
ונברים גזע לא-אורגני (לא מורכב מפחמן) אשר נכחד מכוכב מוקרח. היירקים שיבטו כמה יצורים בשביל פרויקט הקוטב הצפוני בספר זה, והאנימורפס הכחידו אותם בחזרה, פרט לשניים שמסתובבים עד היום בערבות הקרח ללא מעש. לא שורדים בתנאי חום – כוכבם הוא 300 מעלות צלזיוס מתחת לאפס.
לרדתאקים יצורים מכוכב-הבית של ההורק-באג'ירים שנראים כמו צמחים מטפסים.
הלמקרונים מתוך ספר #24. גזע של חייזרים ננסיים בעלי שגעון גדלות ושונא את היירקים. הנקבות שולטות ורק מי שמת יכול לעלות בדרגות.
איסקורטים מתוך ספר #26. גזע סימביוזי בין שתי אומות חייזרים: יירטים, קרובים רחוקים של היירקים אבל שוחרי שלום, והאיסקים, יצורים שפותחו על ידי היירטים. כוכב הבית שלהם נמצא בצד השני של שביל החלב, לשם הגיעו אבות אבותיהם, כנראה אחרי שעזבו את כוכב היירקים. מחולקים לגילדות.
פמאליטים גזע שוחר שלום שנכחד מהעולם. בני הצ'י החדירו את נשמתם של הפמאליטים בתוך זאבים ומהם נוצרו הכלבים.

יירקים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה יירקית שווה לשתי שנים בסגנון אנדליטי ואנושי. שנת 1966 לספירה (הפלישה הגדולה לגלקסיה) הייתה שנת 998 אצל היירקים ו-3992 אצל האנדליטים.

החל משנת 1968, תחילת הכיבושים היירקים, יש ליירקים בכירים גם דרגות. יש ארבעים-ושבעה ויסרים, ולכל אחד מהם גדוד הורק-באג'ירים משתלטים משלו. יש להפריד בין שם היירק לדרגתו- וויסר שלוש לדוגמה זו הדרגה של אספלין9466. השם לא משתנה, אבל הדרגה עשויה להשתנות, אם כי לא אוטומטי: למרות שוויסר אחת איבדה את דרגתה לפני ספר 30 וויסר שלוש נשאר בדרגתו ספר 46. בספר "הוויסר" מוסבר שקודם נערך בירור לוויסר אחת-לשעבר.

שם תיאור
מועצת השלושה-עשר היירקים בעלי הדרגה הגבוהה ביותר, כמו שופטים עליונים. הדובר הוא גרוף168, שגם משמש כראש המודיעין המסכל.
המפקח (ספר 37) גרתרון-משתלט (חייזר בעל מהירות על-טבעית), היחיד ביקום. מונה על ידי מועצת ה-13 לפקח על ההשתלטות השקטה על כדור הארץ, ושואף להגיע למועצה בעצמו. נהרג על ידי מרקו (בצורת קוברה).
ויסר אחת ברוב הספרים זוהי דרגתה של אדריס 562, קצינת השטח בעלת הדרגה הגבוהה ביותר. לשעבר תת-ויסר 409. השתלטה על אווה, אמו של מרקו. היירקית הראשונה אי-פעם שהשתלט על גוף אנושי לתמיד. קוסמוזואולוגית במקצועה, שחקרה גזעים מתאימים להשתלטות. עם הסגן שלה אסאם293 היא גנבה חללית קנדרונה והגיעה לכדור הארץ, שם הקימה את האחווה ליצירת משתלטים מרצון. אחרי 14 חודשי נתק, כשהקנדרונה עמדה להיגמר לשניהם, היא יצרה קשר עם היירקים וכך התחילה הפלישה היירקית, בסוף שנות ה-90. היא יזמה השתלטות שקטה על כדור הארץ, ללא קרב. שונאת את ויסר שלוש יותר מאשר אנדליטים, בספר החמישי, עזרה לאנימורפס לברוח מספינת האם היירקית, כדי להאשים בכך את ויסר שלוש לאחר מכן. נשפטה על ידי מועצת השלושה-עשר על שהעדיפה לעזור לאנדליטים מאשר שויסר שלוש יתוגמל. הורדה לדרגת תת-ויסר 47 בספר ה-30.
ויסר שתיים משתלט על אדמירל קרלינטון, מפקד צי האוקיינוס השקט. בעתיד האלטרנטיבי ב-2007 (ספר 41) משתלט על מרקו.
ויסר שלוש דרגתו העכשווית של אספלין 9466 בכיר, חייל יירקי מרושע המבוקש בגלקסיות שלמות על פשעי-מלחמה ופשעים בכלל. נולד בספינה האנדלטית הגנובה אחרי המרד. כשהתחילה ההיררכיה הצבאית היירקית, בשנת 1968, הוא קיבל דרגת תת-ויסר 17 ופיקד על כלי טיס בפלישה לכוכב ההורק בג'ירים, ובסיומה עלה לדרגת תת-ויסר 12. בשנת 1974, בהיותו תת-ויסר שבע, שימש כראש דסק האבטחה בנפת החלל בה נמצאת טקסוניה. בעקבות מעשה הונאה הצליח להשתלט על אנדליט, היירק היחיד שאי פעם שהצליח בזה, והשתמש בזה כדי לרכוש DNA של מפלצות מרחבי היקום. כתוצאה מזה עלה לדרגת ויסר 32. בעתיד ויסר אחת. הסוואתו האנושית היא ויקטור טרנט. עוד כשהיה יירק פשוט נמשך לגזע האנדליטים וחלם להשתלט על אחד. הוא היה מומחה מספר אחת לאנדליטים בכוכב-הבית של היירקים.

את חייו כמש"ק העביר בכוכב טקסוניה עם גוף הורק בג'ירי וניסה לדכא את כח המרד של הטקסונים החופשיים, עד שחללית אנדליטית נחתה על הכוכב. הוא השתלט על בן אנוש שנחטף לכוכב (הדריק צ'פמן) ובשעת כושר העביר את עצמו מהאוזן שלו לאוזן של האנדליט אלורן והשתלט עליו. מכונה על ידי האנדליטים "התועבה" (באנגלית: "the abomination") ועל ידי האנדרואידים "היצור המסוכן ביותר בצד הזה של היקום". כעת האחראי על קולוניות כדור הארץ, אם כי לא בדרך שרצה – בניגוד לוויסר אחת הוא דרש התקפה כללית על הכוכב, ולא השתלטות שקטה. ביתו של ויסר שלוש על כדור הארץ מוגן על ידי מערכת אזעקה מתוחכמת וכדי להיכנס צריך להקיש את קוד היירק כדי להיכנס, וסקירת המוח לוודא שהיירק שם. הויסר ואלפנגור היו יריבים מושבעים 23 שנה, אבל ברגע של גילוי לב הויסר (בתחפושת) אמר לטוביאס שהוא מכבד את אלפנגור.

ויסר ארבע ידיד של ויסר שלוש, ושותפו לתקיפת כוכב הליראנים. פיקד מרחוק על כיבוש כוכב ההורק בג'ירים ב-1968. הוזכר בספרים ה-15 וה-18, אבל הופיע בספר השלישי של MEGAMORPHS. משתלט על אדם בשם ארני. מרקו הרג את היירק בדריכה על צורתו הטבעית.
תת-ויסר 51 משתלטת על אישה בשם טיילור. אחראית על הפרויקטים ב"האחווה", והבוסית של מר צ'פמן. קאסי הרגה אותה בפיצוץ תחנת דלק.
אספלין 9466 נחות אחיו התאום של ויסר שלוש. בעל "סטארט-אפ" של יירק החי ללא קנדרונה. משתלט על ג'ו-בוב פנסטר, מייסד חברת "אינטרנט פלטינה" (חברת-אינטרנט בדיונית). נעלם בלי להותיר עקבות.
טמראש 114 השתלט עד הספר השישי על טום, ובספר השישי על ג'ייק. הורעב למוות על ידי האנימורפס. היה חבר במועצת המאה. לשעבר טמראש 252.
איניס 226 היירק שהשתלט על מר צ'פמן, סגן-מנהל בית-הספר בו לומדת החבורה. תפס אותו על כוכב-הבית של הטקסונים, לשם הובא בטעות על ידי חללית אנדליטית. האחראי על גיוס משתלטים-מרצון, וככזה גם מנהל ה"אחווה", ארגון דמוי תנועת-נוער של היירקים.
אפטרן 942 מנהיגת היירקים שוחרי-השלום. עד ספר ה-19 שלטה על ילדה קטנה, עד שפגשה את קאסי. בספר ה-29 נתפסה על ידי ויסר שלוש וניצלה על ידי קאסי. ניתן לה הכוח להשתנות והיא השתנתה לנצח ללווייתן גדול-סנפיר.
אקדור 1154 מנהיג מרד היירקים, וכנראה היה בין הגדים שרצחו את כיתת האנדליטים של אלורן-סמיטור-קוראס. נהרג בכוכב-הבית של ההורק-באג'ירים.
אסאק 241275 היירק שתוכנן להשתלט על ג'ייק, לפי העתיד האפשרי בספר ה-41.
אסאם 293 סגנה של ויסר אחת, כשעוד הייתה קוסמוזואולוגית פשוטה.
חבורת שוחרי-השלום חבורה של יירקים ואנשים-משתלטים מרצון. בהשראתה של קאסי החליטו מספר יירקים בראשות אפטרן 942 שזה לא בסדר לשעבד בני-אדם בניגוד לרצונם, ומספר בני אדם ריחמו על היירקים, שחסרי תחושות בצורתם המקורית. קאסי פגשה את הדובר שלהם, אילירם (היירק)+מר טידוויל (האדם) בספר ה-29.
  • האחווה (באנגלית- the sharing): תנועת נוער של משתלטים שמגייסת מארחים מרצון ליירקים. בראשותה עומד סגן מנהל התיכון בעיר, מר צ'פמן.
  • יירקים נוספים: אלהר7865 (הנהג של ויסר3), תת-ויסר19 (מדריך שכבת הטף ב"אחווה"), לסקר454 (מאבטח ב"אחווה"), אורדט177 (מרגל של ויסר1 בכדור הארץ).

אנדליטים מוכרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תיאור
אקסימילי אסגרות איסתיל אח של אלפנגור-סיריניאל-שמטול, חולץ מספינת הכיפה בידי האנימופס בספר 4 ועזר להם מאז
לירם-ארפות-טרוס יושב ראש מועצת האנדליטים. נלחם נגד היירקים בחזית ההורק-באג'ירית והפסיד.
איתילרן-האלאס-קוריין סגן-מנהל מחלקת התקשורת הבין-כוכבית.
גליוט-אנילון-אסגרות מפקד הכוחות המשולבים בחזית הליראנית. איבד את כל משפחתו בפשיטת יירקים בחלל החיצון.
אלורן-סמיטור-קוראס נסיך מלחמה אנדליטי, שניסה להשמיד את כוכב ההורק בג'ירים בלוחמה ביולוגית, והצליח חלקית. שונא יירקים מושבע, במיוחד אחרי שגדים משתלטים רצחו בדם קר כיתת חיילים שלו, 24 במספר, בתחילת ההתפשטות היירקית בגלקסיה. בעקבות טעות גורלית נתפס על ידי יירק בשם תת-ויסר שבע שהסתנן לספינת המלחמה שלו, והפך להיות האנדליט משתלט היחידי ביקום, מה שגרם להעלאת דרגות מהירה של היירק עד לוויסר שלוש.
אלפנגור-סיריניאל-שמטול מפקד אנדליטי. אויבו המושבע של ויסר שלוש, עוד כשהיה חייל פשוט וויסר שלוש היה רק תת-ויסר שבע. עבד תחת פיקודו של אלורן-סמיטור-קוראס ומנע ממנו להשמיד את כוכב הטקסונים. היה עד להשתלטות תת-ויסר שבע על אלורן-סמיטור-קוראס. היא מומחה מספר אחת לויסר שלוש כשזה התחיל לעשות שמות ביקום, והועלה לדרגת קצונה. לאחר כמה קרבות הפסיד לו בקרב בחלל מעל כדור הארץ. נרצח על ידו בדם קר, לא לפני שהעניק לאנימורפס את היכולת להשתנות.
ארבורן חברו של אלפנגור-סיריניאל-שמטול כשעוד היו טירונים. בנחיתה על כוכב טקסוניה נאלץ "להיתקע" שעתיים בגוף טקסון, ולהישאר כך. הפך למנהיג הטקסונים המורדים ביירקים. נהרג בכדור הארץ בשוגג על ידי ציידים, אחרי סיום המלחמה.
נורלין-סיריניאל-קוראף אביהם של אלפנגור-סירינאל-שמטול ואקסימילי-אסגרות-איסתיל.
פורליי-אסגרות-מהין אמם של אלפנגור-סיריניאל-שמטול ואקסימילי-אסגרות איסתיל.
סירו נסיך אנדליטי רחמן שעמד בראש משלחת השגרירים האנדליטים לכוכב היירקים. בתמימותו הוא סבר שיש להעניק ליירקים טכנולוגיות וידע, ובין השאר לימד אותם ליצור בריכת קנדרונה ניידת, מה שנתן להם את היכולת לנוע מכוכב לכוכב, ובכך שינה את פני ההיסטוריה לרעה. בשנת 1966 ארבע מאות גדים-משתלטים רצחו בדם קר 24 אנדליטים וגנבו את כלי הטיס שלהם. הם העמיסו על אחת החלליות את הבריכה הניידת ו-250,000 יירקים במצב טבעי, והתחילו במסע כיבושים ברחבי היקום. כעונש נגזר על סירו לחיות בגלות עם משפחתו בכוכב ההורק באג'ירים, וכך היה עד לנפילת הכוכב בידי היירקים ב-1969. על שמו נקרא החוק החשוב ביותר באנדליטיה – חוק חמלתו של סירו ("Seerow's kindness law")– האוסר להעביר טכנולוגיה אנדליטית לגזעים אחרים, אפילו בעלי-ברית.
אסקאפיל ממציא הטכנולוגיה להשתנות לגזעים אחרים. על שמו נקראת הקופסה הכחולה.
אסטריד-קוריל-דאראת צוערת שאקסימילי-אסגרות-איסתיל מאוהב בה בסתר.
גונרוד-איספול סונילי מפקד כיתת-המשימה לכדור הארץ בספר ה-38.
אלות-אטמיל-גהר מתנקש אנדליטי. אחיו של אלורן-סמיטור-קוראס (כעת ויסר שלוש). נשלח לכדור הארץ כדי להרוג את שניהם.
גפינילאן אסטריף אלמנד נכה מלחמה שעבר לגור בכדור הארץ במסווה של עוזר-מרצה לפיזיקה

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תיאור
ג'ורדן ושרה אחיותיה הקטנות של רייצ'ל.
דן ונעמי הוריהן של רייצ'ל, ג'ורדן ושרה. קריין-חדשות ועורכת-דין במקצועם. דן יהודי ממוצא אשכנזי.
וולטר ומישל הוריה של קאסי. וטרינרים במקצועם
סטיב וג'ין ברנסון הוריהם של טום וג'ייק. סטיב הוא רופא ילדים.
פיטר ואווה הוריו של מרקו. פיטר מתכנת מחשבים.
לורן אמו של טוביאס. סובלת מאבדן זיכרון ועיוורון, עד שטוביאס העניק לה את הכח להשתנות וחזרה לה הראייה
ארק קינג ידיד של מרקו, שהוא בעצם אנדרואיד במסווה. מרגל "אצל" היירקים
הדריק צ'פמן סגן-המנהל בבית-הספר בו לומדת החבורה. משתלט בכיר. אחד המשתלטים-אנושיים הראשונים (אחרי אשתו)
מרת צ'פמן אשתו של מר צ'פמן. משתלטת כמו בעלה.
מליסה צ'פמן חברתה של רייצ'ל. בתם של בני-הזוג צ'פמן.
טום אחיו של ג'ייק. משתלט. בספרים האחרונים היירק שבראשו מנהיג חבורת יירקים בעלי היכולת להשתנות. נרצח בספר 54 על ידי רייצ"ל
המושלת מוזכרת לראשונה בספר השישי (בתרגום לעברית בטעות כ"מושל"). בספר 51 מרקו מגייס אותה לעזרת החבורה והיא מודיעה לכל העיר על היירקים, אבל אחר כך מוכנסת להסגר על ידי המשתלטים.

שחקני סדרת הטלוויזיה (1998 -2000)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בוריס קבררה: מרקו
  • שון אשמור: ג'ייק
  • ברוק נוין: רייצ'ל
  • נדיה ליי נסקימנטו: קאסי
  • כריסטופר ראלף: טוביאס
  • פאולו קונסטנצו: אקס
  • יוג'ין ליפינסקי: ויסר שלוש/ויקטור טרנט
  • ריצ'רד סאלי: ארתור צ'פמן/איניס 226
  • טרה ונסה: מליסה צ'פמן
  • אלגרה פולטון: ויסר אחת/נורה
  • ג'וש פיס: טום/טמראש 114

דמויות משנה/אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דייגו מטמורוס: אלפנגור
  • קסנדרה ואן ויק: שרה
  • מלאני ניקולס קינג: עאישה
  • ג'ונת'ן ויטקר: גרגורי
  • קרן ודל: ניקי
  • פיטר מסאלין: האלימיסט
  • דב טיפנבך: ארק קינג (עונה שנייה)

ספרי הסדרה הראשית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רק הספרים 1–18 תורגמו לעברית.

מספר שם השתנות בתמונת הכריכה עלילה
1 הפלישה ג'ק: זיקית חבורת ילדים מגלה פלישה לכדור הארץ
2 האורח רייצ'ל: חתול רייצ'ל מנסה לעקוב אחרי צ'פמן כשהוא נפגש עם ויסר3
3 המפגש טוביאס: נץ אדום זנב החבורה מנסה להרוס חללית תדלוק יירקית
4 ההודעה קאסי: דולפין הודעת בקשה לעזרה מגיעה לחבורה, וגם ויסר3 שומע אותה
5 הטורף מרקו: לובסטר או גורילה כסופת גב (2 מהדורות) ויסר1 מבקרת באזור
6 השבוי ג'ק: זבוב הבית יירק משתלט על ג'ק
7 הזר רייצ'ל: דוב גריזלי חייזר בשם אלימיסט מציע לחבורה כוכב מילוט חדש
8 החייזר אקס: ילד אקס מספר על הסתגלותו בכדור הארץ
9 הסוד קאסי: זאב היירקים מנסים להרוס את היער כדי למצוא את ה"אנדליטים הפושעים"
10 האנדרואיד מרקו: עכביש זאבן ארק, חבר ותיק של מרקו, זקוק לעזרה
11 הנשכח ג'ק: יגואר החבורה והמשתלטים הבכירים נקלעים לזמן אחר בטעות
12 התגובה רייצ'ל: תנין רייצ'ל סובלת מאלרגיה חמורה, כשהחבורה מנסה למנוע מג'רמי ג'ייסון מק'קול (שחקן מפורסם בסדרת טלוויזיה) לפרסם את "האחווה"
13 השינוי טוביאס: בחזרה לעצמו האלימיסט מנסה להציל זוג הורק בג'ירים וצריך את עזרת החבורה. לטוביאס יש תנאי
14 הלא נודע קאסי: סוס היירקים מנסים לפלוש למתקן צבאי סגור כדי לברר מה יש שם
15 הבריחה מרקו: כריש פטיש ויסר1 חוזרת לכדור הארץ למתקן תת-ימי
16 האזהרה ג'ק: קרנף אתר אינטרנט נגד יירקים מתגלה, והחבורה הולכת לחקור את המנהל
17 המחתרת רייצ'ל: עטלף החבורה מנסה להחדיר לבריכת היירקים דגני בוקר שמשגעים יירקים
18 ההחלטה אקס: יתוש החבורה מוצאת את עצמה באמצע מלחמה בין יירקים לאנדליטים בכוכב לירה
19 העזיבה קאסי: פרפר קאסי וילדה-משתלטת הולכות לאיבוד ביער
20 התגלית מרקו: קוברה ילד בשם דייוויד מגלה את קופסת ההשתנות, וויסר3 רודף אחריו
21 האיום ג'ק: כלב טרייר דייוויד מתגלה כבוגד, וויסר3 מנסה להשתלט על מנהיגי ה-G6
22 הפתרון רייצ'ל: עכבר החבורה מנסה להיפטר מדייוויד בלי אבדות
23 המתחזָה טוביאס: ארנב אישה מסתורית מופיעה וטוענת שהיא קרובתו של טוביאס. ההורק בג'ירים החופשיים עלולים לאבד את חירותם.
24 החשד קאסי: דב נמלים גזע חייזרים ננסי מנסה לגנוב את הקופסה הכחולה
25 הקיצוני מרקו: דב קוטב יירקים במשימה בקוטב הצפוני, והחבורה מנסה לעצור אותם
26 התקיפה ג'ק: טיגריס סיבירי האלימיסט מבקש עזרה בקרב נגד חייזרים בכוכב מרוחק
27 החשוף רייצ'ל: דיונון ענק ארק וחבריו כבר לא מוסווים, והחבורה צוללת למעמקים כדי לברר למה
28 הניסוי אקס: פרה היירקים מבצעים ניסויים בבית מטבחיים
29 המחלה קאסי: יירק אקס גוסס. קאסי צריכה גם להציל את אפטראן מויסר3, אחרת יגלה על האנימורפס
30 האיחוד מחדש מרקו: מקק היירקית שבראש של אווה, כבר לא ויסר1, נמלטת מויסר3 וזקוקה לעזרת החבורה
31 המזימה ג'ק: בז נודד המשפחה של ג'ק נוסעת להלוויה מחוץ למדינה, וטום מנסה למנוע את נסיעתו בכל מחיר
32 הפיצול רייצ'ל: כוכב ים רייצ'ל מתפצלת לשתי רייצ'ליות בזמן שהיירקים מנסים קרן נגד שינוי צורה
33 האשליה טוביאס: אנדליט טוביאס מביים היחטפות על ידי היירקים כדי להטעות אותם
34 הנבואה קאסי: הורק בג'יר החבורה טסה לכוכב ההורק בג'ירים כדי לעזור להם לשקמו
35 ההצעה מרקו: פודל מרקו מנסה להוציא שדר טלוויזיה משתלט משלוותו
36 המוטציה ג'ק: אורקה החבורה וויסר3 תקועים בעיר תת-ימית ונאלצים לשתף פעולה נגד יצורים אכזריים
37 החולשה רייצ'ל: ברדלס ג'ק מחוץ לעיר. ויסר3 נתון לפיקוח ורייצ'ל מנהיגה את החבורה לשרשרת הבכות לויסר כדי שייענש.
38 ההגעה אקס: זרון צפוני חוליית אנדליטים מגיעה לכדור הארץ כדי לחסל את ויסר3
39 החבוי קאסי: באפלו אפריקאי היירקים מנסים לאתר את הקופסה הכחולה ובאפלו שיכול להשתנות לצ'פמן מסתובב בעיר
40 האחר מרקו: דבורה אנדליט זקן ונכה מלחמות מגיע לכדור הארץ, ומניעיו אינם ברורים
41 המוכר ג'ק: עצמו ב-2007 ג'ק עובר בטעות 10 שנים קדימה למציאות בה היירקים שולטים בכדור הארץ
42 המסע רייצ'ל: פיל אפריקני ההלמקרונים חזרו- ופלשו לגוף של מרקו. שאר החבורה נכנסת בעקבותיהם.
43 המבחן טוביאס: טקסון תת-ויסר51 מחפשת נקמה וטוביאס בדילמה
44 הבלתי צפוי קאסי: קנגורו נקבה קאסי בורחת מהיירקים ומגיעה בטעות לאוסטרליה. אבל הם מגיעים גם לשם.
45 ההתגלות מרקו: נמלה פועלת היירקים תופסים את צוות העבודה של אבא של מרקו ושניהם במנוסה. ויסר אחת-לשעבר נידונה למוות.
46 ההונאה אקס: טייס אנושי ויסר2 מגיע לכדור הארץ, ומנסה להשתלט על נושאת מטוסים באוקיינוס השקט כדי לפתוח במלחמת עולם שלישית
47 ההתנגדות ג'ק: בונה היירקים מגלים את עמק ההורק בג'ירים החופשיים ופורץ קרב במקום
48 השיבה רייצ'ל: גרסה חייזרית שלה הדרוד ודייוויד חוזרים לשיתוף פעולה קטלני
49 ההטיה טוביאס: כלב רועים גרמני היירקים מגלים סוף סוף שהאנימורפס אנושיים והחבורה נאלצת לרדת למחתרת
50 האולטימטיבי קאסי: עיט דגים ג'ק מציע לגייס ילדים מוגבלים לאנימורפס. קאסי, אקס וטובי מתנגדים
51 המוחלט מרקו: ברווז מרקו מנסה לשכנע את המושלת לעזור, וגיוס שני גדודים לא-משתלטים למלחמה על ידה.
52 ההקרבה אקס: דביבון היירקים מתחילים לגייס משתלטים בכמויות אדירות והחבורה נאלצת לחשוב על אמצעי דרסטי: השמדת בריכת היירקים
53 התשובה ג'ק: אנקונדה טקסונים מורדים בראשות ארבורן וכמה משתלטים חשודים מוכנים לשלום עם האנימורפס. האנדליטים הגיעו למערכת השמש- אבל לא מוכנים לעזור
54 ההתחלה כולם המלחמה מסתיימת ומשפטו של ויסר3 נפתח

היסטוריה לפי שנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1966: המרד היירקי באנדליטים
  • 1967: כוכב היירקים נתון במצור אנדליטי. על סיפונה של ספינה אנדליטית גנובה על ידי משתלטים נולדים תאומי אספלין9466, אחד מהם עתיד להיות ויסר3.
  • 1968: משלחת שגרירים אנדליטים לכוכב ההורק בג'ירים, ולאחריה פלישת היירקים לכוכב
  • 1969: אלורן מפוצץ פצצה ביולוגית בכוכב ההורק בג'ירים. היירקים מסיימים השתלטות על הכוכב.
  • 1974: אלורן ואלפנגור במשימה בכוכב טקסוניה שבעקבותיה אלורן הופך לאנדליט-משתלט.
  • 1980 בערך: אלפנגור, נותליט בגוף אנושי, מקבל בחזרה את היכולת להשתנות מהאלימיסט וחוזר לאנדליטיה כדי להילחם בוויסר שלוש ומגלה שבינתיים נולד לו אח. אשתו האנושית נשארת בכדור הארץ בהריון על טוביאס.
  • 1983: ג'ק, רייצ'ל, מרקו וקאסי נולדים
  • 1996 בערך: עלילת הספרים מתחילה.
  • 1999: המלחמה מסתיימת
  • 2000: משפטו של וויסר3
  • 2002: אקס נחטף, סיום הסדרה

ספרי המגאמורפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. מתנת האנדליט
  2. בזמן הדינוזאורים
  3. סודו של אלפנגור
  4. בחזרה ללפני

הרשומות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. רשומות האנדליט (אלפנגור)
  2. רשומות ההורק-באג'יר (מנהיג מלחמת הגרילה נגד היירקים בהורק בג'יריה, ידידתו האנדליטית הגולה אלדראה וויסר שלוש, לסירוגין)
  3. ויסר (אחת)
  4. רשומות האלימיסט

ספרי האלטרנאמורפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. המסע הראשון
  2. המעבר הבא

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי אנימורפס לקריאה (אנגלית) (אורכב 15.06.2013 בארכיון Wayback Machine)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ I’m Michael Grant author or co-author of ANIMORPHS, GONE and FRONT LINES. AMA. • r/books, reddit
  2. ^ מי שנלכד בגוף של חייה יותר משעתיים נקרא בידי האנדליטים נוטליט